Σάββατο, 4 Μαΐ
18oC Αθήνα

Θεσσαλονίκη: Άσφαλτος από ανακυκλωμένο πλαστικό – Δείτε πως έγινε ο πρώτος δρόμος που στρώθηκε

Θεσσαλονίκη: Άσφαλτος από ανακυκλωμένο πλαστικό – Δείτε πως έγινε ο πρώτος δρόμος που στρώθηκε

Αυτή η άσφαλτος που έπεσε σε δρόμο στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια σε ολόκληρη τη χώρα. Ο δρόμος έγινε αγνώριστος…

Ο δρόμος στη Θεσσαλονίκη είχε προβλήματα και η άσφαλτος που έπεσε τον έκανε αγνώριστο. Μόνο που αυτή η άσφαλτος δεν έχει σχέση με όσες γνωρίζουν. Προέρχεται από ανακυκλωμένο πλαστικό και είναι αυτή που θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια. Η Μεγάλη Βρετανία είναι η πρώτη χώρα που καθιέρωσε τη χρήση της, στα δημόσια έργα.

Μια νέα εποχή φαίνεται πως ανατέλλει στον τομέα των ασφαλτοστρώσεων στη χώρα μας καθώς δειλά αλλά σταδιακά γίνονται βήματα προς την κατεύθυνση της χρήσης ασφαλτομίγματος που προέρχεται από ανακυκλωμένο πλαστικό. Η πρώτη πιλοτική εφαρμογή διάστρωσης δρόμου στη Θεσσαλονίκη με αυτόν τον τύπο της πίσσας έγινε πριν από μερικές ημέρες στην οδό Μαρίνου Αντύπα, αρμοδιότητας της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, μετά από πρόταση της τεχνικής Εταιρείας «Δρόμων Α.Κ.Τ.Ε».

Η εφαρμογή έγινε σε μήκος 265 μέτρων, σε μια επιφάνεια οδοστρώματος από τη διασταύρωση με τον ισόπεδο κόμβο για Γεωργική Σχολή και έξοδο στην ΕΟ Θεσσαλονίκης – Μουδανιών προς Θεσσαλονίκη έως τη διασταύρωση με τον ισόπεδο κόμβο για έξοδο στην ΕΟ Θεσσαλονίκης – Μουδανιών προς Μουδανιά.

Στο εξωτερικό η παραγωγή πίσσας από ανακυκλωμένο πλαστικό εφαρμόζεται ήδη, με τη Μεγάλη Βρετανία να είναι η πρώτη χώρα που καθιέρωσε τη χρήση της, στα δημόσια έργα. Η παραγωγή αυτού του τύπου της πίσσας γίνεται από πλαστικά αντικείμενα καθημερινής χρήσης όπως μπουκάλια, σακούλες κ.ά. Τα ανακυκλώσιμα πλαστικά τεμαχίζονται σε ειδικό μηχάνημα τύπου καταστροφέα, σε μικρά κομμάτια στο μέγεθος κόκκου. Σε δεύτερη φάση ρευστοποιείται και εν συνεχεία ομογενοποιείται με άλλα αδρανή υλικά όπως βότσαλα, άμμος κ.ά., για να προκύψει το τελικό μίγμα.

Στη φάση της διάστρωσης ακολουθείται η κλασσική μέθοδος, μόνο που το υλικό χρειάζεται μικρότερη θερμοκρασία για να επιστρωθεί από ό,τι η κλασσική πίσσα. Έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από την κλασική πίσσα, με πολύ μεγαλύτερη αντοχή στη χρήση και ιδιαίτερη ανθεκτικότητα στην υγρασία, στην αλμύρα, στις μέγιστες υψηλές και αρνητικές θερμοκρασίες και στη βροχή. Δεν προκαλεί θόρυβο κατά τη διέλευση των οχημάτων με συνέπεια να μειώνεται η όχληση στις κατοικημένες ζώνες ενώ δεν απελευθερώνει ρύπους κατά την παρασκευή της, εν αντιθέσει με τη γνωστή πίσσα στην οποία χρησιμοποιείται πετρέλαιο, και κοστίζει φθηνότερα καθώς παράγεται από απόβλητα και όχι ορυκτά.

Ο Ελευθέριος Φαναριώτης, ο αντιπρόσωπος στην Ελλάδα του εργοστασίου της εταιρείας Macrebur Company, που έχει έδρα τη Σκωτία, στο οποίο παράγεται το ασφαλτομίγμα από ανακυκλωμένο πλαστικό, λέει στη voria.gr: «Στο εξωτερικό δεν είναι κάτι καινούργιο, η εταιρεία μας έχει μονάδες σε Αμερική, Αυστραλία, Ασία, Αραβικά Εμιράτα, έχουν πέσει χιλιάδες χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων πίσσας από ανακυκλωμένο πλαστικό. Στην Ελλάδα είμαστε στη φάση της εναρμόνισης με τις προδιαγραφές της Ε.Ε., ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα δημόσια έργα».

Ο κ. Φαναριώτης αποκαλύπτει το ενδιαφέρον που έχουν εκδηλώσει μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές, ενώ διεξάγονται συζητήσεις με επενδυτές για τη δημιουργία δύο κάθετων μονάδων παραγωγής, μία στη Βόρεια και μία στη Νότια Ελλάδα, ώστε να μην υπάρχει ανάγκη εισαγωγής του ανακυκλωμένου υλικού από το εξωτερικό. «Έχουμε άπειρο πλαστικό στη χώρα μας, το οποίο, αντί να το πετάμε και να μολύνουμε για χιλιάδες χρόνια το περιβάλλον, μπορούμε να το αξιοποιήσουμε για να παράξουμε ένα προϊόν που από τη φύση του είναι φιλικό προς το περιβάλλον» επισημαίνει.

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις