Το ημερολόγιο έγραφε 1970 όταν ένα νεαρό μοντέλο με το όνομα Stephanie Rahn εμφανίστηκε τόπλες στη σελίδα 3 της εφημερίδας Sun, αλλάζοντας για πάντα το τοπίο του βρετανικού Τύπου. Η εικόνα αυτή ήταν το ξεκίνημα μιας εποχής που θα έμενε στην ιστορία ως η εποχή των λεγόμενων «Page 3 girls» – γυμνόστηθα μοντέλα, συνήθως νεαρής ηλικίας, που εμφανίζονταν καθημερινά στο ταμπλόιντ του Ρούπερτ Μέρντοχ.
Η συγκεκριμένη σελίδα έγινε θεσμός. Για δεκαετίες, τα γυμνόστηθα κορίτσια – μοντέλα που εμφανίζονταν στη σελίδα 3 της Sun υπήρξαν σύμβολα της βρετανικής ποπ κουλτούρας – πανέμορφα πρόσωπα και θεσπέσια κορμιά που γέμιζαν τα εξώφυλλα, τις αφίσες και ταξίδευαν τις φαντασιώσεις εκατομμυρίων ανδρών. Πολλές απ’ αυτές γνώρισαν αστραφτερή δόξα, παχυλές αμοιβές και τη ζωή διασήμων. Όμως τι συνέβη όταν έσβησαν τα φώτα; Πού βρίσκονται σήμερα οι κοπέλες που άλλοτε κυριαρχούσαν στα πρωτοσέλιδα;
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο φωτογράφος Μπέβερλι Γκούντγουεϊ, που απαθανάτιζε τα κορίτσια της σελίδας επί τρεις δεκαετίες, έλεγε πως πάντα προσπαθούσε να τους αποδώσει έναν αέρα «κορίτσι της διπλανής πόρτας»: «Σου χαμογελούσε με έναν τρόπο που σκεφτόσουν, “Αυτή θα μπορούσε να είναι η φίλη μου”». Κι αυτό ήταν το μυστικό της επιτυχίας.
Melinda Messenger, Samantha Fox, Kelly Brook, Katie Price και πολλά ακόμα κορίτσια της Page 3 μπορεί να μην έγιναν κορίτσια της διπλανής πόρτας, αλλά έγιναν πρόσωπα οικεία, διάσημα και με καριέρες πέρα από την Sun στην τηλεόραση, τη μουσική και σε εξώφυλλα περιοδικών. Η ζωή τους, όμως, δεν ήταν πάντοτε τόσο λαμπερή όσο οι φωτογραφίες τους. Πίσω από τις σελίδες, πολλές πάλευαν με τις συνέπειες της δημοσιότητας και των αυστηρών προτύπων ομορφιάς που τους επιβάλλονταν.
Η παρουσία της Page 3, αν και δημοφιλής, προκάλεσε και έντονες αντιδράσεις. Σταδιακά, η φεμινιστική κριτική γινόταν όλο και πιο ηχηρή. Το 2014, η εκστρατεία «No More Page 3», που συγκέντρωσε πάνω από 200.000 υπογραφές, πίεσε τη Sun να σταματήσει τη δημοσίευση γυμνόστηθων φωτογραφιών.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παρότι η εφημερίδα δεν το ανακοίνωσε επισήμως, το 2015 οι γυμνές εικόνες εξαφανίστηκαν. Ένα κεφάλαιο είχε κλείσει.
Melinda Messenger
Δεκαεπτά χρόνια πριν το εξώφυλλο της Κιμ Καρντάσιαν με γυμνά οπίσθια «ρίξει το ίντερνετ», μια μικροκαμωμένη ξανθιά από το Σουίντον προκάλεσε ανάλογο πανικό ποζάροντας με τα εσώρουχά της για μια διαφήμιση… για κουφώματα.
Η φωτογραφία της Μελίντα Μέσεντζερ, τότε 25 ετών, να ακουμπάει σ’ ένα τραπέζι φορώντας μόνο λευκό σουτιέν και ασορτί μικροσκοπικό εσώρουχο, την έκανε διάσημη σε μία νύχτα. Μερικούς μήνες νωρίτερα, είχε επενδύσει 3.000 λίρες για αυξητική στήθους – από μέγεθος 34C σε DD. Ο σύντροφός της, Γουέιν, προσπάθησε να την αποτρέψει λέγοντάς της πως ήταν πεταμένα λεφτά, ενώ και η μητέρα της έπαθε σοκ.
Εκείνη την περίοδο, η Μελίντα εργαζόταν ως υπεύθυνη γραφείου στο Σουίντον με ετήσιο μισθό 23.000 λίρες και έκανε δωρεάν προωθητικές εμφανίσεις για ένα τοπικό πρακτορείο μοντέλων. Όχι, όπως ξεκαθάρισε, επειδή ήθελε να γίνει μοντέλο, αλλά γιατί «θα έκανα τα πάντα για να βοηθήσω κάποιον».
Όταν λοιπόν της τηλεφώνησαν ζητώντας της να συμμετάσχει σε διαφήμιση για εταιρεία κουφωμάτων φορώντας μόνο εσώρουχα, ενθουσιάστηκε. Αρχικά δέχτηκε, αλλά μετά το μετάνιωσε, φοβούμενη πως θα φανεί άσχημο στη δουλειά.
«Δεν ένιωσα ντροπή – ήταν σαν να φοράς μαγιό στην παραλία. Ευτυχώς δεν έχω κόμπλεξ με το σώμα μου». Αυτό που ακολούθησε δεν μπορούσε να το φανταστεί κανείς.
Οι αφίσες της Glevum Windows με το σλόγκαν «κλάση πίσω από το τζάμι» τοποθετήθηκαν σε στάσεις λεωφορείων και εξαφανίζονταν μέσα σε λίγες ώρες. Η διαφήμιση τελικά απαγορεύτηκε από την Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων ως υπερβολικά σεξουαλική. Όμως για τη Μελίντα όλα ήταν κάτι περισσότερο από καλά: η καριέρα της είχε απογειωθεί!
Ένας συντάκτης της Daily Star είδε την αφίσα και της πρότεινε να ποζάρει τόπλες, ενώ σύντομα την «άρπαξε» η Sun. Έγινε διάσημη σε χρόνο dt. Φωτογραφίσεις, εκπομπές, όλοι ήθελαν να δουν το κορίτσι που από άγνωστη επαρχιώτισσα έγινε glamour μοντέλο.
Η μητέρα της, Άβις, δεν το άντεξε. «Τη μεγάλωσα να πιστεύει ότι το σώμα της είναι κάτι ιερό – όχι κάτι που πουλιέται για να ικανοποιεί τις διεστραμμένες επιθυμίες των αντρών», είχε δηλώσει. Μητέρα και κόρη απομακρύνθηκαν για καιρό.
Όταν η Sun ανακοίνωσε στην Page 3 θα φιλοξενούνται μόνο φυσικά στήθη, όχι σιλικόνη, η Μελίντα τέθηκε εκτός. Όμως, πλέον χρέωνε 14.000 λίρες ανά φωτογράφιση και ακόμα περισσότερα για προσωπικές εμφανίσεις. Σύντομα στράφηκε στην τηλεόραση, παρουσιάζοντας το Eurotrash στο Channel 4 και αργότερα τη δική της εκπομπή, Live from Studio Five.
Το 1998 παντρεύτηκε στο Μπαλί. Απέκτησαν τρία παιδιά αλλά χώρισαν επίσημα το 2012. Στο μεταξύ, η Μελίντα εμφανίστηκε και σε πλήθος ριάλιτι: Celebrity Big Brother, Dancing on Ice, First Dates και ξανά στο Celebrity SAS.
Το 2015 πήρε μια εντελώς διαφορετική στροφή στην καριέρα της: αποφάσισε να μορφωθεί ξανά – αυτή τη φορά ως ψυχοθεραπεύτρια.
Σήμερα, στα 54 της, η Μελίντα δεν έχει εξαφανιστεί από τα φώτα. Μόλις πρόσφατα, δήλωσε πως η κόρη της, Εύη, 21 ετών, «δεν είναι παιδί του nepo baby».
O όρος «nepo babies» πηγάζει από το φαινόμενο του νεποτισμού, δηλαδή την άδικη πρακτική κατά την οποία ένα άτομο παίρνει μία θέση εργασίας ή κάποια άλλα ευεργετήματα, λόγω της συγγένειας του (εξ αίματος ή εξ αγχιστείας) με κάποιο άτομο που βρίσκεται σε θέση ισχύος και όχι λόγω της δικής του προσωπικής του προσπάθειας. Nepo babies λοιπόν, είναι τα μωρά του νεποτισμού.