Τετάρτη, 24 Απρ.
25oC Αθήνα

Δήμος Θεσσαλονίκης: Η προσφυγή στο ΣτΕ για τις αρχαιότητες δεν καθυστέρησε το Μετρό

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI

Ουδεμία καθυστέρηση προκάλεσε στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης η κίνηση του κεντρικού δήμου να καταθέσει αίτηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης του τότε υπουργού Πολιτισμού, Πάνου Παναγιωτόπουλου, περί απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στον Σταθμό Βενιζέλου του έργου.

Τη διαβεβαίωση αυτή δίνει με σημερινή ανακοίνωσή του ο δήμος, σχολιάζοντας τη χτεσινή απόφαση του ΣτΕ, με την οποία απορρίφθηκε η αίτηση του δήμου. Μάλιστα, η διοίκηση του κεντρικού δήμου κάνει λόγο για “συνεχιζόμενες προσπάθειες σκόπιμης παραπληροφόρησης του κοινού”. Προσθέτει δε ότι η απόφαση του ΣτΕ “δεν επιφέρει καμία αλλαγή στη δρομολογημένη, πλέον, λύση (κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου χωρίς απόσπαση των αρχαιοτήτων), η οποία είναι και κοινά αποδεκτή από τα συναρμόδια Υπουργεία Πολιτισμού και Υποδομών, την Αττικό Μετρό Α.Ε. και τον δήμο Θεσσαλονίκης”.

‘Οπως διευκρινίζεται στην ανακοίνωση, η υπουργική απόφαση που αποτέλεσε αντικείμενο της δίκης στο ΣτΕ τον Ιούνιο του 2015, έχασε τη σημασία της, γιατί στο μεταξύ ξεπεράστηκε από νεότερη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) και από την απόφαση του μετέπειτα υπουργού Πολιτισμού, Αριστείδη Μπαλτά, η οποία εκδόθηκε τον περσινό Οκτώβριο.

Η ισχύουσα υπουργική απόφαση («απόφαση Μπαλτά»), προβλέπει την κατά χώρα διατήρηση στο Σταθμό των αρχαιοτήτων για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος, που συνίσταται στη διαφύλαξη και προστασία της αυθεντικότητας του μοναδικού μνημειακού συνόλου για την παγκόσμια κληρονομιά.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση, οι μελέτες των επιστημόνων και ειδικών της Αττικό Μετρό Α.Ε. και του Δήμου Θεσσαλονίκης που ακολούθησαν, απέδειξαν ότι είναι δυνατό να κατασκευαστεί ο σταθμός Βενιζέλου χωρίς απόσπαση των αρχαιοτήτων και χωρίς υπέρμετρη χρονική καθυστέρηση ή υπέρογκη επιβάρυνση του κόστους κατασκευής. Αποδείχθηκε επίσης ότι μέχρι τότε δεν υπήρχε η αναγκαία πολιτική βούληση να αναζητηθεί τεχνική λύση αλλά παρουσιαζόταν (τεχνηέντως) ως αναπόδραστη η ανάγκη απόσπασης των αρχαιοτήτων για την κατασκευή του σταθμού.

“Σήμερα, η κοινή βούληση των υπουργείων Πολιτισμού και Υποδομών, η οποία αποτυπώθηκε στο μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και την Αττικό Μετρό Α.Ε. που υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2016 για την υλοποίηση της “απόφασης Μπαλτά”, οδήγησε εν τέλει στην εξεύρεση της βέλτιστης τεχνικής λύσης (που πάντοτε υπήρχε), ώστε και ο σταθμός να κατασκευαστεί και οι αρχαιότητες να παραμείνουν κατά χώρα χωρίς την απόσπασή τους” καταλήγει η ανακοίνωση.

Καλαφάτης: Κόλαφος για τη Δημοτική αρχή από το ΣτΕ, “καμπανάκι” για την κυβέρνηση από την Ε.Ε. για το Μετρό Θεσσαλονίκης!

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Εντάξει’, βουλευτής Α Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας Σταύρος Καλαφάτης, σχετικά με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, δήλωσε ότι:
“Η απόφαση του ΣτΕ για τις αρχαιότητες του υπό κατασκευήν σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία στο σύνολό της απορρίπτει την προσφυγή της Δημοτικής Αρχής, αποτελεί κόλαφο για το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Μπουτάρης βρίσκεται εκτεθειμένος στα μάτια των πολιτών, αφού σπατάλησε χρόνο και πόρους, σε μια προσφυγή …κατά της νομιμότητας. Η απόφαση ήρθε να πιστοποιήσει τις ευθύνες του Δημάρχου, που εδώ και καιρό έχουμε επισημάνει, τόσο για την άνευ ουσίας μεγάλη καθυστέρηση του έργου, όσο και για την ενδεχόμενη διακινδύνευση της χρηματοδότησης και υλοποίησής του.
Η αγωνία μας αυτή ενισχύεται ακόμη περισσότερο, από τις ανησυχίες που εξέφρασε για το έργο, η επίτροπος περιφερειακής πολιτικής της Ε.Ε. Κορίνα Κρέτσου σε συνάντησή της με τον πρόεδρο της Ν.Δ. Κυριάκο Μητσοτάκη.
Από την πλευρά μας, θα αγωνιστούμε σε κάθε επίπεδο για να ενισχύσουμε κάθε σοβαρή προσπάθεια αποτροπής αυτού του κινδύνου και κάλυψης του χαμένου χρόνου για το έργο, υπηρετώντας όπως πάντα το συμφέρον της πόλης και την κοινή λογική.
Αναμένουμε να πράξουν το ίδιο η Δημοτική Αρχή, αλλά και η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών και η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό, που μέχρι τώρα με τις παλινωδίες τους, έχουν σπεύσει να ενισχύσουν το πρόβλημα αντί να επιδιώξουν την λύση”.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Γραφείο τύπου “Εντάξει”

 

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε