Πέμπτη, 28 Μαρ.
23oC Αθήνα

Νίκη Κεραμέως στο Συμβούλιο Υπουργών ΕΕ: Η ελληνική PISA προϋπόθεση για δίκαια εκπαιδευτικά συστήματα

Νίκη Κεραμέως στο Συμβούλιο Υπουργών ΕΕ: Η ελληνική PISA προϋπόθεση για δίκαια εκπαιδευτικά συστήματα

Στο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) στο
Λουξεμβούργο συμμετείχε η Νίκη Κεραμέως. «Είναι απαραίτητο να συνεργαστούμε ακόμη πιο στενά σε κρίσεις, όπως η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία», τόνισε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών του Συμβουλίου Υπουργών Παιδείας της ΕΕ στο Λουξεμβούργο, η Νίκη Κεραμέως τοποθετήθηκε σε τρεις άξονες που αφορούν:

1. Τις επενδύσεις στην εκπαίδευση, με σκοπό τη διαμόρφωση αποτελεσματικών και δίκαιων εκπαιδευτικών συστημάτων.

Η Υπουργός αναφέρθηκε στην ανάγκη αποτελεσματικής χρήσης της εθνικής και ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Επεσήμανε τη χρησιμότητα της «ελληνικής PISA», δηλαδή των διαγνωστικών εξετάσεων για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος που θα ξεκινήσουν τον Μάιο. «Η αποτελεσματικότητα αποτελεί προϋπόθεση για την ύπαρξη συμπεριληπτικών και δίκαιων εκπαιδευτικών συστημάτων. Η ελληνική PISA είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτήν την
κατεύθυνση. Είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο εργαλείο εισάγεται στην ελληνική πραγματικότητα, θέτοντας τα θεμέλια για την αποτελεσματική χάραξη πολιτικής στη βάση αξιόπιστων και αντικειμενικών δεδομένων», σημείωσε η Υπουργός.

2. Την πρόβλεψη και διαχείριση κρίσεων στην Παιδεία σε επίπεδο ΕΕ.

Οι εργασίες του Συμβουλίου Υπουργών ΕΕ ξεκίνησαν με παρέμβαση του Υπουργού Παιδείας της Ουκρανίας, Serhiy Shkarlet, ο οποίος ενημέρωσε τους συναδέλφους του για την κατάσταση της εκπαίδευσης στη διάρκεια του πολέμου στη χώρα.

Μάλιστα, ευχαρίστησε προσωπικά την Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, για την άριστη συνεργασία και τον ενεργό ρόλο που διαδραμάτισε σε επίπεδο ΕΕ για
την υλοποίηση της πρότασής της για τη δημιουργία Ευρωπαϊκής Ομάδας Δράσης με στόχο την υποστήριξη της ουκρανικής εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η κ. Κεραμέως, στη βάση της εμπειρίας από τα τελευταία δύο χρόνια που στιγματίστηκαν από την πανδημία, αλλά και από έναν νέο πόλεμο στην Ευρώπη, υπογράμμισε ότι η πρόσβαση των παιδιών στην εκπαίδευση πρέπει να είναι αδιάλειπτη, ακόμα και σε περιόδους κρίσης. «Όταν ανθρώπινες ζωές βρίσκονται σε κίνδυνο, η πρόσβαση στην εκπαίδευση μπορεί να φαίνεται ως πολυτέλεια. Ωστόσο είναι απαραίτητη, όχι μόνο για την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων αλλά και για τη διασφάλιση της αίσθησης κανονικότητας των παιδιών και την ψυχοσυναισθηματική υποστήριξή τους», είπε η Υπουργός. Η ίδια αναφέρθηκε στην ανάγκη στενότερης συνεργασίας μεταξύ των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αποτελεσματική και συνολική αντιμετώπιση κρίσεων που σοβούν εντός των ευρωπαϊκών συνόρων – όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία – αλλά και εκτός – όπως ο πόλεμος στο Αφγανιστάν, «καθιστώντας την εκπαίδευση αναπόσπαστο στοιχείο της παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας», όπως επεσήμανε η Νίκη Κεραμέως.

Υπογράμμισε μάλιστα την ανάγκη αντιμετώπισης κρίσεων με πράξεις. «Για παράδειγμα, το Συμβούλιο υιοθέτησε μια κοινή δήλωση κατά του αποκλεισμού γυναικών από την εκπαίδευση στο Αφγανιστάν. Η κατάσταση γίνεται ολοένα και πιο κρίσιμη, τι κάνουμε για αυτό ως Ευρωπαϊκή Ένωση;».

3. Τη χρηματοδότηση των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων.

Η Υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «η διεθνοποίηση αποτελεί κεντρικό πυλώνα της στρατηγικής μας για την ανώτατη εκπαίδευση και η στήριξη του Προγράμματος Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων με εθνικούς πόρους είναι εξαιρετική σημαντική για εμάς».

Η Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε στη χρηματοδότηση ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων των επτά ελληνικών πανεπιστημίων που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, και στη δυνατότητα απορρόφησης κονδυλίων μέσω ΕΣΠΑ. Αναφέρθηκε επίσης στη διαμόρφωση ενός πιο ευέλικτου πλαισίου λειτουργίας των πανεπιστημίων ώστε αυτό να ευνοεί τις συνέργειες με Πανεπιστήμια του εξωτερικού. «Ενισχύουμε με κάθε τρόπο μηχανισμούς που διευκολύνουν τις συνεργασίες μεταξύ ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων. Η αυξανόμενη ζήτηση για προγράμματα των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων είναι σημαντικός δείκτης της βιωσιμότητας και αποτελεσματικότητας του εγχειρήματος», επεσήμανε η Υπουργός.

Εντός της ημέρας αναμένεται η κ. Κεραμέως να πραγματοποιήσει την τέταρτη παρέμβασή της σχετικά με την κινητικότητα νέων Ευρωπαίων εθελοντών και την ανταλλαγή εθνικών και διακρατικών εμπειριών για την ουσιαστική διαμόρφωση της «ιθαγένειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Η Υπουργός θα εστιάσει στη στήριξη προγραμμάτων που προωθούν την εθελοντική εργασία και αναγνωρίζουν τη σημασία της τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο ΕΕ, στην εξοικείωση των
μαθητών με την αξία του εθελοντισμού από πολύ μικρή ηλικία (όπως π.χ. μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων) και στην προσαρμογή του εθελοντισμού στη νέα, ψηφιακή πραγματικότητα.

Στόχος: η αλληλεγγύη και η αξία της προσφοράς να καταστούν τρόπος ζωής των νεαρών Ευρωπαίων που με τη σειρά τους θα δημιουργήσουν μια κοινωνία που θα χαρακτηρίζεται από περισσότερη αλληλεγγύη και αλληλοσεβασμό.

Τι είναι το Πρόγραμμα PISA;

Το Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών – PISA (Programme for International Student Assessment) του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), είναι μία διεθνής έρευνα στο χώρο της εκπαίδευσης, η οποία ξεκίνησε το 2000.

Η έρευνα πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια και εξετάζει τρία γνωστικά αντικείμενα: Κατανόηση Κειμένου, Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες, καθώς και τις δεξιότητες των μαθητών στην Λύση Προβλήματος.

Σε κάθε κύκλο του Προγράμματος ορίζεται ένα υπό έμφαση γνωστικό αντικείμενο, το οποίο εξετάζεται λεπτομερώς, ενώ τα υπόλοιπα εξετάζονται σε μικρότερη έκταση.

Πολιτική Τελευταίες ειδήσεις