Παρασκευή, 19 Απρ.

Σημαντική ανακάλυψη στην Αλάσκα – Σύμπλεγμα έξι ηφαιστειακών νησιών θυμίζουν το Yellowstone

Σε μια σημαντική ανακάλυψη που αφορά στην Αλάσκα φαίνεται πως έφτασαν Αμερικανοί Γεωφυσικοί.

Ένα μικρό σύμπλεγμα ηφαιστειακών νησιών στην Αλάσκα μπορεί να είναι μέρος ενός τεράστιου ηφαιστείου παρόμοιο με εκείνο της Καλντέρα Yellowstone στο οποίο σημειώθηκαν μεγάλες εκρήξεις κατά το παρελθόν.

Το σύμπλεγμα ανήκει στα νησιά των Aleutians, τα οποία αποτελούνται από έξι στρωματοηφαίστεια και ονομάζονται Carlisle, Cleveland, Herbert, Kagamil, Tana και Uliaga.

Όπως αναφέρει ομάδα Αμερικανών Γεωφυσικών αυτά τα στρωματοηφαίστεια θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει έκρηξη και μάλιστα πιο ισχυρή από εκείνη του όρους της Αγίας Ελένης το 1980, σύμφωνα με την www.dailymail.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι αυτό το φαινόμενο μπορεί επίσης να βοηθήσει στην εξήγηση της συχνής εκρηκτικής δραστηριότητας που παρατηρείται στο Όρος Κλίβελαντ τα τελευταία 20 χρόνια που έχει απελευθερώσει σύννεφα τέφρας ύψους 30.000 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Αν και αυτό το ηφαίστειο το οποίο δεν έχει αποκαλυφθεί θα μπορούσε να είναι τεράστιο, δεν υποδηλώνει ότι θα ήταν καταστροφικό στο εγγύς μέλλον.

Οι εκρήξεις που σχηματίζουν καλντέρα είναι οι πιο μεγάλες ηφαιστειακές εκρήξεις στη Γη και συχνά είχαν σοβαρές επιπτώσεις στον κόσμο. Η τέφρα και το αέριο που βάζουν στην ατμόσφαιρα μπορούν να επηρεάσουν το κλίμα της Γης.

Η καλντέρα που βρίσκεται κάτω από τα νησιά της Αλάσκας θα μπορούσε να είναι  μεγαλύτερη από το όρος Okmok.