Διεθνή

Μικρός ο αντίκτυπος στις ροές πετρελαίου στο Ορμούζ από τη σύγκρουση Ισραήλ – Ιράν

Παρά τις επιθέσεις σε ενεργειακές υποδομές του Ιράν και του Ισραήλ, το Ορμούζ και ο σημαντικός τερματικός σταθμός εξαγωγής της νήσου Χαργκ, έμειναν ανεπηρέαστα

Η διακίνηση φορτίων μέσω των στενών του Ορμούζ σημείωσε μικρή μείωση, αλλά δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής καμία σημαντική διαταραχή στις βασικές υποδομές πετρελαίου, γεγονός που διασκεδάζει μερικούς από τους χειρότερους φόβους σχετικά με τη συνεχιζόμενη σύγκρουση μεταξύ του Ιράν και του Ισραήλ.

Στις 15 Ιουνίου διέπλευσαν 111 φορτηγά πλοία μέσω του Ορμούζ, από 116 στις 12 Ιουνίου, όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα το Κοινό Κέντρο Ναυτιλιακών Πληροφοριών. Το Τελ Αβίβ εξαπέλυσε επιθέσεις κατά των πυρηνικών εγκαταστάσεων του Ιράν και ανώτερων στρατιωτικών διοικητών μια ημέρα αργότερα. Η στενή υδάτινη οδός διαχειρίζεται περίπου το ένα πέμπτο της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου.

«Ο αριθμός των διελεύσεων μέσω του Στενού του Ορμούζ έχει παρουσιάσει μια μικρή μείωση των πλοίων που μεταφέρουν φορτίο», δήλωσε το JMIC, το οποίο αποτελεί μέρος των Συνδυασμένων Ναυτικών Δυνάμεων, ενός διεθνούς ναυτικού συνασπισμού που εδρεύει στο Μπαχρέιν.

Το αργό πετρέλαιο φαίνεται να έχει υπομείνει μια εξαιρετικά ασταθή περίοδο -μειώνοντας τα μεγάλα άλματα των τιμών αμέσως μετά το ξέσπασμα των συγκρούσεων- καθώς οι έμποροι προσπαθούν να προσδιορίσουν τους κινδύνους για τη ναυσιπλοΐα μέσω του Ορμούζ και για την ευρύτερη παραγωγή πετρελαίου στην περιοχή.

Ενώ υπήρξαν κάποιες επιθέσεις σε ενεργειακές υποδομές και στις δύο χώρες, οι πιο ευαίσθητες στην τιμή του πετρελαίου περιοχές, όπως το Ορμούζ και ο σημαντικός τερματικός σταθμός εξαγωγής της νήσου Χαργκ, έμειναν ανεπηρέαστες.

Μέχρι στιγμής, το κύριο εμπόδιο ήταν η παρεμβολή των σημάτων πλοήγησης στον Περσικό Κόλπο και γύρω από αυτόν, διαταράσσοντας την κίνηση στο ναυτιλιακό σημείο ασφυξίας, ανέφερε το JMIC.

Οι ναύλοι για τη μεταφορά αργού από τη Μέση Ανατολή προς την Κίνα αυξήθηκαν κατακόρυφα και οι ασφαλιστές ανέφεραν ότι πιθανότατα θα αυξήσουν τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου όταν καλούν την περιοχή, αλλά όλες οι κινήσεις δεν έφτασαν μέχρι τη χειρότερη δυνατή διαταραχή που φοβούνται για τις τιμές του πετρελαίου.

Η παρακολούθηση των πλοίων από το Bloomberg δείχνει ελάχιστα σαφή σημάδια αλλαγής στις ροές των πετρελαιοφόρων μέσω της πλωτής οδού. Τα εξερχόμενα πλοία είναι σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητα σε σύγκριση με αμέσως πριν από τις αεροπορικές επιδρομές, και ενώ υπήρξε μια πτώση στα εισερχόμενα πλοία, παραμένει πολύ νωρίς για να διαπιστωθεί αν πρόκειται για τάση.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Διεθνή
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Διεθνή: Περισσότερα άρθρα
Ο Σι πιέζει τον Τραμπ να μην επιβάλει περιορισμούς στο εμπόριο
Το επίσημο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων χαρακτήρισε τις συνομιλίες ως θετικές και ρεαλιστικές και ανέφερε πως ο Σι ανέφερε ότι η Ουάσινγκτον και το Πεκίνο θα μπορούσαν να χειριστούν τα ζητήματα που προκύπτουν μεταξύ των χωρών προς όφελος και των δύο
Ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ και ο αμερικανός ομόλογός του Ντόναλντ Τραμπ
ECOFIN: Στο τραπέζι νέα αλλαγή του Συμφώνου Σταθερότητας με απεριόριστη αύξηση των επενδύσεων και μακρύτερο ορίζοντα μείωσης του χρέους
Στην ατζεντα της συνεδρίασης των υπουργών Οικονομικών σήμερα και αύριο θα βρεθεί μελέτη του think tank Bruegel η οποία προτείνει μεταρρύθμιση του Συμφώνου Σταθερότητας
Macro detail of euro currency money banknote: 20 euro
Με πολεμική ατζέντα η κατεπείγουσα σύνοδος των ηγετών της ΕΕ – Στο επίκεντρο της η οικονομική στήριξη της ανατολικής αμυντικής πτέρυγας
Ο Αντόνιο Κόστα θέτει ζήτημα σε σχέση με το πώς μπορεί η ΕΕ να χρησιμοποιήσει τα προγράμματά της για να υποστηρίξει τα κράτη μέλη μας στην «Ανατολική πλευρά»
Τανκ