Τετάρτη, 1 Μαΐ
23oC Αθήνα

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Κλείδωσε» τρεις νέες μεγάλες συμβάσεις παραχώρησης – Τα οφέλη από την Αττική Οδό

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Κλείδωσε» τρεις νέες μεγάλες συμβάσεις παραχώρησης – Τα οφέλη από την Αττική Οδό

Ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, διαχειριζόμενος περισσότερα από 1.600 χλμ. κομβικής σημασίας αυτοκινητοδρόμων, με την προσθήκη της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού, είναι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

 Λίγες εβδομάδες μετά την ανάδειξή του ως προσωρινού αναδόχου στον διαγωνισμό για την σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ, για τον οποίον μάλιστα έληξε και η προθεσμία υποβολής προσφυγών από τους ανταγωνιστές, και μόλις λίγες ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης, με το ΤΑΙΠΕΔ, για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, χθες, ήρθε το «κερασάκι στην τούρτα». 

Το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή των Vinci – Mytilineos κατά του διαγωνισμού για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττική Οδού, κατά συνέπεια, ανοίγει ο δρόμος για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ώστε να «κλειδώσει» και αυτή την «χρυσή» υποδομή.

Υπενθυμίζεται ότι η προσφορά της ήταν στα 3,27 δις ευρώ, λίγο μεγαλύτερη από αυτή των Vinci – Mytilineos (3,106 δισ. ευρώ) που προσέφυγαν στα δικαστήρια, δίχως όμως να δικαιωθούν.

Με αυτές τις 3 οδικές συμβάσεις παραχώρησης, και μαζί με εμβληματικά έργα που αντιστοιχούν σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, το οδικό τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου κ.ά., ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί τον μεγαλύτερο επενδυτή της χώρας με projects σχεδόν 10 δισ. ευρώ και αναμφίβολα τον κυρίαρχο των μεγάλων υποδομών. 

Το χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι από τα μεγαλύτερα και «νεαρότερα» στην Ευρώπη, με μέση υπολειπόμενη συμβατική χρονική διάρκεια τα 25 έτη, διασφαλίζοντας έναν μακροπρόθεσμο ορίζοντα σημαντικών, προβλέψιμων και επαναλαμβανόμενων αποδόσεων.

Μάλιστα, ο όμιλος φέρεται να αναμένει από τις συμβάσεις παραχώρησης διανομές πάνω από 10-11 δισ. ευρώ στη διάρκεια ζωής των συμβάσεων.

Αναφορικά με την Αττική Οδό, εκκρεμεί η ολοκλήρωση των συμβατικών εγγράφων, ενώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ολοκληρώσει τις διαδικασίες χρηματοδότησης, «κλείνοντας» κοινοπρακτικό δάνειο 2,7 δισ. ευρώ με τις συστημικές τράπεζες. 

Προφανώς, η σύμβαση θα πρέπει να «περάσει» από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή, ενώ και το δημόσιο πρέπει να κάνει τις δικές του ενέργειες ώστε να επιτευχθεί η ομαλή αλλαγή του παραχωρησιούχου, από τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ τώρα, στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τον προσεχή Οκτώβριο 2024. 

Το έργο βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, ενώ η βαριά του συντήρηση θα έχει ολοκληρωθεί κατά την ημερομηνία μεταβίβασης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. 

Τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο. 

Ο όμιλος προσδοκά σε βάθος ετών σε μέση ετήσια λειτουργική κερδοφορία της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ για τα 25 χρόνια της σύμβασης.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις