Επιχειρήσεις

Πιερρακάκης: Η νέα εποχή των ΕΛΤΑ περνά μέσα από shop-in-shop και συνέργειες με την τοπική αγορά

Ο ΥΠΟΙΚ δήλωσε πως «μπορεί σε ένα τοπικό σούπερ μάρκετ να γίνουν συμπράξεις και έτσι να υπάρχει αυτή η φυσική παρουσία που είναι το ζητούμενο»

Kομβικά σημεία από το νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ περιέγραψε χθες (5.11.2025) σε συνέντευξη του στο ERTNEWS ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, δίνοντας σαφές στίγμα για την πορεία της οικονομίας, τα ΕΛΤΑ, αλλά και για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την ευθύνη του κράτους απέναντι στους πολίτες.

Αναφερόμενος στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, ο Υπουργός τόνισε ότι έγιναν «λάθη στην επικοινωνία και στην επιχειρησιακή εφαρμογή», ωστόσο επεσήμανε πως «η επιβίωση του οργανισμού απαιτεί αλλαγές». Ο Κυριάκος Πιερρακάκης επεσήμανε ότι αυτό που συνέβη αδικεί και όσα θετικά έχουν γίνει στα ΕΛΤΑ, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι από την πέμπτη θέση στις ταχυμεταφορές τώρα είναι στη δεύτερη .

«Είμαι υπέρ της αναδιάρθρωσης γιατί θέλω να επιβιώσει ο Οργανισμός», είπε χαρακτηριστικά ο Υπουργός. «Θέλουμε τα ΕΛΤΑ να συνεχίσουν να παρέχουν αυτή την υπηρεσία. Ο ταχυδρόμος θα συνεχίσει να πηγαίνει πόρτα-πόρτα, αλλά η νέα εποχή των ΕΛΤΑ περνά μέσα από λύσεις όπως τα shop-in-shop και οι συνέργειες με την τοπική αγορά, ώστε να διασφαλιστεί η καθολική υπηρεσία και η βιωσιμότητα του δικτύου».

Ο ίδιος διευκρίνισε πως «μπορεί σε ένα τοπικό σούπερ μάρκετ, σε μια τοπική επιχείρηση να γίνουν συνέργειες, να γίνουν συμπράξεις και έτσι να υπάρχει αυτή η φυσική παρουσία που είναι το ζητούμενο με έναν τρόπο που να είναι πιο συμβατός με την αναδιάρθρωση του δικτύου».

Παραπέρα, ανέφερε πως «για μια τοπική κοινωνία, κύριε Κουβαρά, το τοπικό σούπερ μάρκετ, το τοπικό καφενείο, τι ρόλο παίζουν; Το ξέρουμε και οι δυο σε όλη την Ελλάδα στα μέρη που ζούμε ή επισκεπτόμαστε ή που καταγόμαστε. Παίζουν έναν κοινωνικό ρόλο. Αυτόν τον κοινωνικό ρόλο τον μοχλεύουν τα Ταχυδρομεία. Ξαναλέω όχι μόνο στην Ελλάδα, ήδη σε πάρα πολλά σημεία, παντού στην Ευρώπη. Αυτό, λοιπόν, έπρεπε να είναι κομμάτι αυτής της εξίσωσης πολύ παραπάνω σε σχέση με μια ξαφνική απόφαση, η οποία ελάχιστα ή και καθόλου δεν είχε επικοινωνηθεί».

Ο κος Πιερρακάκης ανέφερε πως «το λάθος» (σ.σ. σε σχέση με τη διαχείριση του θέματος των ΕΛΤΑ τελευταία) δεν είναι μόνο επικοινωνιακό. Είναι και επιχειρησιακό. Υπό την εξής έννοια είναι και επιχειρησιακό: Υπάρχουν πολλά σημεία της χώρας στα οποία ανακοινώθηκε κλείσιμο των καταστημάτων των ΕΛΤΑ και σε αυτά τα σημεία θα έπρεπε να έχει γίνει ένας διάλογος με την τοπική κοινωνία, με τους τοπικούς φορείς.

Πρώτον για να επικοινωνηθούν όλες οι διαθέσιμες εναλλακτικές. Δεύτερον για να διερευνηθούν και πρόσθετες εναλλακτικές.

Η επικοινωνία είναι ουσία. Είναι κομμάτι ενός σχεδίου μεταρρύθμισης και αλλαγής. Και νομίζω ότι αυτό που συνέβη αδικεί και καλά πράγματα που έχουν γίνει στα ΕΛΤΑ, με ποια έννοια; Να πω ένα: ήταν στην πέμπτη θέση στις ταχυμεταφορές και τώρα είναι στη δεύτερη θέση. Άρα, κάτι από τις προηγούμενες παρεμβάσεις που έχουν γίνει τα περασμένα χρόνια έχει πιάσει, έχει λειτουργήσει, πλέον, σχεδόν όλα και έρχομαι τώρα στο δεύτερο σημείο. Το 90% των δεμάτων πάνε απευθείας από τον ταχυδρόμο στο σπίτι. Το 92% των συντάξεων, από όσες δεν μπαίνουν απευθείας στα ATM, πάνε απευθείας από τον ταχυδρόμο στο σπίτι. Πέντε πράγματα κάνει κανείς σε ένα κατάστημα ΕΛΤΑ και πλέον τα τρία τα κάνει ήδη ο ταχυδρόμος . Ακόμη και την πληρωμή του λογαριασμού της ΔΕΗ , να πω σαν ένα από αυτά , καθώς και σε κάποια άλλα, με μια μικρή επέκταση πλέον το 100% θα μπορεί να γίνει στο σπίτι.

Άρα, τι το θέλουμε το κατάστημα; Κατά βάση ξέρετε γιατί το θέλουμε από την εμπειρία μας ως πολίτες. Η εμπειρία είναι αν δεν σε βρουν να σου δώσουν το δέμα, να έχεις ένα σημείο να πας να πάρεις το δέμα. Πρακτικά».

Ο κος Πιερρακάκης τόνισε πως «ο ταχυδρόμος πρέπει να είναι παρών. Και ο ταχυδρόμος πρέπει να είναι παρών επίσης και σε μια ψηφιακή εποχή. Γιατί έχει καταρρεύσει η αλληλογραφία; Γιατί κατά βάση λαμβάνουμε πλέον τους λογαριασμούς ψηφιακά. Αυτή δεν είναι η πραγματικότητα; Ενώ ψηφιοποιούμε λοιπόν, τη χώρα, ταυτόχρονα θέλουμε να έχουμε και αυτή την υπηρεσία σε πανελλαδική και καθολική κάλυψη. Και όπως υπάρχουν κάποιες περιοχές οι οποίες είναι πιο δύσκολες, δεν λέμε στις αεροπορικές εταιρείες “άγονες γραμμές”;

Αντιστοίχως αυτή είναι η έννοια της καθολικής υπηρεσίας. Όλη, μα όλη την Ελλάδα να καλύπτεις. Χρειάζεσαι λοιπόν ταχυδρόμο παντού. Χρειάζεσαι ο ταχυδρόμος να έχει πάνω του όλα τα ψηφιακά εργαλεία που του επιτρέπουν να κάνει ακριβώς τι γίνεται σε ένα κατάστημα και χρειάζεσαι και έναν χώρο σε σημείο προσβάσιμο και κοντινό, με νέα υφή, ενδεχομένως, με τον τρόπο που σας περιέγραψα πριν, που να μπορεί να καλύπτει το σύνολο αυτής της ανάγκης. Και όλα αυτά, εφόσον τα επικοινωνείς και στο πλαίσιο του ποια είναι τα πραγματικά οικονομικά του οργανισμού. Ξέρετε σε τι κατάσταση παραλάβαμε το 2019; Είχαν 7,5 εκατομμύρια ευρώ έλλειμμα τον μήνα. Επαναλαμβάνω τον μήνα. Είχαν συσσωρεύσει χρέη 100 εκατομμύρια ευρώ προς ΔΕΗ και προς άλλες υπηρεσίες γιατί δεν τις πλήρωναν για λογαριασμούς που εισέπρατταν. Ήτανε η επιτομή του χάους. Για αυτό και κάναμε την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και την αναδιάρθρωση, την αναδρομική αποπληρωμή της καθολικής υπηρεσίας. Και έφυγαν 2.000 στελέχη των ΕΛΤΑ με εθελούσια έξοδο.

Έτσι, ισορρόπησε ο οργανισμός, αλλά δεν παύει να υφίσταται ακόμη μία κατάρρευση στην επιστολή, πανευρωπαϊκά, παγκόσμια, την οποία πρέπει να υπερκεράσουμε μέσω της αναδιάρθρωσης και μέσω αλλαγών.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα