Τρίτη, 28 Μαΐ
20oC Αθήνα

Σε ποιες μεγάλες υποδομές θα έχουμε το 2024 «κορδέλες» – Τι θα δοθεί το 2025

Σε ποιες μεγάλες υποδομές θα έχουμε το 2024 «κορδέλες» – Τι θα δοθεί το 2025

Με τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο – Αμβρακία να έχει παραδοθεί ήδη στο σύνολό του στην κυκλοφορία από τον περασμένο Ιανουάριο, με κατασκευαστή τον όμιλο Μυτιληναίος – ΜΕΤΚΑ, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν «σημαδέψει» 2+1 ακόμα έργα, μεγάλου βεληνεκούς και μεγάλης σημασίας, τα οποία είτε θα παραδοθούν μέσα στο 2024 είτε θα έχουν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας, μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών την Πέμπτη 11.4.2024, έρχονται σημαντικές εξελίξεις για τον Ε 65 – Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), το Μετρό Θεσσαλονίκης που υλοποιεί ο όμιλος Intrakat – ΑΚΤΩΡ αλλά και το οδικό έργο Πάτρα – Πύργος που κατασκευάζεται από τις ΤΕΡΝΑ, Intrakat – ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ.

Όπως επιβεβαίωσε ο κ. Σταϊκούρας, στις 23 Απριλίου η ΤΕΡΝΑ θα έχει παραδώσει το σύνολο του Ε 65 στο τμήμα έως την Καλαμπάκα, η Intrakat θα ολοκληρώσει το Μετρό Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο του 2024, ενώ μέσα στο έτος θα έχει σημειωθεί πρόοδος 80% στο οδικό έργο Πάτρα – Πύργος.

Μάλιστα, σχεδόν 6-8 μήνες αργότερα, έως το καλοκαίρι του 2025, αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τόσο το Πάτρα – Πύργος συνολικά, όσο και η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.

Μέσα στις επόμενες μέρες, λοιπόν, αναμένεται και η ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε 65, που θα φτάνει έως την Καλαμπάκα. Ήδη, οι εργασίες από την ΤΕΡΝΑ έχουν φτάσει σχεδόν στο 100%.  

Με την ολοκλήρωσή του νοτίου τμήματος, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Ευρυτανία.

Να αναφέρουμε ότι και οι εργασίες στο βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, επίσης από την ΤΕΡΝΑ, «τρέχουν» με γρήγορους ρυθμούς. Το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ.

Στο υπουργείο εκτιμούν ότι θα επιτευχθούν και τα χρονοδιαγράμματα για το Μετρό Θεσσαλονίκης από την Intrakat. Πολλές φορές, ο επικεφαλής του ομίλου Intrakat – ΑΚΤΩΡ, Αλ. Εξάρχου, έχει δεσμευθεί ότι η κεντρική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στο δημόσιο προς χρήση από τους πολίτες σε λίγους μήνες από τώρα.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας.

Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

Όπως ειπώθηκε και στην αρχή, στη δυτική Πελοπόννησο και στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος (ύψους άνω των 330 εκατ. ευρώ) δεν θα «κοπούν κορδέλες» φέτος, αλλά λογικά θα έχουμε εγκαίνια τμήματος του χρόνου, ίσως μέσα στους πρώτους μήνες του 2025.

«Εκτιμούμε ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης θα διαμορφωθεί στο 50% μέχρι τον Ιούνιο και θα υπερβεί το 75% στο τέλος του έτους. Με την ολοκλήρωση του έργου να επιτυγχάνεται, όπως έχουμε δεσμευτεί, μέσα στο 2025», είχε δηλώσει πρόσφατα ο κ. Σταϊκούρας.

Ήδη, κατά πληροφορίες, η συνολική πρόοδος του έργου Πάτρα – Πύργος έχει ξεπεράσει το 38%. Πιο προχωρημένο φέρεται να είναι το τμήμα Γαστούνη-Πύργος που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις