Σάββατο, 27 Απρ.
16oC Αθήνα

Ένδυση-Κλωστοϋφαντουργία: Οι παραγγελίες για «μάσκες» κατά του κορονοϊού συγκράτησαν την πτώση των πωλήσεων

Ένδυση-Κλωστοϋφαντουργία:  Οι παραγγελίες για «μάσκες» κατά του κορονοϊού συγκράτησαν την πτώση των πωλήσεων

«Δίχτυ προστασίας» στην κατακόρυφη ζήτηση για τα είδη ένδυσης, αποδείχθηκαν οι μάσκες κατά του κορονοϊού. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής Έτοιμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), ο κλάδος ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας υπέστη σημαντικό πλήγμα το 2020, καθώς οι πωλήσεις στην ένδυση μειώθηκαν κατά 17,7%, στην παραγωγή κατά 24% και στη κλωστοϋφαντουργία κατά 11%.  Ωστόσο, τα ποσοστά μείωσης θα ήταν ακόμα μεγαλύτερα, εάν ένα μέρος των απωλειών δεν καλυπτόταν από την παραγωγή ειδών προστασίας κατά του κορονοϊού, όπως μάσκες κοινές και υγειονομικές, ρούχα προστασίας κ.λπ.

Όπως προκύπτει από το ΣΕΠΕΕ, οι απώλειες στον τομέα ένδυσης ήταν πολύ μεγαλύτερες από της κλωστοϋφαντουργίας το 2020, καθώς η πανδημία Covid-19 έπληξε σημαντικά την ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας και ιδιαίτερα την ζήτηση και την παραγωγή.

Πωλήσεις με e-shops

Όσον αφορά τις λιανικές πωλήσεις, αυτές υποχώρησαν κατά 24,4%, καθώς για μεγάλο χρονικό διάστημα, τα εμπορικά καταστήματα παρέμεναν κλειστά, ως μέτρο κατά της μετάδοσης του κορονοϊού.  Ωστόσο για τα εξειδικευμένα καταστήματα και πολυκαταστήματα, που διαθέτουν e-shops, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις περιόρισαν εν μέρει την πτώση.

Όσον αφορά τις εξαγωγές ενδυμάτων και κλωστοϋφαντουργίας, κατέγραψαν πτώση της τάξης του 14,1% και 12,9%, ενώ η μείωση στις εισαγωγές ενδυμάτων κυμάνθηκε στο 13,8%, λόγω της περιορισμένης ζήτησης.

Καθοριστικό ρόλο στις εισαγωγές κλωστοϋφαντουργικών ειδών «έπαιξε» και πάλι η πρώτη ύλη για την κατασκευή ειδών ένδυσης που σχετίζονται με τον τομέα υγείας. 

Έτσι, στην Ευρώπη, οι εισαγωγές κλωστοϋφαντουργικών εκτινάχθηκαν κατά 58%, λόγω των μεγάλων παραγγελιών υγειονομικού υλικού από την Κίνα.   Χαρακτηριστικό είναι, ότι  μόνο για τις χειρουργικές μάσκες, η Ευρώπη εισήγαγε τον προηγούμενο χρόνο από την Κίνα προϊόντα αξίας 20 δισ. ευρώ, όταν το 2019, οι αντίστοιχες εισαγωγές ανέρχονταν μόλις στο 1 δισ. ευρώ.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις