Κυριακή, 28 Απρ.
23oC Αθήνα

Aegean: Οι νέες δραστηριότητες, η κερδοφορία και οι αποφάσεις της γ.σ. για μέρισμα και warrants

Aegean: Οι νέες δραστηριότητες, η κερδοφορία και οι αποφάσεις της γ.σ. για μέρισμα και warrants

Το πρώτο κερδοφόρο εξάμηνο στην ιστορία λειτουργίας της εταιρείας, τις θετικές προοπτικές, την δραστηριοποίηση στη συντήρηση αεροσκαφών, αλλά και την απόφαση να μην διανείμει μέρισμα ανακοίνωσε μεταξύ άλλων η διοίκηση της Αεροπορίας Αιγαίου – Aegean κατά τη διάρκεια της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων που πραγματοποιήθηκε σήμερα (26.07.2023).

Ακόμη, ο πρόεδρος της εταιρείας Ευτύχιος Βασιλάκης αναφέρθηκε στην οικονομική βοήθεια των 120 εκατ. ευρώ που δόθηκε από το ελληνικό δημόσιο το 2021, ως αποζημίωση μέρους των ζημιών που είχε η εταιρεία τους πρώτους μήνες του κορονοϊού και στην εκκρεμότητα που υπάρχει με τα warrants.

Τόνισε ότι: «Τα 120 εκατ. ευρώ δόθηκαν στην εταιρεία ως grant, όχι ως επιστρέψιμο δάνειο και για να καλύψουν μέρος των ζημιών που κατέγραφε η εταιρεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ανάλογα grants, και μάλιστα πολύ μεγαλύτερα ποσά, έχουν δοθεί στην Ευρώπη, τα οποία επίσης δεν είναι επιστρέψιμα». 

Ο ίδιος ανέφερε ότι πέρα από το ποσό των 120 εκατ. ευρώ υπήρξαν δύο ακόμη υποχρεώσεις, βάσει συμφωνίας με την ελληνική πολιτεία: «Η μία υποχρέωση, που ανακοινώθηκε το καλοκαίρι του 2021, ήταν να συμμετέχουν οι ιδιώτες μέτοχοι σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 60 εκατ. ευρώ, παρέχοντας έτσι τη δική τους στήριξη, ενώ η δεύτερη υποχρέωση ήταν να δοθεί το δικαίωμα στο ελληνικό Δημόσιο, μέσω warrants, να αποκτήσει το 10% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Η άσκηση του δικαιώματος έχει ισχύ από το 2023 μέχρι το 2026, με τιμή κτήσης των μετοχών στα 3,2 ευρώ, όσο και η τιμή με την οποία έγινε η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Συνεχίζοντας για το ίδιο θέμα, ο κ. Βασιλάκης, ανέφερε ότι «καθώς μπήκαμε στην περίοδο που το ελληνικό Δημόσιο μπορεί να ασκήσει το δικαίωμά του, η Aegean, θα έχει 60 μέρες στη διάθεσή της να απαντήσει αν θα δεχτεί τη συμμετοχή του Δημοσίου ή εάν θα εξαγοράσει το δικαίωμα, πληρώνοντας επί της ουσίας τη διαφοράς της μετοχής και των 3,2 ευρώ».

Η επόμενη μέρα

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Αεροπορίας Αιγαίου ΑΕ κ. Δημήτρης Γερογιάννης τόνισε ότι το 2022 υπήρξε μία πολύ επιτυχημένη χρονιά, καθώς τα οικονομικά μεγέθη είτε επανέρχονται στα προ πανδημίας επίπεδα είτε τα υπερβαίνουν.

Το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας και σημαντική βελτίωση στις πληρότητες των πτήσεων επετεύχθη από τα μέσα του 2ου τριμήνου με την πλήρη άρση των περιοριστικών μέτρων. Το 3ο και ισχυρότερο εποχικά τρίμηνο του έτους, οι πληρότητες κατάφεραν να ξεπερνούν το 83% και έχοντας επαναφέρει το 93% της προ-πανδημίας χωρητικότητας σε διαθέσιμες θέσεις, επιχειρώντας μέσα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Πετυχημένη στρατηγική

Όπως είπε ο κ. Γερογιάννης είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι: «Το 2022 η Aegean παρέλαβε 9 επιπλέον αεροσκάφη της οικογένειας Α320/321 neo, επιταχύνοντας εκ νέου το πρόγραμμα για τα 46 συνολικά neo αεροσκάφη. Παράλληλα ξεκινήσαμε και ολοκληρώσαμε την αναδιάρθρωση του ελικοφόρου στόλου, αποσύροντας τα 8 Q400/Bombardier και εντάσσοντας σε αντικατάσταση τους 10 ΑTR 72-600, επιτυγχάνοντας ομοιογένεια του στόλου μας που κατείχε ήδη 3 ΑTR 42-600 για να εξυπηρετήσει τα νησιά με μικρούς αεροδιαδρόμους, πετυχαίνοντας συνεπώς σημαντική εξοικονόμηση σε όρους μίσθωσης αλλά κυρίως σε λειτουργικό κόστος».

Επιπρόσθετα όπως είπε: «Αναβαθμίσαμε τις υπηρεσίες μας λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των επιβατών μας. Προσθέσαμε Wifi στα νέα αεροσκάφη μας. Εμπλουτίσαμε σημαντικά το πρόγραμμα πιστότητας με νέες συνεργασίες. Ξεκινήσαμε το πρωτοποριακό ΑEGEAN Pass για να μπορούν να διασφαλίσουν σταθερές και χαμηλότερες τιμές οι επιβάτες που ταξιδεύουν στους ιδίους προορισμούς και αναβαθμίσαμε το προϊόν μας στην Business class, αναβαθμίζοντας τα lounges στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη αλλά και το on board Food service ενισχύοντας την εικόνα της ΑEGEAN ως μία εταιρία που προσφέρει υψηλής ποιότητας ταξιδιωτική εμπειρία».

Νέες επενδύσεις

Όπως είπε ο κ. Γερογιάννης: «Το 2022 και 2023 συνεχίσαμε να επενδύουμε στο ανθρώπινο κεφάλαιο καλωσορίζοντας 90 νέους πιλότους που ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους μετά το πρόγραμμα υποτροφιών που ξεκίνησε το 2018/2019. Παράλληλα το 2022 ενεργοποιήθηκε με την επιστροφή της κερδοφορίας ξανά το πρόγραμμα bonus για ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα στελεχών της ομάδας της ΑEGEAN (περίπου 400 στελέχη), με συνολικό payout (εξαιρούμενων των εκτελεστικών ΔΣ) 8 εκατ. ευρώ.

Ακόμη ξεκινήσαμε μία νέα επένδυση για τη δημιουργία του πρώτου Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων, καθώς και του πρώτου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα σε συνεργασία με την CAE, την κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στον κλάδο της αεροπορικής εκπαίδευσης. Το νέο Εκπαιδευτικό Κέντρο της AEGEAN και της CAE αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του έως το τέλος του 2023 και θα αποτελέσει ένα εξαιρετικά σύγχρονο κόμβο αεροπορικής εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Παράλληλα ξεκίνησε ήδη το 2023 νέος κύκλος υποτροφιών τόσο για πιλότους (40 ανά έτος) αλλά και μηχανικούς (40 ανά έτος), για την επόμενη τριετία για να υποστηρίξει με τον καλύτερο τρόπο την στρατηγική λελογισμένης ανάπτυξης της εταιρείας και των δυνατοτήτων της. Επίσης πριν λίγες εβδομάδες υπογράψαμε με το αεροδρόμιο της Λάρνακας για τη δημιουργία ενός νέου μεγαλύτερου και ιδιαίτερα αναβαθμισμένου lounge στον χώρο των αναχωρήσεων που αναμένεται να λειτουργήσει λίγο πριν το τέλος του 2023 εξυπηρετώντας τα GOLD μέλη του Miles & Βonus, τους τακτικούς μας επιβάτες και φυσικά το business class προϊόν μας».

Οικονομικά αποτελέσματα

Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση κατά 98% σε σχέση με το 2021, και διαμορφώθηκε σε €1,4 δις., (2% υψηλότερα από το 2019). Η κερδοφορία το 2022 ανήλθε σε €106,8 εκατ. Κέρδη μετά από Φόρους, 36% υψηλότερα από το 2019. Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε €527,9 εκατ. Οι δανειακές υποχρεώσεις (εξαιρούμενων μισθώσεων) διαμορφωθήκαν σε €268,2 εκατ. Τέλος, τα Ίδια Κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε €348 εκατ. από €328 εκατ. στις 31.12.2019.

Θετική πορεία

Ο κ. Γερογιάννης είπε ότι: «Το 2023 είναι για την ΑEGEAN ένα έτος ιδιαίτερα δυναμικής ανάπτυξης, καθώς προσφέρει συνολικά 18 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες δηλαδή συγκριτικά με το 2022. Η εταιρεία επιχειρεί σε 165 προορισμούς, σε 46 χώρες με 272 απευθείας δρομολόγια, με ένα στόλο 76 αεροσκαφών. Το μεγαλύτερο δίκτυο και ο μεγαλύτερος στόλος στην ιστορία μας.

Με τις 2 εκατ. επιπλέον θέσεις η AEGEAN αποτελεί για το 2023 το βασικό αρωγό ανάπτυξης του μεταφορικού έργου αλλά και του τουριστικού προϊόντος στην χώρα. Ήδη, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους η AEGEAN μετέφερε συνολικά 6,7 εκατ. επιβάτες, 42% περισσότερους συγκριτικά με το εξάμηνο του 2022, προσφέροντας 8,7 εκατ. χιλιομετρικές θέσεις (34% περισσότερες θέσεις σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022).

Εξίσου σημαντική είναι και η βελτίωση των συντελεστών πληρότητας που έφτασαν το 82% το πρώτο εξάμηνο του 2023 από 74% το 2022, φέρνοντας και σημαντικά υψηλοτέρα έσοδα ανά πτήση. Στο αποτέλεσμα αυτό συντέλεσε, (πέραν της σύγκρισης με την αδύναμη αφετηρία του 2022) η διεύρυνση της δραστηριότητας της AEGEAN με 16 νέα δρομολόγια (και 27 μαζί με charter) στο εξωτερικό, αλλά και η ενίσχυση συχνότητας σε προορισμούς της Ιταλίας, Ισπανίας, Γερμανίας, Σκανδιναβίας, Ισραήλ, Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο αριθμός των επιβατών της Aegean κατά το διάστημα 1/6-15/7/2023 σε νησιά όπως η Ικαρία, η Λέρος, η Νάξος, η Σκύρος, η Κάρπαθος αλλά και το αεροδρόμιο της Σητείας έχει αυξηθεί μεταξύ 20-77% σε σχέση με το 2022 στηρίζοντας την τοπική ανάπτυξη».

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις