Όπως σημειώνει ο ίδιος, τα εμπορεύματα που θα διαθέσουν οι επιχειρήσεις με έκπτωση θα αφορούν το σύνολο των εμπορευμάτων τους, ενώ το μεγαλύτερο μέρος θα αποτελεί νέες παραλαβές της σεζόν, καθιστώντας έτσι το εκπτωτικό δεκαήμερο αρκετά δελεαστικό ως προς την εποχή, τη ποικιλία και τις τιμές για τους καταναλωτές.
Ο κ. Κορκίδης γνωστοποίησε επίσης ότι η ΕΣΕΕ με την ευκαιρία των φθινοπωρινών ενδιάμεσων εκπτώσεων, θα πραγματοποιήσει και φέτος την περιοδική έρευνα για το λιανεμπόριο, ενώ θα διερευνήσει με συγκριτικά πλέον στοιχεία τη φετινή και τη περυσινή κίνηση κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου δεκαημέρου 1 με 10 Νοεμβρίου. Παράλληλα θα καταγραφούν οι απόψεις των εμπόρων από όλη τη χώρα για το άνοιγμα των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ ανέφερε ότι: «…οι προσδοκίες μας φέτος είναι να βελτιώσουμε τα περυσινά ποσοστά και τα αποτελέσματα του τζίρου και της επισκεψιμότητας στα καταστήματα μας. Οι εξελίξεις συντηρούν την ισχνή οικονομική δραστηριότητα, ενώ οι “πολλά υποσχόμενες” ενδιάμεσες εκπτώσεις, δεν κατάφεραν μέχρι σήμερα να τονώσουν τον τζίρο των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων. Ας ελπίσουμε ότι το φετινό εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου, ο καταναλωτής που θα βρεθεί αντιμέτωπος με δελεαστικές διπλές τιμές, θα τις εκμεταλλευτεί στο μέτρο του δυνατού, για να κάνει “έξυπνες” χειμερινές αγορές. Καλό μήνα και καλές δουλειές σε όλο τον εμπορικό κόσμο… ».
Πέρυσι, το ίδιο δεκαήμερο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, όσον αφορά στις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων, ο τζίρος κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Το 40% των επιχειρήσεων είδε τις πωλήσεις τη συγκεκριμένη περίοδο του 2014 να παραμένουν στα ίδια επίπεδα του 2013 και το 37% σε χαμηλότερα. Σε μεγαλύτερο βαθμό ήταν απαισιόδοξες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε πωλήσεις ειδών οικιακού εξοπλισμού, όπου το 47% εμφάνισε χαμηλότερες πωλήσεις. Μείωση είχε δηλωθεί και για το 44% των επιχειρήσεων της περιφέρειας. Μόνο μία στις πέντε εμπορικές επιχειρήσεις εμφάνισε αύξηση πωλήσεων την συγκεκριμένη εκπτωτική περίοδο.
Πανελλαδικά οι επιχειρήσεις που δεν συμμετείχαν στο προαιρετικό εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου πέρυσι, άγγιξαν το ένα τρίτο του συνόλου του δείγματος και συγκεκριμένα το 28%.3ο08439 Ενδιαφέρον παρουσίασε το επίπεδο των εκπτώσεων ανάλογα με τον τομέα δραστηριότητας των επιχειρήσεων, αφού το επίπεδο των ποσοστών των εκπτώσεων κυμάνθηκε στην πλειονότητά τους μεταξύ 10% και 20%. Είναι χαρακτηριστικό ότι συνολικά μία στις τρείς επιχειρήσεις δεν συμμετείχαν στις εκπτώσεις του Νοεμβρίου, ενώ τρεις στις πέντε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ένδυση πραγματοποίησαν μάλλον μικρές εκπτώσεις.
Το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου, το 2014, δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο, στο διάστημα της φθινοπωρινής και την αρχή της χειμερινής σεζόν, για το 43% των επιχειρήσεων. Ένας στους τέσσερις εμπόρους δήλωσε ότι τελικά μειώθηκε ο συνολικός τζίρος, ενώ ένας στους τρεις είπε ότι έχει θετικό αντίκτυπο.
Τα αποτελέσματα της περυσινής έρευνας της ΕΣΕΕ, επιπλέον ανέδειξαν τα εξής:
– Σύμφωνα με τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου το εν λόγω διάστημα των ενδιάμεσων εκπτώσεων το 2014 κινήθηκαν συνολικά πτωτικά.
– Στο πλαίσιο της ίδιας έρευνας, οι έμποροι που ρωτήθηκαν εάν, σύμφωνα με την δυνατότητα που τους εκχωρεί η υπουργική απόφαση, να ανοίξουν τα καταστήματά τους τη πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου, οι τρεις στους τέσσερις απάντησαν ότι τελικά η Κυριακή δεν επηρέασε θετικά τον τζίρο τους. Με άλλα λόγια ο τζίρος της Κυριακής απορρόφησε εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών.
– Αναφορικά με την απασχόληση της κυριακάτικης λειτουργίας, το 65% των περιπτώσεων επωμίστηκε προσωπικά την κάλυψη της ανάγκης εργαζομένων, ενώ το 33% είχε επεκτείνει το ωράριο του προσωπικού του.
– Όσον αφορά το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, το 45% των επιχειρήσεων απάντησαν ότι επιβαρύνεται είτε πάρα πολύ, είτε πολύ, από το άνοιγμα των Κυριακών, το 35% λίγο, ενώ μόλις το 16% δήλωσε ότι δεν έχει επιβαρυνθεί καθόλου.
– Ο “διαιωνιζόμενος” αποπληθωρισμός δημιούργησε συνθήκες περαιτέρω υποχώρησης των τιμών, με αποτέλεσμα τη συνεχή αναβολή αγορών. Παράλληλα, η αναβλητικότητα λόγω φόβου της καταναλωτικής δαπάνης μείωσε τον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων, διογκώνοντας το πρόβλημα της ελλιπούς ρευστότητας, και των φτωχών επιχειρηματικών αποτελεσμάτων.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ