Πέμπτη, 25 Απρ.
18oC Αθήνα

Πότε μια αεροπορική εταιρεία δεν υποχρεούται να αποζημιώσει επιβάτη

αναστολή πτήσεων
Φωτογραφία αρχείου

Μια αεροπορική εταιρεία δεν υποχρεούται να αποζημιώσει έναν επιβάτη, που καθυστέρησε η πτήση του εξαιτίας της “συμπεριφοράς που προκαλεί αναστάτωση” ενός άλλου επιβάτη της, έκρινε σήμερα το Δικαστήριο της ΕΕ.

Ο αερομεταφορέας οφείλει ωστόσο “να εξασφαλίσει την μεταφορά με άλλες πτήσεις (…) το ταχύτερο δυνατό” του επιβάτη που καθυστέρησε.

Στην δικαιοσύνη της ΕΕ προσέφυγε πορτογαλικό δικαστήριο έπειτα από περιστατικό που σημειώθηκε τον Αύγουστο του 2017 σε πτήση της αεροπορικής εταιρείας TAP που αναχωρούσε από Λισαβόνα με προορισμό την Φορταλέζα στη Βραζιλία.

Το αεροπλάνο αναγκάστηκε λίγο μετά την αποχώρησή του να κάνει μια παράκαμψη προς την Λας Πάλμας (Ισπανία) για να αποβιβάσει “έναν ταραξία επιβάτη, ο οποίος δάγκωσε έναν άλλον επιβάτη και επιτέθηκε σε πολλούς επιβάτες, όπως και στο πλήρωμα του θαλάμου επιβατών, το οποίο προσπάθησε να τον ηρεμήσει”, ανέφερε σήμερα το δικαστήριο που έχει την έδρα του στο Λουξεμβούργο.

Η παράκαμψη αυτή προκάλεσε καθυστέρηση σε άλλη πτήση που θα έκανε το ίδιο αεροπλάνο όταν θα αναχωρούσε από την Φορταλέζα και ένας επιβάτης προσέφυγε στη δικαιοσύνη ζητώντας αποζημίωση.

Για το Δικαστήριο της ΕΕ η συμπεριφορά του παράφρονα επιβάτη “μπορεί να αποτελεί ‘έκτακτη περίσταση’ που μπορεί να απαλλάσσει τον αερομεταφορέα από την υποχρέωσή του να καταβάλει αποζημίωση”.

“Μια συμπεριφορά αυτού του είδους βρίσκεται κατ’αρχήν πέραν των δυνατοτήτων ελέγχου” του αερομεταφορέα, υπογράμμισε το δικαστήριο.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κόσμος Τελευταίες ειδήσεις