«Έκρηξη» των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ με αύξηση 262% το 2020

Ξεπέρασε κάθε πρόβλεψη ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, καθώς το 2020 κατέγραψε αύξηση 262% και έφτασε τα 163 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής με το ΦΠΑ, σύμφωνα με το ετήσιο report της Convert Group.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφει σε πραγματικό χρόνο το eRetail Audit, η πλατφόρμα της Convert Group που χρησιμοποιείται παγκοσμίως από εκατοντάδες λιανέμπορους και προμηθευτές καταναλωτικών αγαθών και φαρμάκων, ο ασυγκράτητος ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα κορυφώθηκε το Δεκέμβριο όπου καταγράφηκε αύξηση 669% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Delivery μεσω εφαρμογών

Στα στοιχεία συμπεριελήφθησαν για πρώτη φορά και οι πλατφόρμες delivery που ξεκίνησαν εντός του 2020 να υποδέχονται παραγγελίες super market, οι οποίες συνετέλεσαν εν μέρει και στην μεγάλη αύξηση που παρατηρήθηκε στο κλείσιμο της χρονιάς. Αυτές είναι το box.gr (συνεργάζεται με Κρητικό και Μασούτη), το delivery.gr (συνεργάζεται με ΑΒ Βασιλόπουλο) και το efood.gr (συνεργάζεται με τον Σκλαβενίτη) το οποίο μπήκε μάλιστα πρώτο στο κανάλι.

click4more: Μείωση ενοικίου: Άνοιξε η πλατφόρμα για τις δηλώσεις Covid-19 από τους ιδιοκτήτες

Συνολικά στην καινοτόμο ανταλλαγή στοιχείων μέσω του eRetail Audit συνεργάζονται όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται αυτή την στιγμή στο κανάλι του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ, εκτός των e-fresh.gr και Market In.

Το μερίδιο αγορών σε αξία που οι Έλληνες πραγματοποιούν στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ αντί των φυσικών καταστημάτων έφτασε το 2020 στο 1,8%, δηλαδή τετραπλασιάστηκε σε σχέση με το 0,4% του 2019. Τα στελέχη της Convert Group δήλωσαν ότι το ποσοστό αυτό είναι μεν μικρό, αλλά θα αναρριχηθεί πολύ γρήγορα τα επόμενα χρόνια στο 16% που κατέγραψε η Μεγάλη Βρετανία το 2020.

Οι προτιμήσεις των καταναλωτών

Μαζί με τη μεγάλη αλλαγή στην εικόνα του κλάδου λόγω του κορονοϊού, παρατηρήθηκε και αλλαγή στο προφίλ του καταναλωτή. Οι καταναλωτές φαίνεται πως έχουν πλέον μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα online supermarket, προσθέτοντας στο καλάθι τους κατηγορίες πρώτης ανάγκης όπως φρέσκα και κατεψυγμένα τρόφιμα, που μέχρι και το 2019 δεν ήταν στις κύριες προτιμήσεις τους.

Η αλλαγή αυτή φαίνεται πως είναι αμφίδρομη, από τη μία με τους καταναλωτές πιο εξοικειωμένους, από την άλλη με τα online supermarket πιο προετοιμασμένα μετά την πρώτη ειδικά καραντίνα, τόσο σε χρόνους παράδοσης όσο και σε υποδομές. Το αποτέλεσμα; Τα φρέσκα τρόφιμα σημείωσαν αύξηση 486% κατά τους μήνες της πρώτης καραντίνας (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος) και 658% κατά τους μήνες της δεύτερης καραντίνας (Οκτώβριος, Νοέμβριος, Δεκέμβριος), συγκριτικά με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2019. Η υποκατηγορία μάλιστα με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ήταν το τυρί με +565% στο δεύτερο τρίμηνο και +761% στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση

Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2020, παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2019: +494% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +446% σε φρέσκα τρόφιμα, +420% σε προϊόντα αρτοποιίας, +397% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +363% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +337% σε ποτά και αναψυκτικά, +302% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +233% σε προϊόντα για κατοικίδια και +88% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά.

Ανάμεσα στα ευρήματα του Report της Convert Group είναι και το γεγονός πως το μέσο ηλεκτρονικό “καλάθι του νοικοκυριού” μειώθηκε σε αξία από τα 100 ευρώ στην αρχή του χρόνου στα 80 ευρώ στο τέλος του χρόνου. Αυτό συνέβη επειδή οι καταναλωτές είχαν σκοπό περισσότερο την άμεση κατανάλωση και λιγότερο το στοκάρισμα προϊόντων σε προσφορά, οπότε και πραγματοποιούσαν πιο συχνά οnline παραγγελίες. Επίσης οφείλεται στο ότι οι online παραγγελίες από τις πλατφόρμες delivery έχουν αισθητά μικρότερη αξία. Τέλος αξιοσημείωτο είναι ότι την μάχη του ηλεκτρονικού ραφιού κερδίζουν συνεχώς τα επώνυμα προϊόντα έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καθότι το μερίδιό αξίας των τελευταίων στο ηλεκτρονικό καλάθι έχει μειωθεί από το 14,2% το 2017 στο 12,1% το 2020.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Επίδομα γέννησης: 20 ερωτήσεις – απαντήσεις για τις αιτήσεις και τους δικαιούχους

Επίδομα γέννησης: 20 ερωτήσεις – απαντήσεις για τις αιτήσεις και τους δικαιούχους

Διευκρινίσεις με τη μορφή ερωτήσεων και απαντήσεων που αφορούν το επίδομα γέννησης δίνει ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ). Οι παρακάτω 20 απαντήσεις ... Διαβάστε περισσότερα
Εγκρίθηκε ελληνικό πρόγραμμα 26 εκατομμυρίων ευρώ για τη στήριξη αγροτών

Εγκρίθηκε ελληνικό πρόγραμμα 26 εκατομμυρίων ευρώ για τη στήριξη αγροτών

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ελληνικό πρόγραμμα 26 εκατομμυρίων ευρώ, για τη στήριξη επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή γεωργικό τομέα και πλήττονται από την επιδημία του ... Διαβάστε περισσότερα
Αντικειμενικές αξίες: Στον πάγο η αναπροσαρμογή για το 2021

Αντικειμενικές αξίες: Στον πάγο η αναπροσαρμογή για το 2021

Η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών αποτελεί δέσμευση της Ελλάδος στο πλαίσιο της μεταμνημονιακής εποπτείας. Οι δανειστές στην πρόσφατη έκθεσή τους, δηλώνουν την δέσμευση της χώρας ... Διαβάστε περισσότερα