Παρασκευή, 26 Απρ.
19oC Αθήνα

Παπουτσάνης: Αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας για πέμπτη συνεχή χρονιά

Παπουτσάνης: Αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας για πέμπτη συνεχή χρονιά
Φωτογραφία papoutsanis.gr

Ενοποιημένες πωλήσεις 40,8 εκατ. ευρώ και μετά φόρων κέρδη 3,8 εκατ. ευρώ πέτυχε το 2020 ο όμιλος Παπουτσάνης, καταγράφοντας εν μέσω κορονοϊού αύξηση κατά 33% και 184%, αντίστοιχα.

Αξιοσημείωτη είναι η κατακόρυφη μείωση πωλήσεων σε ξενοδοχειακά προϊόντα και η αυξημένη ζήτηση σε προϊόντα προσωπικής υγιεινής και  αντισηπτικά, ως συνέπεια της πανδημίας του COVID-19.  «Η επιτυχημένη πορεία οφείλεται στη στρατηγική ανάπτυξη και βασίζεται σε διαφορετικούς τομείς δραστηριότητας» ανέφερε ο Μενέλαος Τασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Ο κ. Τασόπουλος διευκρινίζει ότι: «Έχουμε δημιουργήσει ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων προσωπικής υγιεινής, που ανταποκρίνονται σε διαφορετικές ανάγκες και περιστάσεις, τόσο σε επίπεδο ατομικής και οικογενειακής χρήσης, όσο και για τις ανάγκες βιομηχανικών και εταιρικών πελατών, εμπορικών καταστημάτων και ξενοδοχείων».

Επίσης, από τις αρχές Απριλίου 2020, η Παπουτσάνης, αφού έλαβε την έγκριση των αρμόδιων αρχών, ενσωμάτωσε την παραγωγή βιοκτόνων και απολυμαντικών στην κύρια δραστηριότητά της.

«Σε συνδυασμό με τις συνεργασίες που διατηρούμε με εταιρείες του εξωτερικού για την παραγωγή προϊόντων τους και τις βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνόμαζας ως πρώτης ύλης για την παραγωγή σαπουνιών, έχουμε χτίσει μια ισχυρή βάση επιτυχίας η οποία κάθε χρονιά μας πάει και λίγο πιο ψηλά.  Αν και η πανδημία συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά κάποιους από τους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιούμαστε, θεωρούμε πως η Παπουτσάνης θα διαγράψει και το 2021 μια ακόμα χρονιά επιτυχημένης πορείας με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης» συμπλήρωσε ο κ. Τασόπουλος.

Η εταιρεία σε αριθμούς

Η ανάπτυξη του κύκλου εργασιών οφείλεται στις υψηλές επιδόσεις που πέτυχε στις κατηγορίες των επώνυμων προϊόντων και των παραγωγών για τρίτους ενώ σημαντικά συνέβαλλε και η αύξηση των πωλήσεων των ειδικών σαπωνομαζών, πρώτης ύλης για την παραγωγή στερεού σαπουνιού.

Με το συγκεκριμένο τρόπο η εταιρεία κατάφερε να αντισταθμίσει μέρος της μείωσης των πωλήσεων προς την ξενοδοχειακή αγορά εντός και εκτός Ελλάδας, που το τρέχον έτος σημείωσαν πτώση κατά 66% σε σχέση με το 2019.

Οι εξαγωγές ανήλθαν σε 20 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει ποσοστό άνω του 49% του συνολικού κύκλου εργασιών, έναντι 15 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Το 25% του συνολικού κύκλου εργασιών προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων (Olivia, Karavaki, Natura, Aromatics κ.λπ.) της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 8% από πωλήσεις προς την ξενοδοχειακή αγορά, το 53% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 14% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.

Επιχειρηματική Προοπτική

Την τελευταία πενταετία η Παπουτσάνης βρίσκεται σε έντονα αναπτυξιακή πορεία, ενώ την τελευταία δεκαετία έχει υπερτριπλασιάσει τις πωλήσεις της. Στόχος της διοίκησης της εταιρείας παραμένει η ενίσχυση του κύκλου εργασιών της και ο έλεγχος των παραγωγικών και λειτουργικών εξόδων της. Προς αυτή την κατεύθυνση, επενδύει συνεχώς σε νέες τεχνολογίες και καινοτομίες με αποτέλεσμα το εργοστάσιο της Παπουτσάνης να θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες μονάδες παραγωγής σαπώνων και ξενοδοχειακών καλλυντικών στην Ευρώπη και η μοναδική στην Ελλάδα. Επιπλέον, η διοίκηση της εταιρείας παρακολουθεί και υιοθετεί σε συνεχή βάση τις διεθνείς αρχές και κατευθύνσεις για βιώσιμη ανάπτυξη.

Στον κύκλο εργασιών της εταιρείας για το έτος 2021 αναμένεται να συνεισφέρουν θετικά μια σειρά παραγόντων:

-Η διατήρηση της αυξημένης ζήτησης για προϊόντα προσωπικής περιποίησης και υγιεινής προστασίας και η είσοδος της εταιρείας σε απολυμαντικά επιφανειών για οικογενειακή και βιομηχανική χρήση.

-Η ενίσχυση της κατηγορίας των επώνυμων προϊόντων μέσω ενός στρατηγικού πλάνου καινοτομίας, επικοινωνίας και επέκτασης σε νέες προϊοντικές κατηγορίες. Στο πλαίσιο αυτό, το 2021 θα είναι μία χρονιά μεγάλων λανσαρισμάτων,  σημαντικής ανάπτυξης του κωδικολογίου και δυνατής παρουσίας στα καταστήματα, με αποκορύφωμα τον εορτασμό των 150 χρόνων της Παπουτσάνης στην Ελληνική αγορά. Ταυτόχρονα, η εταιρεία επενδύει ενεργά στην ανάπτυξη  των συστημάτων της και του ανθρώπινου δυναμικού με αντικείμενο την απευθείας εξυπηρέτηση των μεγάλων αλυσίδων λιανικής.

-Η πλήρης ανάπτυξη συνεργασίας με πολυεθνική εταιρεία στον τομέα παραγωγής σαπώνων η οποία εξελίσσεται ήδη από το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και η έναρξη νέων συνεργασιών με εταιρείες του εξωτερικού.

-Η εκτιμώμενη βελτίωση της αγοράς των ξενοδοχειακών προϊόντων σε σχέση με το 2020 καθώς αναμένεται να ομαλοποιηθεί σε ένα βαθμό η εικόνα του τουρισμού τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό, τουλάχιστον κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.  Εντός του δευτέρου εξαμήνου του έτους θα ξεκινήσει και  η υλοποίηση νέων συνεργασιών με μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες στην Ευρώπη, συμφωνίες που είχαν συναφθεί ήδη από το 2019 αλλά καθυστέρησε η έναρξή τους λόγω της πανδημίας.

-Η έμφαση σε νέα καινοτόμα οικολογικά προϊόντα χωρίς ανάγκη χρήσης πλαστικής συσκευασίας και με μειωμένο αποτύπωμα άνθρακος. Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει σημαντικά στην ανάπτυξη της απαραίτητης τεχνογνωσίας και τεχνολογίας και έχει συνάψει συνεργασίες για την παραγωγή των εν λόγω προϊόντων. Στόχος είναι η καθετοποίηση αυτής της παραγωγής, με παράλληλη σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας.

Η πανδημία έχει επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες και την ζήτηση σε κλάδους στους οποίους δραστηριοποιείται η εταιρεία και αυτό καθιστά δύσκολη την πρόβλεψη των  μακροχρόνιων τάσεων και μεγεθών. Παρόλα αυτά και για το επόμενο έτος με βάση τα σημερινά δεδομένα, η Διοίκηση εκτιμά ότι η Παπουτσάνης θα επιτύχει, για άλλη μία χρονιά, διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, ενισχύοντας την κερδοφορία της εταιρείας.

Τέλος, σημειώνεται ότι για το 2021 η Διοίκηση σκοπεύει να προτείνει στην Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,05 ευρώ ανά μετοχή.

 

 

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις