Κόσμος

Θέμα εμπιστοσύνης του κοινού στα Boeing 737 MAX

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που προβληματίζονται μετά τα δύο τραγικά δυστυχήματα με Boeing 737 MAX. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) πρέπει να εργαστεί για να αποκαταστήσει την “εμπιστοσύνη του κοινού” στις προσπάθειες πιστοποίησης αεροσκαφών, τόνισε ο Γενικός Επιθεωρητής του υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ.

Η μακρόχρονη πρακτική ανάθεσης της πιστοποίησης πολιτικών αεροσκαφών στις κατασκευάστριες εταιρίες βρέθηκε στο επίκεντρο άσκησης κριτικής από τα μέλη του Κογκρέσου, αλλά κι άλλους φορείς μετά τα πολύνεκρα αεροπορικά δυστυχήματα με Boeing στην Ινδονησία (Οκτώβριος 2018) και στην Αιθιοπία (Μάρτιος 2019) που στοίχισαν τη ζωή 346 ανθρώπων.

Την αναφορά σχολίασε το Reuters πριν από τη δημοσιοποίησή της, αργά χθες, ενώ στα συμπεράσματά της τονίζεται ότι η FAA βρίσκεται αντιμέτωπη με “μία σοβαρή πρόκληση εποπτείας” ώστε να διασφαλιστεί ότι οι εταιρίες που έχουν κάποιο ρόλο στη διαδικασία πιστοποίησης των πολιτικών αεροσκαφών “διατηρούν υψηλά ποιοτικά στάνταρτ και συμμορφώνονται με τους κανονισμούς ασφαλείας πτήσεων της FAA”.

Από την ίδια αναφορά γίνεται γνωστό ότι η FAA προγραμματίζει από τον Μάρτιο του 2020 την εισαγωγή “μιας νέας διαδικασίας που αντιπροσωπεύει μία σημαντική αλλαγή στην προσέγγιση της εποπτείας της” για την πτητική αξιολόγηση ασφαλείας των αεροσκαφών. Η FAA δεν σχολίασε άμεσα τις εξελίξεις.

Η υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ Ελέιν Τσάο σε ένα υπηρεσιακό σημείωμά της (12 Αυγούστου) στον διευθυντή της FAA Στιβ Ντίκσον που δημοσιοποιήθηκε χθες παρατηρεί ότι η συντριβή των αεροσκαφών “προκάλεσε σημαντικά ερωτήματα σχετικά με την πιστοποίηση των αεροσκαφών 737 ΜΑΧ, τη διαδικασία πιστοποίησης [της πλοϊμότητας] από την FAA, αλλά και τις διαδικασίες εποπτείας γενικότερα, όπως και για τον [βαθμό αποδοχής] από την ηγεσία της FAA σημαντικών παρατηρήσεων από το εσωτερικό της ιεραρχίας της [αναφορικά με την διαδικασία πιστοποίησης]”.

Η Τσάο έδωσε εντολή στον Ντίκσον τον Αύγουστο να απαντήσει στις παραπάνω ερωτήσεις τονίζοντας ότι “η συνεχιζόμενη βελτίωση [των διαδικασιών πιστοποίησης] απαιτεί τον εντοπισμό των προβλημάτων, αλλά και την αξιοποίηση των ευκαιριών για περαιτέρω βελτίωση [του πλαισίου της διαδικασίας]”.

Στις 58 σελίδες η αναφορά

Ο Ντίκσον, από την πλευρά του, δήλωσε την Τρίτη ότι η FAA, αλλά και οι κατασκευαστές αεροσκαφών είναι αναγκαίο να ψάχνουν περισσότερο τη διεπαφή μεταξύ των πιλότων και των μηχανών. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η FAA και οι κατασκευαστές αεροσκαφών πρέπει να βελτιώσουν τις διαδικασίες για να διασφαλίσουν ότι “δεν έχουν κατακερματισμένες επικοινωνίες” στο πλαίσιο της πιστοποίησης.

Η αναφορά των 58 σελίδων επισημαίνει και άλλες διοικητικές προκλήσεις, τις οποίες θα πρέπει να αντιμετωπίσει η FAA, αλλά και το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ. Μεταξύ αυτών, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, ο εκσυγχρονισμός (ελέγχου επιτήρησης) του εναέριου χώρου, η ενσωμάτωση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drone) στον εναέριο χώρο, η εποπτεία ασφάλειας των αεροπορικών εταιριών, αλλά και η προετοιμασία για τις τεχνολογίες αυτοματοποίησης αεροσκαφών.

Στην ίδια αναφορά επισημαίνεται ότι “στη νέα διαδικασία (πιστοποίησης) θα συμπεριλαμβάνεται ο εντοπισμός συστημάτων και υποσυστημάτων κρίσιμης σημασίας, αλλά και η ανάπτυξη νέων κριτηρίων αξιολόγησης. Παρά το γεγονός ότι η αναδιοργάνωση της διαδικασίας εποπτείας της FAA θα είναι ένα σημαντικό βήμα, η συνεχής προσοχή σε ζητήματα διαχείρισης θα είναι καθοριστική, ώστε να εξασφαλιστεί ότι η αναφερόμενη υπηρεσία θα εντοπίζει και θα επιβλέπει τους πιο επισφαλείς και ουσιαστικής σημασίας παράγοντες της πιστοποίησης των αεροσκαφών”.

Από την πλευρά του, το Κογκρέσο προβληματίζεται για τον τρόπο με τον οποίο η FAA αναθέτει μερικώς το έργο της πιστοποίησης των νέων αεροσκαφών στους κατασκευαστές.

Στην περίπτωση των αεροσκαφών 737 ΜΑΧ η FAA ανέθεσε (αρχικά) ποσοστό 40% της διαδικασίας πιστοποίησης στην Boeing, ενώ, αργότερα, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε ακόμη περισσότερο.

Στο έργο που ανατέθηκε στην Boeing συμπεριλαμβάνονταν και διαδικασίες πιστοποίησης για ένα σημαντικό σύστημα ασφάλειας του αεροσκάφους (MCAS) η δυσλειτουργία του οποίου φαίνεται να είχε ρόλο στα δύο τραγικά δυστυχήματα με αεροσκάφη 737 ΜΑΧ.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Το «plan B» της Ευρωπαϊκής Ένωσης εάν η κυβέρνηση Τραμπ κάνει πίσω στον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία
«Υπάρχει σχέδιο Β, αλλά πρέπει να εργαστούμε για το σχέδιο Α. Γιατί διαφορετικά, εάν επικεντρωθούμε στο σχέδιο Β, (αναπόφευκτα) αυτό θα συμβεί», δήλωσε η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Κάγια Κάλας
Η Κάγια Κάλας
Έντεκα τραυματίες, 3 σε κρίσιμη κατάσταση, από αυτοκίνητο που έπεσε σε πλήθος στην Κοπεγχάγη
«Το αυτοκίνητο χτύπησε έναν ποδηλάτη και ανέβηκε στο πεζοδρόμιο κοντά σε ένα καφέ όπου υπάρχει εξωτερικός χώρος σαν βεράντα, όπου έριξε κάτω και άλλους ανθρώπους», διευκρίνισε η αστυνομία
Αστυνομικοί και διασώστες επιχειρούν στο Sortedam Dossering, όπου ένα αυτοκίνητο έπεσε πάνω στο πλήθος, Κοπεγχάγη, Δανία
Το μήνυμα του βασιλιά Καρόλου στους καρκινοπαθείς: «Κάθε διάγνωση είναι τρομακτική»
Ο βασιλιάς Κάρολος αναφέρθηκε στην εμπειρία του με τον καρκίνο, λέγοντας ότι «η διάγνωση καρκίνου δεν χρειάζεται ποτέ να σημαίνει ότι θα αντιμετωπίσουμε το μέλλον χωρίς ελπίδα και υποστήριξη»
Ο βασιλιάς Κάρολος
Πανικός στο Ισραήλ: Συγκλονιστικά πλάνα από τις φωτιές στην Ιερουσαλήμ - Στους 23 οι τραυματίες
Οι φλόγες κατακαίνε δασωμένες εκτάσεις κοντά στον δρόμο που συνδέει το Λατρούν με τη Μπετ Σεμές. Πολλοί οδηγοί εγκατέλειψαν τα οχήματά τους στη μέση του δρόμου και διέφυγαν με τα πόδια
Ισραηλινό προσωπικό ασφαλείας και διάσωσης εργάζεται κοντά στο Latrun στο κεντρικό Ισραήλ, καθώς ξέσπασαν πυρκαγιές λόγω της υπερβολικής ζέστης
Ανανεώθηκε πριν 1 ώρα
Το «εμπόδιο» της τελευταίας στιγμής στη συμφωνία Ουκρανίας - ΗΠΑ για τα ορυκτά - Τι απαιτεί η Ουάσιγκτον
Οι ΗΠΑ απαιτούν την υπογραφή 2 εγγράφων, τα οποία κατά την άποψη της Ουκρανίας χρειάζονται περισσότερη επεξεργασία, αλλά η Ουάσινγκτον επιμένει ότι η ουκρανική πλευρά πρέπει να τα υπογράψει σήμερα
Ντόναλντ Τραμπ και Βολοντίμιρ Ζελένσκι στο Βατικανό