Τρίτη, 7 Μαΐ
17oC Αθήνα

Μετά τη Black Friday oι χριστουγεννιάτικες αγορές γίνονται το νέο «στοίχημα» των e-shops

Μετά τη Black Friday oι χριστουγεννιάτικες αγορές γίνονται το νέο «στοίχημα» των e-shops
Φωτογραφία Αρχείου

Μετά την Black Friday, η επόμενη περίοδος που θα δοκιμαστούν οι αντοχές υποδομών φιλοξενίας των online καταστημάτων είναι τα Χριστούγεννα. Σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), η φετινή Black Friday κατέγραψε αύξηση του τζίρου κατά 43,6% απ’ την αντίστοιχη περυσινή.

Στο σύνολο δε, της εβδομάδας που προηγήθηκε, καταγράφηκε αύξηση του τζίρου στo ηλεκτρονικό εμπόριο κατά 73,5% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα πέρυσι.  Για τα Χριστούγεννα που έρχονται, αναμένονται ανάλογες πωλήσεις, μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Στο πλαίσιο της πανδημίας και με καθεστώς lockdown σε ολόκληρη τη χώρα, η φετινή Black Friday ήταν διαφορετική από τις υπόλοιπες χρονιές. Καθώς τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά, ολόκληρη η καταναλωτική κίνηση διοχετεύθηκε στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αποτελώντας ένα πραγματικό τεστ για τις υποδομές των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου αλλά και ως επέκταση, των ταχυμεταφορών. Αποτέλεσε, μία πολύ καλή ευκαιρία για όσους διαθέτουν ένα eShop να διερευνήσουν τα πακέτα φιλοξενίας τους ώστε να ανταπεξέλθουν σε ενδεχόμενη υψηλή κινητικότητα. Ήταν επίσης, μία καλή ευκαιρία για όσους δεν διαθέτουν online κατάστημα να επωφεληθούν αυτής της αυξημένης κίνησης αποκτώντας παράλληλα ένα νέο κανάλι διανομής.    

Click4more: Προσοχή: Αυτά είναι τα SOS στις ηλεκτρονικές αγορές – Τι προτείνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή

Άλλωστε, η έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) για τη Black Friday, εντόπισε ότι σχεδόν 6 στις 10 (59%) επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα πώλησης εκτός φυσικού καταστήματος κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεων τους σε σχέση με πέρυσι.

Ως προς τις υποδομές φαίνεται ότι τα πράγματα πήγαν αρκετά καλά, όπως διαπιστώνει το Papaki, ο μεγαλύτερος καταχωρητής και digital enabler στην Ελλάδα. Παρά τις αρχικές εκτιμήσεις ότι οι μέρες θα ήταν δύσκολες λόγω μεγάλου όγκου επισκεπτών, παρουσιάστηκαν ελάχιστα θέματα και δεν σημειώθηκε υπερφόρτωση την ημέρα εκείνη.

Η εξήγηση

Σύμφωνα με το Papaki παρατηρήθηκε υψηλότερη κινητικότητα τις ημέρες Δευτέρα 23 και Τρίτη 24 Νοεμβρίου σε σχέση με τις αντίστοιχες ημέρες των προηγούμενων εβδομάδων, ενώ η Black Friday κινήθηκε σε φυσιολογικά επίπεδα χωρίς κάποιο ιδιαίτερο peak. Αυτό που συμπεραίνεται λοιπόν, είναι ότι οι καταναλωτές πραγματοποίησαν αγορές καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, κι όχι μόνο την συγκεκριμένη ημέρα. Επίσης, πιθανότατα, έκαναν αγορές με μεγάλη αξία που ίσως να πραγματοποιούσαν σε φυσικά καταστήματα, υπό άλλες συνθήκες.

Παράλληλα βέβαια, δε μπορεί να βγει από το κάδρο το γεγονός ότι, σταδιακά, πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα ωριμάζουν και διορθώνουν τις υποδομές τους ώστε να ανταποκρίνονται στον αριθμό των επισκεπτών. Είναι σημαντικό για ένα eShop να διαθέτει πακέτο φιλοξενίας (web hosting) προσαρμοσμένο στις ανάγκες του αλλά και να επιλέγει έναν αξιόπιστο πάροχο.

 

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις