Κυριακή, 28 Απρ.
23oC Αθήνα

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Πράσινο φως» για τον ΒΟΑΚ – Ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Πράσινο φως» για τον ΒΟΑΚ – Ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος

Στην επίσημη ανάδειξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως προσωρινού αναδόχου για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο» προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, εγκρίθηκε το Πρακτικό της Εξέτασης των Φακέλων της Β΄ Φάσης του Διεθνούς Διαγωνισμού, σύμφωνα με το οποίο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πήρε βαθμολογία 1, το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ έλαβε βαθμολογία 0,965 και είναι στη δεύτερη θέση ως επιλαχών επενδυτής, ενώ τρίτη στην κατάταξη Διαγωνιζόμενων είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – EGIS – MERIDIAM με βαθμό οικονομικής αξιολόγησης 0,799.

Κατά συνέπεια, επισήμως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος της μεγάλης αυτής σύμβασης παραχώρησης του ΒΟΑΚ. Η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών του μεγάλου διαγωνισμού έγινε στις 25 Ιανουαρίου και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη οικονομική προσφορά.

Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας είναι η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών. Tο κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, βάσει της προσφοράς που έδωσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.

Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157,5 χλμ. (με δύο ΛΕΑ, πλήθος ανισόπεδων κόμβων και σηράγγων). Το κράτος θα παρεμβαίνει δίνοντας επιπλέον ποσό πάνω στην τιμή του (ηλεκτρονικού) διοδίου, δηλαδή σαν επιδότηση στο ποσό που θα πληρώνει ο χρήστης – οδηγός.

Το τμήμα αυτό προβλέπονταν αν χρηματοδοτηθεί με περίπου 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (190 εκατ.) και Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ, 290 εκατ., συνδρομή 90 εκατ. του RRF) έχουν συμβασιοποιηθεί με αναδόχους τους ΑΚΤΩΡ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – INTRAKAT αντίστοιχα.

Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο θα διανύεται σε μόλις 70 λεπτά, ενώ η διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά.

Παράλληλα, θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις