Παρασκευή, 29 Μαρ.
17oC Αθήνα

Σκέψεις για πτήσεις εσωτερικού από 1η Ιουνίου – Το σχέδιο για να λειτουργήσει μερικώς ο τουρισμός

Σκέψεις για πτήσεις εσωτερικού από 1η Ιουνίου – Το σχέδιο για να λειτουργήσει μερικώς ο τουρισμός

Η αντίστροφη μέτρηση για την επαναλειτουργία της τουριστικής βιομηχανίας έχει ήδη ξεκινήσει. Οι προσδοκίες βέβαια δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές και όλοι γνωρίζουν ότι ο μεγάλος χαμένος της πανδημίας για την Ελλάδα, θα είναι οι τουρισμός και όλοι εκείνοι οι επαγγελματίες που κινούνται γύρω από τον κλάδο.

Ωστόσο κυβέρνηση και παράγοντες του τουρισμού κινούνται στην λογική «πάμε να σώσουμε ό,τι σώζεται». Στο πλαίσιο η κυβέρνηση αναμένεται να προβεί σε ανακοινώσεις, ίσως και μέσα στην εβδομάδα, οι οποίες και θα κινούνται σε δύο κατευθύνσεις. Η πρώτη θα αφορά τα μέτρα στήριξης του κλάδου, επιδόματα, φορολογικά, ρευστότητα, ρυθμίσεις δανείων κλπ.

Click4more Επίδομα ειδικού σκοπού από 54 έως και 534 ευρώ: Ποιοι εργαζόμενοι θα το πάρουν

Η δεύτερη κατεύθυνση θα έχει να κάνει με τον οδικό χάρτη, βάση του οποίου θα επαναλειτουργήσουν οι τουριστικές μονάδες. Κλειδί στο τελευταίο δεν είναι άλλο από τι θα συμβεί με τις αεροπορικές εταιρίες. Στην Ευρώπη δεν έχουν ακόμη καταλήξει στα πρωτόκολλα με βάση τα οποία θα σηκωθούν ξανά αεροπλάνα.

Στην κυβέρνηση δηλώνουν ότι είναι καθόλα έτοιμοι να προχωρήσουν στις σχετικές ανακοινώσεις. Απομένουν κάποιες πινελιές και βέβαια οι ημερομηνίες για την επιστροφή.

Πτήσεις εσωτερικού

Οι πληροφορίες θέλουν το κυβερνητικό επιτελείο να προσανατολίζεται στην επανέναρξη των πτώσεων εσωτερικού την 1η Ιουνίου. Για αυτές του εξωτερικού, η σκέψη που κυριαρχεί είναι αυτό να συμβεί ένα μήνα αργότερα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι η ημερομηνία αυτή να «κλειδώσει» και αυτό διότι αυτό πρέπει να συμβεί σε συνεργασία με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Με λίγα λόγια θα πρέπει να οριστικοποιηθούν τα πρωτόκολλα των αεροπορικών μετακινήσεων, διακρατικές συμφωνίες με συγκεκριμένες χώρες που θα αποτελέσουν τις αγορές του ελληνικού τουρισμού φέτος.

Click4more Μετακινήσεις στα νησιά: Ποιοι μπορούν τα να ταξιδέψουν και τι πρέπει να έχουν μαζί τους

Σε επίπεδα μεγάλων ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών, υπάρχει έντονη κινητικότητα, δεδομένου ότι τα οικονομικά προβλήματα τους πνίγουν και πιστεύουν ότι δεν μπορεί να παραταθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα η καθήλωση των αεροσκαφών τους, αφού κάτι τέτοιο θα σήμανε και την καταστροφή τους. Βλέποντας λοιπόν οι εταιρίες ότι η Κομισιόν κωλυσιεργεί, ετοιμάζονται να λάβουν οι ίδιες αποφάσεις να επιβάλλουν κανόνες, κάτι σαν αυτορρύθμιση. Ήδη η γερμανική Lufthansa ανακοίνωσε ότι από την προσεχή Δευτέρα 18 Μαΐου ξεκινά πτήσεις, με την Αθήνα να περιλαμβάνεται στην πρώτη ομάδα των προορισμών. Η αρχή θα γίνει με την σύνδεση  Φρανκφούρτης – Αθήνας, από την Δευτέρα και εντός του μήνα και από το Μόναχο. Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ανακοινώσει και πτήσεις προς Κρήτη από τον Ιούνιο ενώ η ελληνική πλευρά ακόμη δεν έχει ανακοινώσει κάτι σχετικό.

Μέχρι στιγμής πάντως και μέχρι τις 17 Μαΐου ισχύουν οι ΝΟΤΑΜ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), σύμφωνα με την οποία έχουν ανασταλεί οι πτήσεις από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο, την Τουρκία, την Ιταλία και την Ισπανία ενώ επιτρέπονται οι πτήσεις από Γερμανία προς Αθήνα, αλλά όχι και το αντίστροφο.

Αν ισχύουν οι ανακοινώσεις της Lufthansa τότε οι εν λόγω ΝΟΤΑΜ να πάψει να υφίσταται, ενώ πηγές είναι σε θέση να γνωρίζουν αναφέρουν ότι θα υπάρξει μη ανανέωση των ΝΟΤΑΜ και για άλλους προορισμούς.

Σε ό,τι αφορά τα πρωτοκόλλα αυτά μέχρι στιγμής είναι τα εξής:

  • Ο επιβάτης να έχει υποβληθεί σε τεστ για κορονοϊό τις τρεις τελευταίες μέρες πριν το ταξίδι του και βέβαια να είναι αρνητικό.
  • Καθίσταται υποχρεωτική η χρήση μάσκας σε όλη την διάρκεια του ταξιδιού.
  • Το πλέον σημαντικό είναι ότι δεν υπάρχει καμία – μέχρι στιγμής τουλάχιστον – πρόβλεψη καθίσματα. Το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί και την «κόκκινη γραμμή» των low cost εταιριών αφού αν τελικά τεθεί τέτοιο ζήτημα, ουσιαστικά θα σημάνει και το τέλος τους.
  • Οι εταιρίες δεν θα προσφέρουν γεύμα στις πτήσεις κάτω των 4 ωρών, ενώ πάνω από αυτό το όριο θα προσφέρουν μόνο snacks.

Σημείο «κλειδί» η καραντίνα

Σύμφωνα με αυτά που ισχύουν στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες, κάθε επιβάτης θα πρέπει με την είσοδό του στη χώρα να μπαίνει σε καραντίνα 14 ημερών. Κατά συνέπεια αν αυτό συνεχίσει να ισχύει και αυτό προβλέπεται και στην χώρα προέλευσή του, ο εν λόγω ταξιδιώτης θα πρέπει να μείνει σε καραντίνα για 28 ημέρες και στο μεσοδιάστημα να κάνει… διακοπές.

Στα σχέδια είναι αυτό το μέτρο να πάψει να υφίστανται για τις χώρες με τις οποίες θα υπογραφούν διακρατικές συμφωνίες για ανταλλαγή ταξιδιωτών. Εξετάζεται, αντίθετα, αν θα διατηρηθεί η καραντίνα για άλλες χώρες η οποία θα αρθεί σε επόμενη φάση, ανάλογα με την εξέλιξη της επιδημίας στις επιμέρους χώρες.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπογραφούν διμερείς συμφωνίες με χώρες που τα πήγαν γενικά καλά με την πανδημία. Συγκεκριμένα αυτές θα είναι: Κύπρος, Ισραήλ, Αυστρία, Δανία, Νορβηγία, Αυστραλία και Σιγκαπούρη.

Για τουρίστες που θα προέρχονται από αυτές τις χώρες, οι μετακινήσεις θα είναι ελεύθερες σε όλη την Ελλάδα, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση πως θα φέρουν «πιστοποιητικό υγείας» που θα οποίο και θα πιστοποιείται από πρόσφατο τεστ για τον Covid – 19.

Στα σχέδια της κυβέρνησης είναι να υπάρξει σε δεύτερη φάση. η ένταξη και άλλων χωρών στους βασικούς εφετινούς πελάτες, όπως για παράδειγμα η Ελβετία, η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Σλοβακία, η Σλοβενία, η Κροατία αλλά και η Πολωνία.

Τέλος υπάρχει το ενδεχόμενο η κυβέρνηση να υπογράψει συμφωνίες απευθείας με τους tour operators, κυρίως από την Γερμανία. Κάποιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η TUI, πάντως, έχει αρχίσει, ήδη, να δέχεται κρατήσεις από τη γερμανική αγορά.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις