Νέα ανησυχία: Ο κορονοϊός χτυπά κατευθείαν το πάγκρεας

Ο νέος κορονοϊός επιτίθεται άμεσα στο πάγκρεας, μολύνοντας και καταστρέφοντας τα κύτταρα που παράγουν τη ζωτική ορμόνη ινσουλίνη, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα.

Η διαπίστωση αυτή μπορεί να εξηγήσει γιατί εμφανίζονται προβλήματα με το επίπεδο του σακχχάρου στο αίμα πολλών ασθενών με Covid-19 και γιατί υπάρχουν πολλές αναφορές για την εμφάνιση διαβήτη μετά τη λοίμωξη από τον κορονοϊό. Το πάγκρεας είναι ένα όργανο με δύο βασικές λειτουργίες: αφενός την παραγωγή ενζύμων σημαντικών για την πέψη και αφετέρου τη δημιουργία ορμονών (ινσουλίνης και γλυκαγόνης) που ρυθμίζουν τα επίπεδα του σακχάρου στον οργανισμό.

Οι ερευνητές, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα μεταβολισμού «Nature Metabolism», σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, ανακοίνωσαν ότι οι μελέτες στο εργαστήριο και οι νεκροψίες δείχνουν πως ο κορονοϊός μολύνει τα παγκρεατικά κύτταρα που εμπλέκονται σε αυτές τις διαδικασίες, μεταβάλλοντας το σχήμα τους, διαταράσσοντας τα γονίδια τους και τις λειτουργίες τους.

Τα νέα ευρήματα, όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες, «αναδεικνύουν το πάγκρεας ως στόχο της λοίμωξης από SARS-CoV-2 και δείχνουν πως η μόλυνση των β-κυττάρων μπορεί να συμβάλει στη μεταβολική απορρύθμιση που παρατηρείται στους ασθενείς με Covid-19».

Κορονοϊός: «Να παραμείνουμε προσεκτικοί ώστε να κάνουμε διακοπές το Πάσχα» το μήνυμα στην Γερμανία