Τρίτη, 30 Απρ.
19oC Αθήνα

Γιατί έρχεται ενιαίος πεζόδρομος-ποδηλατοδρόμος 12 χλμ. να αλλάξει την Αθηναϊκή Ριβιέρα

Γιατί έρχεται ενιαίος πεζόδρομος-ποδηλατοδρόμος 12 χλμ. να αλλάξει την Αθηναϊκή Ριβιέρα
Φωτογραφία-Eurokinissi

Στην τελική ευθεία για τη δημοπράτηση των έργων – παρεμβάσεων άνω των 23,7 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) βρίσκεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή «Αστικού Περίπατου» μήκους 12 χλμ. στην Αθηναϊκή Ριβιέρα στην Αττική, που θα διασχίζει τους έξι Δήμους Καλλιθέας, Παλαιού Φαλήρου, Αλίμου, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Γλυφάδας και Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης.

Ο στόχος είναι η δημιουργία μια ενιαίας διαδρομής στο παραλιακό μέτωπο, προς όφελος πολιτών, πεζών και ποδηλατών, καθώς ο κατακερματισμένος χαρακτήρας της ακτογραμμής και των τμημάτων του περιορίζουν την προσβασιμότητα και την εμπειρία ενός αδιάλειπτου περιπάτου – βόλτας στην Αθηναίική Ριβιέρα. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει αναλάβει να προωθήσει τον διαγωνισμό (προσφορές στις 15/02), ενώ αναθέτουσα αρχή είναι η Περιφέρεια Αττικής. Το έργο αυτό εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Ποια είναι όμως λόγοι, οι στόχοι και ποια τα οφέλη αυτής της ανάπλασης – παρέμβασης; Στο πλαίσιο των δράσεων για τις Στρατηγικές Αστικές Αναπλάσεις οι οποίες προάγουν τη βιώσιμη κινητικότητα στην Περιφέρεια Αττικής με σκοπό την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος της χώρας, προτείνεται η δημιουργία μιας ολοκληρωμένης ποδηλατικής διαδρομής και περιπάτου. Αυτή τη στιγμή, ένα σημαντικό μέρος της Ριβιέρας έχει περιορισμένη πρόσβαση και τα ανεπτυγμένα – προσβάσιμα τμήματα δεν επικοινωνούν μεταξύ τους καθώς παρεμβάλλονται κτισίματα, δρόμοι και διασταυρώσεις, τραμ, κανάλια και φυσικά εμπόδια.

Η δημιουργία ενός παράλληλου πεζόδρομου με τον ποδηλατόδρομο, οι διαπλατύνσεις αυτού ως χώρους στάσης, οι αναπλάσεις που πρόκειται να υλοποιηθούν και η αύξηση των χώρων πρασίνου είναι παράγοντες που παροτρύνουν τη χρήση του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης. Ο στόχος του έργου είναι η δημιουργία, μέσω της κατασκευής του πεζόδρομου – ποδηλατοδρόμου, ενός αναβαθμισμένου ελεύθερου δημόσιου χώρου, που αποδίδεται στους πεζούς και τους ποδηλάτες όλου του Λεκανοπεδίου.

Παράλληλα, το έργο δημιουργεί έναν ποιοτικά, λειτουργικό και αισθητικό άξονα που συνδέει και ενοποιεί την παράκτια περιοχή. Προβλέπεται επίσης η δημιουργία νέων χώρων πρασίνου σε όλο το μήκος της μελέτης με χαμηλή φύτευση.

Να σημειωθεί ότι το έργο έχει μήκος μικρότερο της αρχικής πρόβλεψης των περίπου 22 χιλιομέτρων, καθώς μέρος του, μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων, θα κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Αττικής, Δήμους της περιοχής και ιδιώτες.

Πρόκειται για περίπου 4 χλμ. από το λιμάνι του Πειραιά έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, για τμήμα από το ΣΕΦ έως τα Ολυμπιακά Ακίνητα μήκους περίπου 1,5 χλμ., για περίπου 1 χλμ. ποδηλατοδρόμου – πεζόδρομου που διέρχεται από τη Μαρίνα Αλίμου, περίπου 1 χλμ. που διέρχεται εντός των ακινήτων της επένδυσης του Ελληνικού και 2,5 χλμ. που διέρχονται από τον Δήμο Γλυφάδας.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις