Παρασκευή, 26 Απρ.
17oC Αθήνα

“Θέλουμε να δούμε τον κόσμο να ταξιδεύει” – H γενική διευθύντρια της Sky Express μιλά για την επόμενη μέρα εν μέσω κορονοϊού

“Θέλουμε να δούμε τον κόσμο να ταξιδεύει” – H γενική διευθύντρια της Sky Express μιλά για την επόμενη μέρα εν μέσω κορονοϊού

Η Βασιλική Χρηστίδη, γενική διευθύντρια του ομίλου Aviareps που ανήκει η Sky Express, σε συνέντευξη που παραχώρησε στη Μαίρη Παπακωνσταντίνου και το newsit.gr μίλησε για τη μεγαλύτερη δοκιμασία που περνά ο κλάδος των αερομεταφορών στην ιστορία του, τη στρατηγική που χάραξε η εταιρεία την περίοδο του lockdown λόγω του κορονοϊού, αλλά και για τα σχέδια της επόμενης ημέρας.

Η Sky Express, συνδέει 34 προορισμούς, εξυπηρετώντας ως επί τα πλείστον ελληνικά νησιά και απομακρυσμένες περιοχές. Τον προηγούμενο χρόνο ο κύκλος εργασιών της κινήθηκε στα 70 εκατ. ευρώ. Οι ευέλικτοι ναύλοι, η ψηφιοποίηση της εταιρείας με το ενισχυμένο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης, η καμπάνια προβολής της Ελλάδας στο εξωτερικό και η διατήρηση του προσωπικού, βρίσκονται ψηλά στις προτεραιότητες της.

«Όταν ξέσπασε η παγκόσμια οικονομική κρίση, λόγω κορονοϊού, έπρεπε να λάβουμε γρήγορες αποφάσεις για τρεις τομείς: Τι θα κάνουμε με τους Επιβάτες, με το προσωπικό και με τις πτήσεις. Ομόφωνα αποφασίσαμε, καμία περικοπή στο δίκτυο συνδέσεων, απόλυτη ευελιξία για τους επιβάτες στον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να χειριστούν τα εισιτήρια που ήδη είχαν και καμία απόλυση σε οποιοδήποτε τμήμα του προσωπικού της εταιρείας. Αντίστοιχα ενισχύθηκαν κάποια τμήματα, όπως το τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης, προκειμένου να ανταποκριθεί στα πολλαπλά αιτήματα των επιβατών. Αυτό αποφασίστηκε σε μία ημέρα και υλοποιήθηκε αμέσως. Όσο διήρκεσε το lockdown υπήρχαν και πτήσεις που δεν μετακινήθηκε κανείς. Ειδικά τις ημέρες που υπήρχε ο απόλυτος περιορισμός, υπήρχαν πτήσεις που ταξίδευαν μόνο με εμπορεύματα και αλληλογραφία. Η επιβατική κίνηση ήταν έως και μηδενική».

Οι κρατικές ενισχύσεις και η σημασία τους για τις αεροπορικές εταιρείες

«Σε αντίθεση με κάποιες εταιρείες από Ευρώπη και Αμερική, δεν πετύχαμε τόσο καλούς όρους. Η οικονομική βοήθεια που πήραμε ήταν οριζόντια για όλον τον κλάδο των αερομεταφορών. Ήταν βέβαια, μία χείρα βοήθειας για όλη αυτή τη ζημιά, γιατί πραγματικά αυτούς τους μήνες το πρόσημο είναι σοβαρά αρνητικό. Προφανώς όμως δεν αρκεί για να καλύψει όλες τις ζημιές που έχει υποστεί η εταιρεία μας και ο κλάδος ολόκληρος».

Ανθρωποκεντρική προσέγγιση, η στρατηγική της επόμενης ημέρας

«Υπάρχουν ισχυρές πιθανότητες, οι επιπτώσεις της κρίσης που έχει ξεσπάσει να έχουν και συνέχεια. Όμως στη δική μας εταιρεία μπορώ να πω, ότι με τον προγραμματισμό που κάναμε και υλοποιούμε όλες αυτές τις εβδομάδες, δεν θα υπάρξουν απολύσεις και δεν θα υπάρξει συρρίκνωση του έργου μας. Έχουμε αποφασίσει ότι και με το νέο μας πτητικό πρόγραμμα που ξεκινάει σιγά σιγά, θα παραμείνουμε και στους 34 προορισμούς μας. Αυτό που θέλουμε να δούμε, είναι τον κόσμο να ταξιδεύει. Έχουμε φτιάξει καινούργια πολιτική με ευέλικτους ναύλους, λαμβάνοντας υπόψη ότι κατά κύριο λόγο θα μετακινηθεί ο Έλληνας, αν και οι ναύλοι μας ήταν πάντα ανταγωνιστικοί, γιατί είχαμε στο μυαλό μας τον Έλληνα ταξιδιώτη. Βλέποντας την ανταπόκριση που έχουμε στο ειδικό πρόγραμμα που δημιουργήσαμε για τους εργαζόμενους στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), ίσως στο μέλλον χρειαστεί να πάρουμε κι άλλες πρωτοβουλίες με επίκεντρο τον άνθρωπο. Ο Έλληνας ταξιδιώτης είναι αυτός που θα στηριχτούμε πάνω του και το χειμώνα, άρα κι εμείς από την πλευρά μας θα τον στηρίξουμε αυτή την δύσκολη οικονομικά περίοδο. Η στρατηγική μας θα παραμείνει ανθρωποκεντρική κι ο ευέλικτος ναύλος, που είχαμε εφαρμόσει ούτως ή άλλως, τώρα γίνεται επιτακτικός. Σχεδιάζουμε να επεκταθούμε και σε κάποιες άλλες κατηγορίες, όπως τις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες και τους ανέργους μας».

Τα σχέδια της επόμενης ημέρας

«Για μας είναι πολύ σημαντική η διαρκής και αδιάλειπτη παρουσία μας. Πολύ συχνά το χειμώνα, πάρα πολλές πτήσεις αποτελούν και το μοναδικό μέσο επικοινωνίας με κάποιες απομακρυσμένες περιοχές γι’ αυτό και είναι αναγκαίο να υπάρχουν. Ως μέρος της στρατηγικής μας θα διατηρήσουμε τις αλλαγές που αφορούσαν το πλάνο ψηφιοποίησης της εταιρείας και την εισαγωγή ευελιξίας στην διαχείριση του ταξιδιού από τον επιβάτη, δηλαδή, το rebooking και το πρόγραμμα Feel Free, όπου με μικρό κόστος μπορεί κάποιος να αλλάζει το εισιτήριο του. Η όσο το δυνατόν μικρότερη επαφή με την ανάγκη φυσικής παρουσίας μέσα από έξυπνα συστήματα ψηφιοποίησης αυτό θα διατηρηθεί, το ίδιο και το ενισχυμένο τηλεφωνικό κέντρο για άμεση εξυπηρέτηση, που ανακούφισε αυτούς που εναγωνίως ζητούσαν μία απάντηση. Επιστρέφουμε στο πλήρες πτητικό πλάνο με το πρόγραμμα Careplane, που δημιουργεί ένα περιβάλλον ενισχυμένης ταξιδιωτικής φροντίδας και υγειονομικής σιγουριάς, ενώ θα παλέψουμε για την αύξηση της πληρότητας και την αποτελεσματική διαχείριση των 34 προορισμών, αυξάνοντας το πτητικό μας έργο στο επίπεδο που είχε προγραμματιστεί και στη συχνότητα που είχε αποφασιστεί. Για το μέλλον θέλουμε να παραμείνει ζωντανός ο ανταγωνισμός, με υγιείς συνθήκες και να ισορροπήσει ο τουρισμός. Είμαστε όλοι προετοιμασμένοι να δουλέψουμε σκληρά».

Το προσεχές διάστημα η Sky Express, θα λανσάρει διαφημιστική καμπάνια στο εξωτερικό με την προβολή της χώρας μας να είναι στο επίκεντρο, ενώ ανταγωνιστικοί θα είναι οι ναύλοι και για τους επισκέπτες των επιτρεπόμενων προορισμών εξωτερικού, ώστε να υπάρχει και φέτος σημαντική εισερχόμενη κίνηση.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις