Παρασκευή, 26 Απρ.
14oC Αθήνα

eBay: To Netflix «απογειώνει» τις πωλήσεις σε vintage φορέματα, στέμματα και σετ σκακιού

Netflix

Ραγδαία αύξηση προϊόντων που σχετίζονται με δημοφιλείς σειρές του Netflix διαπιστώνει eBay. Σετ σκακιού, vintage φορέματα και στέμματα που προβλήθηκαν μέσα από τις σειρές “The Crown”, “Casa de Papel” και “The Queen’s Gambit” ήταν μερικά μόνο από τα αντικείμενα που σημείωσαν αύξηση στις πωλήσεις τους.  Αξιοσημείωτο είναι ότι οι πωλήσεις σετ σκακιού στο eBay αυξήθηκαν κατά 130%, ενώ προϊόντα που σχετίζονται με την πλέον δημοφιλή σειρά του Netflix, Casa de Papel αυξήθηκαν κατά 456% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας της eBay, υπολογίζεται πως οι πωλήσεις των σετ σκακιών μέσω της eBay κατέγραψαν αύξηση 130%, μετά την κυκλοφορία της σειράς “The Queen’s Gambit”. Η Μπέθ Χάρμον, ένα ορφανό κορίτσι με έμφυτο ταλέντο στο σκάκι ενέπνευσε πολλούς ανθρώπους να ξεκινήσουν να μαθαίνουν σκάκι. Η ιστορία εκτυλίσσεται τη δεκαετία του ’60 και αντικατοπτρίζει τέλεια την αισθητική εκείνης της εποχής. Έτσι, μετά την πρεμιέρα της σειράς, η ζήτηση προϊόντων, που σχετίζονται με τη δεκαετία του ’60 αυξήθηκε κατά 38%, για vintage φορέματα κατά 20%, και για ρολόγια Bulova, τα οποία φορούσε η πρωταγωνίστρια κατά 45%.

Οι «βασιλικές» προτιμήσεις

Άλλη μία δημοφιλής σειρά για το 2020 ήταν το Crown αφού με την κυκλοφορία του νέου τέταρτου κύκλου, οι τηλεθεατές αύξησαν κατά 141% τις αγορές τους σε αναμνηστικά που σχετίζονται με τη σειρά, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Η ιστορία της βασιλικής οικογένειας ενδιαφέρει μεγάλο μέρος του πληθυσμού παγκοσμίως, με τις νεότερες γενιές να μαθαίνουν ενδιαφέροντα γεγονότα της αγγλικής ιστορίας και τη θέση της βασιλικής οικογένειας σε αυτήν, ενώ οι μεγαλύτερες γενιές ανακαλούν τις πικάντικες λεπτομέρειες.

Οι κύριοι πρωταγωνιστές του τελευταίου κύκλου είναι η Μάργκαρετ Θάτσερ, ο πρίγκιπας Κάρολος, η πριγκίπισσα Νταϊάνα και φυσικά η βασίλισσα Ελισάβετ, με τις πωλήσεις σχετικών προϊόντων να αυξάνονται κατά 159% για την Νταϊάνα, 128% για την Θάτσερ, 97% για τον πρίγκιπα Κάρολο και 92% για τη βασίλισσα Ελισάβετ. Επιπλέον η αισθητική της σειράς ενέπνευσε τους επισκέπτες της eBay να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα της δεκαετίας του ’80 – με την κατηγορία να σημειώνει αύξηση 63%. Επίσης, οι τηλεθεατές του Crown αγόρασαν παραπάνω βασιλικά προϊόντα (κατά 80%), προϊόντα σχετικά με τον βασιλικό γάμο (κατά 38%), στέμματα (κατά 58%) και προϊόντα σχετικά με το Λονδίνο (κατά 48%).

Οι καταναλωτές του Casa de Papel

Τέλος, σημαντική αύξηση παρατηρήθηκε στη ζήτηση για προϊόντα της σειράς Casa de Papel, με τους fans της να αυξάνουν τις αγορές τους κατά 1025%, έπειτα από την κυκλοφορία του τέταρτου κύκλου. Η ισπανική σειρά δράσης και μυστηρίου αφορά μία ομάδα ανθρώπων, που επιλέχθηκαν από έναν ιδιαίτερα ευφυή άνδρα, που αποκαλείται «Καθηγητής», ο οποίος τους καθοδηγεί και τους ωθεί να διαπράξουν μια σειρά καλά οργανωμένων ληστειών. Η σειρά έχει αγαπηθεί πολύ, κυρίως λόγω της ανάπτυξης των χαρακτήρων, της ενδιαφέρουσας πλοκής και της υπέροχης μουσικής υπόκρουσης, εμπνέοντας τους καταναλωτές να παραγγείλουν προϊόντα σχετικά με το Bella Ciao – ένα αντάρτικο ιταλικό τραγούδι, το οποίο συνοδεύει πολλές σκηνές της σειράς. Υπολογίζεται πως οι αγορές για προϊόντα που σχετίζονται με το Bella Ciao αυξήθηκαν κατά 456% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Έκρηξη των παραγγελιών λόγω κορονοϊού

Ο Ilya Kretov, Γενικός Διευθυντής της eBay για τις Παγκόσμιες Αναδυόμενες Αγορές δηλώνει πως «με 250 εκατ. αναζητήσεις σε καθημερινή βάση στην Ελλάδα και παγκοσμίως, η eBay παραμένει στην κορυφή των καταναλωτικών τάσεων. Η πανδημία του κορονοϊού  έχει αλλάξει τον τρόπο ζωής μας, με τους καταναλωτές να περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι.

Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτικές τους συνήθειες διαμορφώθηκαν αντίστοιχα, με τις κατηγορίες των ειδών γραφείου και των προϊόντων υγιεινής και καθαριότητας να αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς το 2020. Γι’ αυτό και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός πως πλέον η τάση του κοινού τείνει περισσότερο προς τις σειρές παρά προς τις ταινίες, λαμβάνοντας υπόψη τα αιτήματα αναζήτησης των αγοραστών της πλατφόρμας μας στη διάρκεια του 2020 – μία τάση που θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, όσο αυξάνεται αντίστοιχα και το ποιοτικό περιεχόμενο». 

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις