Site icon NewsIT

Τα… μαγειρέματα του MEGA για τη «μάχη» του 2013

31.12.2013 | 15:01
Τα… μαγειρέματα του MEGA για τη «μάχη» του 2013

Εδώ και αρκετά χρόνια, κάθε τέλος του μήνα, αλλά και στο τέλος του έτους το MEGA στέλνει δελτίο Τύπου αναφέροντας την πρωτιά του κεντρικού δελτίου ειδήσεων στη μάχη της τηλεθέασης.

Όπως κάθε χρόνο λοιπόν, έτσι και χθες, το κανάλι της Μεσογείων κυκλοφόρησε το σχετικό δελτίο Τύπου, αλλά λίγο… μαγειρεμένο, ώστε να αναδεικνύεται και πάλι… μόνο η πρωτιά του. Και προς αποφυγή παρεξήγησης, δεν εννοώ ότι το MEGA αλλοίωσε τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τις μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen.

Απλά… παρέλειψε κάποιες λεπτομέρειες, αναδεικνύοντας αυτά που πρέπει να παρουσιάσει ώστε να εμφανίζεται και πάλι ως νικητής στην κούρσα της τηλεθέασης. Πώς έγινε αυτό; Απλά, όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενα κείμενα, τα κεντρικά δελτία ειδήσεων του σταθμού της Μεσογείων παρουσιάζουν πτωτική πορεία στους πίνακες τηλεθέασης, με αποκορύφωμα τον Δεκέμβριο που έχασε την πρωτιά και πέρασε στη δεύτερη θέση της κατάταξης, αφού το κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1 συγκέντρωσε περισσότερους τηλεθεατές στη συχνότητά του.

Έτσι λοιπόν το MEGA, για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια δεν κάνει αναφορά στο… καθιερωμένο δελτίο Τύπου για το μήνα Δεκέμβριο, αλλά αναφέρεται στις τηλεθεάσεις της φετινής σεζόν, δηλαδή για την περίοδο 2/9/2013 έως 29/12/2013. Βέβαια, στο σημείο αυτό να αναφέρω –και να τονίσω- ότι τα δελτία Τύπου του MEGA αναφέρονται στο γενικό σύνολο τηλεθέασης κι όχι στο «δυναμικό κοινό», δίνοντας βάρος δηλαδή σε όλους τους τηλεθεατές και όχι μόνο σε αυτούς ηλικίας 15 έως 44 ετών που φαίνεται ότι δίνουν ορισμένα άλλα τηλεοπτικά κανάλια, θεωρώντας ότι οι ειδήσεις… δεν είναι δικαίωμα όλων!

Πάμε όμως, να δούμε, εκτός από τα «μαγειρέματα» και τις «κατηγοριοποιήσεις», τι τηλεθεάσεις έκαναν τα δελτία ειδήσεων το 2013, συγκρίνοντάς τα μάλιστα με τις επιδόσεις τους το 2012. Ο πίνακας λοιπόν με τους μέσους όρους των κεντρικών δελτίων ειδήσεων που μεταδίδονται από Δευτέρα έως Παρασκευή για τις δύο χρονιές στο γενικό σύνολο τηλεθέασης και η διαφορά που προκύπτει είναι ο εξής:

Κεντρικά Δελτία Ειδήσεων
(Δευτέρα- Παρασκευή)
Μέσος όρος
2013
Μέσος όρος 2012 Διαφορά
MEGA ΓΕΓΟΝΟΤΑ 23,4 28,5 -5,1
ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΑΝΤ-1 19,4 20,7 -1,3
ALPHA ΕΙΔΗΣΕΙΣ 17,6 16,5 +1,1
STAR ΕΙΔΗΣΕΙΣ 12,3 11,2 +1,1
ΣΚΑΙ 8,8 6,6 +2,2
ΝΕΤ 5 6,7 -1,7
ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ 6,1

Όπως βλέπουμε λοιπόν η μεγαλύτερη… έξοδος τηλεθεατών έγινε στο MEGA που έχασε 5,1 μονάδες από τους μέσους όρους τηλεθέασής του, ενώ τη μεγαλύτερη αύξηση σημείωσε ο ΣΚΑΪ ανεβάζοντας το μέσο όρο του κατά 2,2 μονάδες. Επίσης, να διευκρινίσω ότι ο μέσος όρος της ΝΕΤ για το 2013 προκύπτει από το διάστημα έως 11 Ιουνίου που η κυβέρνηση έβαλε λουκέτο στην ΕΡΤ, ενώ ο μέσος όρος για τη ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ προκύπτει από τις 5 Σεπτεμβρίου που ξεκίνησε να μεταδίδει δελτίο ειδήσεων.

Ενδιαφέρον όμως, έχει και ο παρακάτω πίνακας με τους μέσους όρους τηλεθεάσεων στο γενικό σύνολο των κεντρικών δελτίων ειδήσεων που μεταδόθηκαν από Δευτέρα έως Κυριακή το 2013 και συγκρίνοντάς τους με τους αντίστοιχους του 2012.

Κεντρικά Δελτία Ειδήσεων (Δευτέρα- Παρασκευή) Μέσος όρος
2013
Μέσος όρος 2012 Διαφορά
MEGA ΓΕΓΟΝΟΤΑ 23,1 27,6 -4,5
ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΑΝΤ-1 19,6 21,1 -0,5
ALPHA ΕΙΔΗΣΕΙΣ 19,9 18,4 +1,5
STAR ΕΙΔΗΣΕΙΣ 12,5 11,9 +0,6
ΣΚΑΙ 8,9 6,8 +2,1
ΝΕΤ 5,4 7 -1,6
ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ 7,3

Όπως βλέπουμε λοιπόν τη μεγαλύτερη μείωση υπέστη πάλι το MEGA και τη σημαντικότερη αύξηση των ποσοστών του σημείωσε ο ΣΚΑΪ.

Αυτό πάντως που σαφέστατα προκύπτει είναι το mega-λο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν στο MEGA με τη συνεχιζόμενη έξοδο των τηλεθεατών από τη συχνότητά τους την ώρα που μεταδίδονται τα κεντρικά δελτία ειδήσεων. Και ίσως τα… μαγειρέματα που κάνουν στη Μεσογείων να είχαν καλύτερα αποτελέσματα για αυτούς, αν τα έκαναν στη… συνταγή και στα συστατικά των κεντρικών δελτίων ειδήσεων και όχι σε αυτά των δελτίων τύπου!

Media Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version