Κυριακή, 28 Απρ.
20oC Αθήνα

Γιάννης Καπετάνιος: Πηγαίνει ο κάθε πικραμένος στην Επίδαυρο και δεν ελέγχει κανείς

Γιάννης Καπετάνιος: Πηγαίνει ο κάθε πικραμένος στην Επίδαυρο και δεν ελέγχει κανείς

“Την Επίδαυρο πρέπει να τη σέβονται και εγώ πάντα ήμουν της άποψης ότι το αρχαίο δράμα πρέπει να παρουσιάζεται όπως είναι, αυθεντικό” σημείωσε ο Γιάννης Καπετάνιος.

Ο Γιάννης Καπετάνιος μίλησε στην Secret των Παραπολιτικών και στον Γιάννη Ξυνόπουλο και σχολίασε τις αντιδράσεις που υπήρξαν για ορισμένα έργα που ανεβαίνουν στην Επίδαυρο.

Ειδικότερα, ο Γιάννης Καπετάνιος εξομολογήθηκε πως «θέλω να ασχοληθώ με παιδικό θέατρο, να ασχοληθώ με τα παιδιά και με παιδικές παραστάσεις. τα παιδιά είναι το καλύτερο κοινό για μένα, το πιο δύσκολο, το πιο απαιτητικό και το πιο παρθένο.

Δεν επιθυμώ να πάω στην Επίδαυρο, γιατί εγώ ξεκίνησα από την Επίδαυρο και το αρχαίο θέατρο. Όταν ήμουν στο θέατρο Τέχνης, ως μαθητής στη σχολή, αλλά και έπειτα, έπαιξα σε οκτώ αρχαία δράματα: τέσσερις κωμωδίες του Αριστοφάνη και τέσσερις τραγωδίες.

Το λέτε αυτό γιατί και φέτος γίνεται πολύς λόγος για τα έργα που ανεβαίνουν στην Επίδαυρο;

Όταν πηγαίνει στην Επίδαυρο ο κάθε πικραμένος και δεν ελέγχει κανείς τι πάει και τι παρουσιάζει, μετά ξεφτιλίζεται και ο θεσμός.

Την Επίδαυρο πρέπει να τη σέβονται και εγώ πάντα ήμουν της άποψης ότι το αρχαίο δράμα πρέπει να παρουσιάζεται όπως είναι, αυθεντικό. Όπως έκανε ο Κάρολος Κουν, που παρουσίαζε τα αρχαία δράματα – κωμωδίες και τραγωδίες – αυθεντικά, πάνω στο αρχαίο κείμενο.

Αν πρωτοτύπησε και έβαλε στοιχεία από πολλά πράγματα μαζί στις παραστάσεις του, ειδικά στην κωμωδία – είχε βάλει από πανηγύρια μέχρι Καραγκιόζη και πολλά άλλα -, ήταν γιατί ήταν ο Κουν και είχε το ταλέντο και την ευφυία να τα παντρέψει και να τα κάνει να φαίνονται αυθεντικά – και ήταν αυθεντικά.

Και στους «Αχαρνείς» είχα παίξει, στους «Όρνιθες», που ήταν σε μουσική του Μάνου Χατζιδάκι και σκηνικά του Τσαρούχη και εννοείται σε σκηνοθεσία Κουν, καταλαβαίνεις τι παραστασάρα ήταν.

Media Τελευταίες ειδήσεις