Δευτέρα, 29 Απρ.
19oC Αθήνα

Πληθωρισμός: Έπεσε στο 3,1% ο ρυθμός αύξησης των τιμών τον Ιανουάριο

Πληθωρισμός: Έπεσε στο 3,1% ο ρυθμός αύξησης των τιμών τον Ιανουάριο

Με ρυθμό 3,1% «έτρεξε» ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Εντυπωσιακή είναι η αύξηση της τιμής του ελαιόλαδου (67,4%), ανεβάζοντας -μάλιστα- την επίπτωση του στο γενικό δείκτη τιμών στο ποσό του 0,53 (δηλαδή το 1/6 της αύξησης  γενικού δείκτη τιμών του Ιανουαρίου οφείλεται στην αύξηση της τιμής του ελαιολάδου!).

 Πιο συγκεκριμένα, η ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ αναφέρει πως από τη σύγκριση του πληθωρισμού του μηνός Ιανουαρίου 2024 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2023 προέκυψε αύξηση 3,1% έναντι αύξησης 7,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2023 με το 2022.

Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) κατά τον μήνα Ιανουάριο 2024, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2023 παρουσίασε μείωση 0,8%, έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Το ελαιόλαδο αυξήθηκε, όμως, κατά 6,8% μεταξύ Δεκεμβρίου 2023 – Ιανουαρίου 2024.

Ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2023 – Ιανουαρίου 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2022 – Ιανουαρίου 2023, παρουσίασε αύξηση 3,2%, έναντι αύξησης 9,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2022 – Ιανουαρίου 2023 με το δωδεκάμηνο Φεβρουαρίου 2021 – Ιανουαρίου 2022.

Σύγκριση Ιανουαρίου 2024 με Ιανουάριο 2023

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 3,1% τον μήνα Ιανουάριο 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2023,

προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

  1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
  • 8,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, ελαιόλαδο, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
  • 2,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 3,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 1,9% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • 5,7% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 0,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.
  • 2,6% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
  • 3,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 6,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστείακαφενεία-κυλικεία.
  • 1,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
  1. Από τη μείωση του δείκτη κατά:
  • 2,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 2,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Μακρο-οικονομία Τελευταίες ειδήσεις