Κορονοϊός: Φάρμακο για το έλκος αφήνει ενθαρρυντικά αποτελέσματα – Τι έδειξαν τεστ σε ζώα

Επιστήμονες στο Χονγκ Κονγκ έδειξαν ότι αντιμικροβιακό φάρμακο που χρησιμοποιείται κατά των ελκών του στομάχου και των βακτηριακών λοιμώξεων αποδεικνύεται υποσχόμενο στην αντιμετώπιση του κορονοϊού έπειτα από τεστ σε ζώα.

Οι έρευνες πραγματοποιήθηκαν για την αποτίμηση της αποτελεσματικότητας των φαρμάκων που περιέχουν μέταλλα και χρησιμοποιούνται κατά των βακτηριακών λοιμώξεων ως αντι-ιικών κατάλληλων για την καταπολέμηση του SARS-CoV-2.

Σε τεστ που πραγματοποιήθηκαν σε ποντίκια, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ένα από τα φάρμακα της οικογένειας αυτής, το κιτρικό βισµούθιο ρανιτιδίνης (RBC), αποτελεί ισχυρό παράγοντα κατά του SARS-CoV-2.

To RBC μπορεί να μειώσει το ιικό φορτίο στον πνεύμονα του προσβεβλημένου χάμστερ», δήλωσε ο Runming Wang, ερευνητής του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ κατά την παρουσίαση της μελέτης στον Τύπο.

«Η ανακάλυψή μας δείχνει ότι το RBC είναι ένα πιθανό αντι-ιικό κατά της Covid-19».

Το γεγονός ότι οι δοκιμές είχαν ενθαρρυντικά αποτελέσματα στα ζώα απέχει πολύ από το να αποδειχθεί ότι το φάρμακο μπορεί να είναι επωφελές και στον άνθρωπο.

Την ώρα που οι ανά τον κόσμο επιστήμονες έχουν ριχθεί στην κούρσα των εμβολίων κατά του κορονοϊού, εξετάζουν παράλληλα φάρμακα, ευρέως διαθέσιμα, τα οποία μπορούν να αμβλύνουν τα συμπτώματα της Covid-19 ή να βοηθήσουν τον οργανισμό να την πολεμήσει.

Αν και η δράση δεκάδων φαρμάκων κατά της Covid-19 δοκιμάζεται σε ολόκληρο τον κόσμο, ένα μόνο έχει μέχρι στιγμής αποδειχθεί αποτελεσματικό ως προς την μείωση της θνητότητας, αλλά μόνο στους βαριά πάσχοντες: η δεξαμεθαζόνη, ένα κορτικοειδές.

Το αντι-ιικό remdesivir μειώνει ελαφρά την διάρκεια της ανάρρωσης των νοσηλευόμενων ασθενών της Covid-19, αλλά δεν έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό ως προς την μείωση της θνητότητας.

Και τα δύο όμως παρουσιάζουν αρνητικούς παράγοντες. Το remdesivir είναι ακριβό και πλήττεται από παγκόσμιες ελλείψεις, ενώ η δεξαμεθαζόνη είναι ανοσοκατασταλτικό, γεγονός που δημιουργεί κινδύνους για τους ασθενείς, εκτός εκείνων που βρίσκονται σε βαριά κατάσταση.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ τόνισαν ότι το RBC, ευρέως διαθέσιμο, διαθέτει ένα ασφαλές και πλήρες φαρμακολογικό προφίλ.

«Χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες και άρα είναι σχετικά ασφαλές», δήλωσε ο Runming Wang.

Οι ερευνητές, η μελέτη των οποίων δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Nature Microbiology, αφήνουν να εννοηθεί ότι και άλλα φάρμακα της οικογένειας αυτής μπορούν να είναι επίσης αποτελεσματικά και πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο έρευνας.

Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ