Κυριακή, 5 Μαΐ
18oC Αθήνα

Olympia Forum: Ιδρύεται Ινστιτούτο Έξυπνης και Πράσινης Ναυτιλίας με έδρα το Κατάκολο – Τα έργα στην Ηλεία

Olympia Forum: Ιδρύεται Ινστιτούτο Έξυπνης και Πράσινης Ναυτιλίας με έδρα το Κατάκολο – Τα έργα στην Ηλεία
Φωτογραφία Αρχείου / Intime

«Εντός του 2022 θα ακούσετε για την ίδρυση ενός Ινστιτούτου Έξυπνης και Πράσινης ναυτιλίας με έδρα τον Πύργο και το Κατάκολο», δήλωσε η βουλευτής Ηλείας της ΝΔ κ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου στο Οlympia Forum III που συνδιοργάνωσε το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και η εφημερίδα «Πατρίς» στην Αρχαία Ολυμπία.

Με θέμα συζήτησης του φόρουμ της Αρχαίας Ολυμπίας, τις δυνατότητες και τις προοπτικές για τις Περιφέρειες και την εστίαση σε αναπτυξιακούς στόχους, η βουλευτής Ηλείας αναφέρθηκε στο εθνικό σχέδιο 2020 που είναι αυτό το οποίο ενεργοποιεί τα προγράμματα του Ταμείου Ανθεκτικότητας και Ανάπτυξης του Ταμείου Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε σημαντικούς στόχους που αφορούν και την πράσινη ανάπτυξη και την ψηφιακή ανάπτυξη που χρηματοδοτούνται από το ταμείο ανάκαμψης.

Τόνισε ακόμα ότι υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης των βασικών αρχαιολογικών χώρων του νομού Ηλείας και άλλων νόμων, ενώ υπάρχουν και πολλά έργα Αγροτικής ανάκαμψης, μέσα από δημόσιες αλλά και ιδιωτικές επενδύσεις.

Στάθηκε επίσης, στην ομιλία της κατά κύριο λόγο στα έργα τα οποία έχει υλοποιήσει η κυβέρνηση αυτά τα τρία χρόνια και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει για την ανάπτυξη της Ηλείας, έτσι ώστε να σταματήσει να είναι από τους νομούς οι οποίοι έχουν σημαντικά προβλήματα. Αναφέρθηκε διεξοδικά και στο δρόμο Πάτρα-Πύργος, αλλά και στην ανάγκη για να υλοποιηθούν όλα τα έργα, που θα δώσουν μία άλλη πνοή στο νομό.

Η κα Αυγερινοπούλου πρόσθεσε ότι σε θέματα νερού, έχει χρηματοδοτηθεί τόσο το πρόγραμμα της αρδευτικής υπογειοποίησης ενώ υπάρχουν και αρκετές χρηματοδοτήσεις για τη θωράκιση της χώρας από κάθε είδους φυσική καταστροφή. Τέλος, ανέφερε ακόμη ότι υπάρχει σχέδιο και για διάφορα κέντρα τα οποία θα αναλάβουν την περίθαλψη ατόμων με προβλήματα, αλλά και στην αναβάθμιση της παιδείας, αλλά και του αθλητισμού.

«Η Ηλεία πληγώνεται από την έλλειψη υποδομών»

Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Διονύσης Καλαματιανός αναφερόμενος στις υποδομές, τόνισε ότι ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα. «Η Ηλεία πληγώνεται με πολλά θέματα όπως το Πάτρα-Πύργος αστικού δικτύου, το έργο του φράγματος στον Πηνειό και φυσικά δεν ξεχνάμε και την ολοκλήρωση του Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό Τσακώνα», σχολίασε ο κ. Καλαματιανός που πρόσθεσε πως ένα από τα πιο βασικά έργα είναι ο σιδηρόδρομος.

«Θα πρέπει να υπάρξει σύγχρονο δίκτυο γιατί μόνο έτσι η Ηλεία θα μπορέσει να συνδεθεί και να μεταφέρονται τα πλούσια ποιοτικά της προϊόντα Αγροτικής παραγωγής σε όλη την Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με την κατασκευή και χρήση σύγχρονου δικτύου σιδηροδρόμου προκειμένου να φορτώνονται όλα τα προϊόντα κατά μήκος της γραμμής και να μπορούν να φτάνουν παντού», ανέφερε συγκεκριμένα.

Ο κ. Καλαματιανός δήλωσε ακόμα ότι δεν χωρούν τοπικισμοί για την ανάπτυξη της Ηλείας και στάθηκε στο γεγονός ότι δεν υπάρχει μία γυμναστική ακαδημία στην Αρχαία Ολυμπία τον τόπο που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Ακόμη, σχολίασε ότι έχουν καταργηθεί τα δύο πανεπιστημιακά τμήματα της Ηλείας, ενώ αναφέρθηκε στα προβλήματα που υπάρχουν στον τομέα της υγείας, όπου οι Ηλείοι αναγκάζονται να πηγαίνουν στην Πάτρα. Τέλος, έκανε διάφορες παρατηρήσεις για το Ταμείο Ανάκαμψης, κατηγορώντας την κυβέρνηση για λάθη στην κατεύθυνση των πόρων.

«Εντός Δεκεμβρίου η δημοπράτηση του σιδηροδρομικού δικτύου Πάτρα – Πύργος»

Ο βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, Ανδρέας Νικολακόπουλος τόνισε ότι υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης ιδιαίτερα στο παραλιακό νότιο κομμάτι της Ηλείας. «Υπάρχουν ζώνες και οικισμοί που δεν υπάρχει πολεοδομικό σχέδιο. Πρέπει να δημιουργηθούν ζώνες οικισμού σε περιοχές όπως στη Σπιάντζα», σημείωσε συγκεκριμένα. Μίλησε για αναθεώρηση του καθεστώτος που διέπει την περιοχή του Καϊάφα και ζήτησε να συμβεί και το ίδιο με την προστατευόμενη περιοχή Στροφυλιας Κοτυχίου.

Μιλώντας γενικότερα ο κ. Νικολακόπουλος αναφέρθηκε στο πολεοδομικό σχέδιο που θα αφορά το 80% της περιοχής της χώρας. Σχετικά με τα μεγάλα έργα υποδομής που γίνονται, σχολίασε ότι η ανάπτυξη που θα δημιουργηθεί θα είναι ορθολογική.

Ακόμα, τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει η ανάλογη χρηματοδότηση με όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία, που έχει εξασφαλίσει η χώρα και που θα είναι πολλά περισσότερα αν προσθέσουμε και τα ιδιωτικά κεφάλαια. Ανέφερε ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για άλλη μια χαμένη ευκαιρία και ότι οι κρίσεις είναι ευκαιρίες και έχουμε πολλές κρίσεις δυστυχώς στην περιοχή μας. Τόνισε ότι αυτό που λείπει είναι το σχέδιο και πιστεύει ότι αυτή τη φορά θα το έχουμε.

Εκπονείται ήδη όπως τόνισε, ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο με επίκεντρο την Αρχαία Ολυμπία όμως πρέπει να προσχωρήσει γρήγορα και η εφαρμογή του ενώ για το Πάτρα – Πύργος είπε το 2025 θα είναι έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος.

Κλείνοντας, σημείωσε ότι πλέον βάζουμε καινούργιους στόχους όπως η σύνδεση του Πάτρα-Πύργος με το δίκτυο του Μορέα κ.α. και επίσης μέχρι το Δεκέμβριο θα δημοπρατήσουμε το έργο της επισκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος, παράλληλα με την μεγάλη σημασία που δίνεται στα λιμάνια.

«Ο πρωτογενής τομέας είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας, όχι ο τουρισμός»

Ο βουλευτής Αχαΐας Νέας Δημοκρατίας, Άγγελος Τσιγκρής μίλησε για την Κορινθιακή σταφίδα και τον πρωτογενή τομέα πού είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας και όχι ο τουρισμός κατά την προσωπική του άποψη.

Τόνισε πως «Τα προϊόντα της γης θεωρούνται τα κορυφαία στον κόσμο, όπως το λάδι και η κορινθιακή σταφίδα» και στάθηκε στο γεγονός ότι η Αχαΐα δεν έχει μία γαλακτοκομική Σχολή στα Καλάβρυτα όπως και μία σχολή οίνου και Αμπέλου στο Αίγιο.

Ο κ. Τσιγκρής πρόσθεσε ότι χρειάζονται να γίνουν πολλά περισσότερα για να αναπτυχθεί περισσότερο η Αχαΐα όπως η Πατρών – Πύργου που δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, αλλά φυσικά και τα έργα που αφορούν την επέκταση του τρένου.

Επίσης, έκανε λόγο και για ένα μικρό κανάλι 2 km στα Τριπόταμα προκειμένου το νερό του Πηνειού να μην χύνεται άσκοπα, υποστηρίζοντας ότι θα βοηθήσει και τους δύο νομούς. Τόνισε ακόμα τα μεγάλα πλεονεκτήματα της Αχαΐας, τα οποία θα πρέπει να αξιοποιηθούν τουριστικά. «Ο τουρισμός μαζί με τις υποδομές και τον πρωτογενή τομέα θα βοηθήσουν την Αχαΐα να πάρει αυτό της αξίζει», είπε κλείνοντας.

«Η Πολιτεία έχει τα εργαλεία για να στηρίξει τις επιχειρήσεις»

Ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ, Περικλής Μαντάς είπε πως πάρα πολλές μεγάλες και μικρές επενδύσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στη Μεσσηνία με πιο χαρακτηριστική αυτή του Costa Navarino.

«Ιδιώτες επιχειρηματίες έκαναν το καθήκον τους και νομίζω ότι η πολιτεία οφείλει τώρα που έχει τα χρηματοδοτικά εργαλεία να στηρίξει τόσο αυτές τις επιχειρήσεις όσο και νέες με τη δημιουργία υποδομών που θα πάνε την με σένα αλλά και γειτονικές περιοχές πολύ πιο μπροστά. Ήδη προχωράει ο διαγωνισμός του αεροδρομίου της Καλαμάτας μία απόφαση που προφανώς μας ικανοποιεί», σχολίασε ο κ. Μαντάς ο οποίος μίλησε και για τα μεγάλα έργα τα οποία υλοποιούνται στην Μεσσηνία αλλά παράλληλα στάθηκε στο γεγονός ότι η πολιτεία θα πρέπει να εκκινήσει ακόμη περισσότερα μεγάλα έργα ανάπτυξης και κυρίως τους οδικούς άξονες.

Τέλος, επισήμανε και τις κοινές ενέργειες που έγιναν μαζί με τους βουλευτές της Ηλείας για την ολοκλήρωση του δακτυλίου εως το Καλό Νερό – Τσάκωνα.

«Από τους πιο υποβαθμισμένους νομούς στην Ελλάδα η Αρκαδία»

Τέλος, ο βουλευτής Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Παπαηλιού, τόνισε ότι η Αρκαδία σε αντίθεση με τους άλλους νομούς της Πελοποννήσου είναι από τους πιο υποβαθμισμένους νομούς της Ελλάδος.

Στάθηκε στο δημογραφικό πρόβλημα και στη μείωση του πληθυσμού, αφού οι άνθρωποι φεύγουν από το νομό Αρκαδίας και αυτό γιατί βλέπουν ότι οι δυνατότητες οι οποίες δίνονται είτε είναι ανύπαρκτες, είτε εξαιρετικά μικρές. Μίλησε ακόμα για αποφάσεις της κυβέρνησης οι οποίες μεγεθύνουν τα προβλήματα, όπως η κατάργηση των μονάδων λιγνίτη στη Μεγαλόπολη. Επίσης στάθηκε στις καταστροφές που έγιναν από τις πυρκαγιές στη Γορτυνία και στη Μεγαλόπολη, με αποτέλεσμα πολλές από τις περιοχές αυτές να βρεθούν χωρίς βιός για να ζήσουν. Και τόνισε ότι ακόμα δεν έχουν δοθεί οι αποζημιώσεις που θα έπρεπε με αποτέλεσμα να έχουμε μεγέθυνση του προβλήματος.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις