Πέμπτη, 23 Μαΐ
29oC Αθήνα

Ηλεκτρονικές απάτες: Πάνω από 202.000 περιστατικά το α’ εξάμηνο – Έκαναν «φτερά» 12,5 εκατ. ευρώ

Ηλεκτρονικές απάτες: Πάνω από 202.000 περιστατικά το α’ εξάμηνο – Έκαναν «φτερά» 12,5 εκατ. ευρώ

Διαστάσεις επιδημίας λαμβάνουν οι ηλεκτρονικές απάτες, οι οποίοι «ψαρεύουν» ανυποψίαστους πολίτες και με τρικ τους αποσπούν σημαντικά χρηματικά ποσά από τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς

Μόνο μέσα στο πρώτο 6μηνο του 2023, πραγματοποιήθηκαν 202.000 περιστατικά ηλεκτρονικής απάτης που απέφεραν λεία 12,5 εκατ. ευρώ, τα οποία εξαφανίστηκαν από πιστωτικές κάρτες και τραπεζικούς λογαριασμούς.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της έκθεσης Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα με τα οποία ο αριθμός των περιστατικών απάτης αυξήθηκε κατά 33,6% σε σχέση με το δεύτερο εξάμηνο του 2022, που είχε ανέλθει σε 151.203, ενώ η αξία των συναλλαγών απάτης σημείωσε αύξηση 25%, καθώς το δεύτερο εξάμηνο πέρυσι είχε ανέλθει σε 9,99 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, το πρώτο εξάμηνο του 2023:

1. Καταγράφηκε μία συναλλαγή απάτης ανά 5.200 συναλλαγές, ενώ σε όρους αξίας 1 ευρώ απάτης ανά 4.000 ευρώ αξία συναλλαγών.

2. Ο αριθμός και αξία των περιστατικών απάτης που καταγράφηκε ανήλθε σε:

• στις συναλλαγές ΑΤΜ αξίας 900.000 ευρώ

• 26.000 στις πληρωμές POS αξίας 2,5 εκατ. ευρώ

• 174.000 στις συναλλαγές CNP αξίας 9 εκατ. ευρώ.

3. Οι περιπτώσεις διαδικτυακής απάτης αφορούν ως επί το πλείστον συναλλαγές αγορών από εμπόρους του εξωτερικού με κάρτες που έχουν εκδοθεί στην Ελλάδα.

Οι οικονομικές ζημίες που προκύπτουν από τις συναλλαγές απάτης και οι οποίες επιμερίζονται στα συμβαλλόμενα μέρη της συναλλαγής ανάλογα με την υπαιτιότητά τους ανήλθαν σε 11,4 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2023, αυξημένες κατά 25% συγκριτικά με το β΄ εξάμηνο του 2022 και κατά 105% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2022. Το μεγαλύτερο μέρος της ζημίας επιβαρύνει τους κατόχους – χρήστες καρτών, οι οποίοι κατά το α΄ εξάμηνο του 2023 επωμίστηκαν το 63% της συνολικής ζημίας. Οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών που αποδέχονται συναλλαγές καρτών επωμίστηκαν το 31% της συνολικής ζημίας, ενώ οι πάροχοι – εκδότες καρτών πληρωμών επιβαρύνθηκαν σε ποσοστό 6%.

Σημειώνεται ότι και στο τρέχον εξάμηνο αναφοράς οι περιπτώσεις διαδικτυακής απάτης αφορούν ως επί το πλείστον συναλλαγές αγορών από εμπόρους του εξωτερικού με κάρτες που έχουν εκδοθεί στην Ελλάδα, όπως συνέβαινε και τα προηγούμενα εξάμηνα, λόγω της εκτενέστερης χρήσης του διεθνούς τεχνικού προτύπου ασφαλών συναλλαγών 3D Secure από τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών στην Ελλάδα συγκριτικά με τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών του εξωτερικού.

Οι οικονομικές ζημίες που προκύπτουν από τις συναλλαγές απάτης και οι οποίες επιμερίζονται στα συμβαλλόμενα μέρη της συναλλαγής ανάλογα με την υπαιτιότητά τους ανήλθαν σε 11,4 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2023, αυξημένες κατά 25% συγκριτικά με το β΄ εξάμηνο του 2022 και κατά 105% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2022.

Σε ό,τι αφορά τον επιμερισμό τους, διαπιστώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος της ζημίας επιβαρύνει τους κατόχους – χρήστες καρτών, οι οποίοι κατά το α΄ εξάμηνο του 2023 επωμίστηκαν το 63% της συνολικής ζημίας. Οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών που αποδέχονται συναλλαγές καρτών επωμίστηκαν το 31% της συνολικής ζημίας, ενώ οι πάροχοι – εκδότες καρτών πληρωμών επιβαρύνθηκαν σε ποσοστό 6%.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις