Τρίτη, 23 Απρ.
21oC Αθήνα

Με sold out παραστάσεις και… μέτρα ασφαλείας το 26ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Με sold out παραστάσεις και… μέτρα ασφαλείας το 26ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Με την εμβληματική παράσταση «Diptych» των Peeping Tom, sold out παραστάσεις και σε συνθήκες ασφάλειας, ολοκληρώθηκε χθες (30/8) το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στην πιο δύσκολη συγκυρία των 26 χρόνων του.Το Φεστιβάλ της Καλαμάτας ήταν από τα λίγα Φεστιβάλ παραστατικών τεχνών που πραγματοποιήθηκαν φέτος ολοκληρωμένα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, με διεθνείς μετακλήσεις, σημαντικούς Έλληνες δημιουργούς και χωρίς αλλαγές στον προγραμματισμό που είχε αρχικά ανακοινωθεί.

Αφιερωμένο στη μνήμη του Θάνου Μικρούτσικου -ο οποίος από τη θέση του υπουργού Πολιτισμού έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία του θεσμού- και προσαρμοσμένο στις ανάγκες των ημερών, το φετινό Φεστιβάλ διοργανώθηκε για πρώτη φορά 21-30 Αυγούστου και συγκέντρωσε στην Καλαμάτα 64 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, 21 ομάδες χορού, 25 εθελοντές και 41 σπουδαστές χορού στα επαγγελματικά σεμινάρια. Την εναρκτήρια παράσταση «TRACES» των Ultima Vez του Wim Vandekeybus παρακολούθησαν η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και ο γενικός γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, ενώ το δεύτερο σαββατοκύριακο ήταν παρών ο γενικός γραμματέας Εσωτερικών Μιχάλης Σταυριανουδάκης.

Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωση το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, η συνεργασία και η συνεχής επικοινωνία της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας Λίντας Καπετανέα με την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, τον γγ Σύγχρονου Πολιτισμού, τον δήμαρχο Καλαμάτας Αθανάσιο Βασιλόπουλο και τον πρόεδρο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Καλαμάτας «ΦΑΡΙΣ» Παντελή Δρούγα, οδήγησαν στα πλέον θετικά αποτελέσματα, εξασφαλίζοντας τις προϋποθέσεις για ένα ασφαλές Φεστιβάλ με μεγάλα διεθνή και ελληνικά ονόματα.

Πρωταρχικός στόχος όλων φέτος, ήταν η διεξαγωγή ενός ασφαλούς Φεστιβάλ, με όλα τα μέτρα προστασίας για το κοινό, τους καλλιτέχνες και τους εργαζόμενους του Φεστιβάλ. Στο πλαίσιο αυτό, τηρήθηκαν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα του υπουργείου Πολιτισμού και των αρμόδιων υγειονομικών αρχών. Όλες οι παραστάσεις πραγματοποιήθηκαν με καθήμενους θεατές και με πληρότητα χώρου έως 55%, προκειμένου να τηρούνται οι αποστάσεις, ενώ η χρήση της μάσκας ήταν υποχρεωτική κατά την είσοδο και την έξοδο από το χώρο καθώς και καθόλη τη διάρκεια της παράστασης. Υπήρξε διαδικασία θερμομέτρησης και καταγραφής στοιχείων για ιχνηλάτηση, πραγματοποιήθηκαν τεστ στους συντελεστές των χορευτικών ομάδων, ενώ το προσωπικό του Φεστιβάλ, με τη συνδρομή και της Δημοτικής Αστυνομίας, λάμβανε ειδική μέριμνα ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις στη ροή του κοινού και να μην δημιουργείται συνωστισμός.

Οι 21 συνολικά ελληνικές και ξένες παραγωγές παρουσιάστηκαν στο Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, στον Εναλλακτικό Χώρο του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας και στην Κεντρική Πλατεία της πόλης. Έντεκα ξένες ομάδες, εκ των οποίων οι 7 εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, 10 ελληνικές ομάδες, μεγάλοι δάσκαλοι του χορού, παραστάσεις που συνδύασαν διαφορετικά είδη, από το σύγχρονο και το χιπ-χοπ μέχρι τα ακροβατικά και το φλαμένκο, είναι ένας συνοπτικός απολογισμός.

Στο Κάστρο πρωταγωνίστησαν σπουδαίοι δημιουργοί και καλλιτέχνες του σύγχρονου χορού, με έργα που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, όπως ο Wim Vandekeybus με την ομάδα Ultima Vez και το τελευταίο έργο τους «TRACES», ο Israel Galván με το σόλο του «Revolution Without Music» και οι Peeping Tom επίσης με το τελευταίο τους έργο «Diptych» όπου οι Gabriela Carrizo και ο Franck Chartier, καλλιτεχνικοί διευθυντές της ομάδας, επεξεργάστηκαν εκ νέου δύο παλαιότερα έργα τους που δημιούργησαν σε συνεργασία με το Nederlands Dans Theater. Στον ατμοσφαιρικό χώρο του Κάστρου παρουσίασε επίσης ο Φώτης Νικολάου τα «ΤΑΜΑΤΑ».

Στον Εναλλακτικό Χώρο του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας φιλοξενήθηκε η χιουμοριστική παράσταση «SAME SAME» της Γαλλο-Βελγίδας χορογράφου Karine Ponties η οποία παρουσίασε δουλειά της για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την Lali Ayguadé και τον Guilhem Chatir με το «HERE», το «KAOS» της Ιωάννας Πορτόλου και της ομάδας Griffón Dance Company -μια παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου-, την παράσταση «ὕλη» των kóka&panú (Κωνσταντίνας Ευθυμιάδου και Παναγιώτη Μανουηλίδη) σε παγκόσμια πρεμιέρα αλλά και το απρόβλεπτο και χιουμοριστικό «Pli» του Viktor Černický ο οποίος εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Στην Κεντρική Πλατεία παρουσίασαν χορογραφίες τους οι Laura Aris και Álvaro Esteban, η ομάδα Kirn Compagnie, η Ελευθερία Ηλιοπούλου, ο Iesu Escalante, o Εdivaldo Ernesto, η Αναστασία Βαλσαμάκη, ο Ηλίας Χατζηγεωργίου, η Ηρώ Κόντη, η Wonderground Dance Company των Tom Weksler και Roser Tutusaus, oι Ben Fury και Simon Thierrée, η Ευτυχία Στεφάνου και τα Tzitzifrikia, η Δήμητρα Μερτζάνη και η Μαρία Μανουκιάν, ενώ o Iωάννης Καρούνης εμφανίστηκε με μία γιγάντια σφαίρα στην Κεντρική Πλατεία, στην Προκυμαία και στο Προαύλιο του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας.

Υπό το γενικό τίτλο «Electric Matter», το φετινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιελάμβανε τρία επαγγελματικά σεμινάρια με τους Εdivaldo Ernesto και Jozef Fruček, ένα masterclass με την Λίντα Καπετανέα και μία διάλεξη.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πολιτισμός Τελευταίες ειδήσεις