Κυριακή, 25 Φεβ.
17oC Αθήνα

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ, Intrakat διεκδικούν 2 οδικά ΣΔΙΤ 560 εκατ. ευρώ στη Β. Ελλάδα

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ, Intrakat διεκδικούν 2 οδικά ΣΔΙΤ 560 εκατ. ευρώ στη Β. Ελλάδα
Φωτογραφία-iStock

«Ξεπαγώνει» η επόμενη φάση ενός σημαντικού διαγωνισμού για την κατασκευή οδικού άξονα στη Β. Ελλάδα, μέσω σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Ο λόγος για το έργο «Κάθετος άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)», εκτιμώμενου προϋπολογισμού 200,5 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε το τεύχος πρόσκλησης υποβολής συμμετοχής σε διάλογο (Στάδιο Β.Ι της Β΄ Φάσης του διαγωνισμού ΣΔΙΤ), στο οποίο θα δώσουν το παρών οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (όμιλος Ελλάκτωρ) – Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ και Intrakat.

Επί της ουσίας, στον ανταγωνιστικό διάλογο θα καθοριστούν οι βασικές τεχνικές και οικονομικές παράμετροι της σύμβασης. Πάντως, προ ημερών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε ότι σε έναν άλλον διαγωνισμό για την κατασκευή, επίσης μέσω ΣΔΙΤ, οδικού άξονα στη Β. Ελλάδα, του project «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας» (358,8 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ), έδωσε χρονικό περιθώριο έως τις 15 Φεβρουαρίου 2024 στους 4 διεκδικητές ώστε να υποβάλλουν φάκελο συμμετοχής στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Και σε αυτόν τον διαγωνισμό συμμετέχουν τα παραπάνω σχήματα, δηλαδή οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (όμιλος Ελλάκτωρ) – Μυτιληναίος, ΑΒΑΞ και Intrakat.

Επί της ουσίας, αν και στα κτηριακά έργα που προχωρούν μέσω ΣΔΙΤ έχουμε καθυστερήσεις, τουλάχιστον σε αυτά τα δύο οδικά ΣΔΙΤ συνολικής εκτιμώμενης αξίας σχεδόν 560 εκατ. ευρώ, δρομολογούνται εξελίξεις.

Αυτά τα οδικά έργα αναμένεται να αναβαθμίσουν τις υποδομές σε περιοχές της Βορείου Ελλάδος. Στο υπουργείο εκτιμούν ότι οι δύο σύγχρονοι οδικοί άξονες θα προσφέρουν στους κατοίκους οικονομικές μετακινήσεις (θα μειωθεί ο χρόνος μετακίνησης), ενώ θα εξασφαλίσουν πιο ασφαλή διέλευση των οχημάτων.

Σημειώνεται ότι, καθώς πρόκειται για συμβάσεις ΣΔΙΤ, δεν προβλέπονται διόδια αλλά πληρωμές διαθεσιμότητας στους ιδιώτες που θα αναλάβουν την μελέτη, κατασκευή και διαχείριση/λειτουργία των οδικών αξόνων. Η διάρκεια της κάθε σύμπραξης θα ανέρχεται κατά μέγιστο σε 30 έτη (3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη συντήρησης και λειτουργίας).

Τα δύο οδικά έργα

Το έργο «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με Σ.Δ.Ι.Τ.» αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.

Οσον αφορά στο έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας», συνοπτικά ο ιδιώτης φορέας θα αναλάβει:

  1. Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: — Μαυροβούνι – Έδεσσα (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του τμήματος με τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής — οδού Έδεσσας), Α/Κ Μαυροβουνίου Α/Κ Ριζαρίου 9,423 χλμ. — Παράκαμψη Γιαννιτσών Α/Κ Γιαννιτσών , Α/Κ Παραλίμνης 8,913 χλμ. — Παράκαμψη Χαλκηδόνας , Α/Κ Χαλκηδόνας , Α/Κ Ελεούσας 6,340 χλμ.
  2. Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας συνολικού μήκους περίπου 52,326 χιλιομέτρων και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις