Πέμπτη, 28 Μαρ.
18oC Αθήνα

Θεσσαλονίκη: Για πρώτη φορά θα γίνει ταυτόχρονο «homeporting» στο λιμάνι για δύο κρουαζιερόπλοια

Θεσσαλονίκη: Για πρώτη φορά θα γίνει ταυτόχρονο «homeporting» στο λιμάνι για δύο κρουαζιερόπλοια

Ακόμη ένα βήμα για την καταξίωση του λιμένα Θεσσαλονίκης στον τομέα της κρουαζιέρας σηματοδοτεί το ταυτόχρονο Homeporting που θα πραγματοποιηθεί αύριο για δύο κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της πόλης, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία του λιμανιού.

Έτσι, μπορεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να έγινε ύστερα από 15 χρόνια το 2021 homeport, δηλαδή λιμάνι επιβίβασης ή και αποβίβασης επιβατών επί κρουαζιερόπλοιων όχι μόνο για τους ντόπιους επιβάτες, αλλά και για τους διεθνείς, αλλά φέτος, και συγκεκριμένα αύριο, επιτυγχάνεται ακόμη μία πρωτιά.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον πράκτορα της «Κοσμάτος», ταυτόχρονο Homeporting θα κάνουν αύριο το κρουαζιερόπλοιο «Monet» που έδεσε σήμερα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 8.30 το πρωί προερχόμενο από τη Λήμνο, και το «Celestyal Crystal», που θα καταπλεύσει στις 2/10 στις 10 το πρωί, με προηγούμενή του σταθμό τον Πειραιά.

Τονίζεται ότι το «Monet» κατέπλευσε σήμερα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με 50 επιβάτες από τη Μεγάλη Βρετανία, οι οποίοι αύριο θα κατέβουν για να δώσουν τη θέση τους σε άλλους ισάριθμους, ενώ το κρουαζιερόπλοιο θα αναχωρήσει τη Δευτέρα 3/10 στις 18.00 για Λήμνο.

Το «Celestyal Crystal» θα φτάσει αύριο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης από τον Πειραιά μεταφέροντας 500 επιβάτες, μεταξύ των οποίων Γάλλοι, Βρετανοί Έλληνες και Βαλκάνιοι, εκ των οποίων οι 150 θα κατέβουν, για να δώσουν τη θέση τους σε άλλους 100 (κυρίως Έλληνες και Βαλκάνιους). Το προαναφερόμενο κρουαζιερόπλοιο θα αναχωρήσει αύριο στις 19.00 για το Κουσάντασι της Τουρκίας.

Σε 78 οι προγραμματισμένες προσεγγίσεις για το 2023

Για το 2023, μέχρι στιγμής και σύμφωνα με τα στοιχεία που είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα της ΟΛΘ Α.Ε., έχουν ήδη προγραμματιστεί 78 προσεγγίσεις με 23 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια και περισσότερες από τις μισές αναμένεται να είναι αφίξεις homeporting. Σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα η πρώτη προσέγγιση για το 2023 αναμένεται στις 10 Φεβρουαρίου 2023 και η τελευταία στις 27 Δεκεμβρίου 2023.

Προς το παρόν, επτά νέες εταιρείες κρουαζιέρας (CMI Ship Management, Crystal Cruises, Mystic Cruises, Norwegian Cruise Line, Regent Seven Seas Cruises, Royal Caribbean International, Swan Hellenic) έχουν βάλει τη Θεσσαλονίκη στο χάρτη των προορισμών τους για το 2023 και το λιμάνι της πόλης θα συνδέεται το επόμενο έτος, με 13 διαφορετικούς προηγούμενους και επόμενους λιμένες.

Τονίζεται δε ότι το 2023 η Celestyal Cruises θα επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη με δύο κρουαζιερόπλοια (έναντι ενός το 2022), η Silver Sea Cruises με άλλα δύο (από ένα φέτος) και η Viking Cruises με τέσσερα (από τρία φέτος).

Η εντυπωσιακή αύξηση των αφίξεων κρουαζιέρας το 2022

Για το 2022 είναι προγραμματισμένες 60 αφίξεις με 17 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, οι οποίες ξεκίνησαν φέτος στις 5 Φεβρουαρίου, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά και αναμένεται να ολοκληρωθούν στις 22 Δεκεμβρίου. Το 50% των αφίξεων της κρουαζιέρας του 2022 θα είναι αφίξεις homeporting, καθώς το πλοίο της Celestyal Cruises «Celestyal Crystal», προσεγγίζει και αναχωρεί από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάθε Κυριακή. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 37 αφίξεις και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συνδέεται με δέκα διαφορετικά άλλα κρουαζιέρας (προηγούμενα και επόμενα λιμάνια).

Ενδεικτικό είναι ότι μόνο τον Αύγουστο και τομ Σεπτέμβριο, σημειώθηκαν 17 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όσες είχαν πραγματοποιηθεί για ολόκληρο το 2021.

Η κρουαζιέρα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αποτελεί ζωτικό μέρος της ανάπτυξης της κρουαζιέρας και έχει ήδη φιλοξενήσει περισσότερα 37 από τα 60 κρουαζιερόπλοια που έχουν προγραμματιστεί για φέτος, τόσο για το homeporting, όσο και για τις transit αφίξεις.

Η κρουαζιέρα σε αριθμούς για το διάστημα 2019-2022

Παραμένοντας προσηλωμένη στην αναβάθμιση του εύρους και της ποιότητας των υπηρεσιών της, η ΟΛΘ Α.Ε. παράλληλα χτίζει και διατηρεί περαιτέρω σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με όλες τις εταιρείες κρουαζιέρας και όλους τους εμπλεκόμενου φορείς της ,για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος και την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στον λιμένα. «Δημιουργούμε υπεραξίες», σημειώνει χαρακτηριστικά η ΟΛΘ ΑΕ.

Έτσι, για το διάστημα 2019-2022, με βάση τα στοιχεία των αναμενόμενων αφίξεων, η Θεσσαλονίκη:

*βρίσκεται στην 14η θέση από τους 48 προορισμούς κρουαζιέρας στην Ελλάδα

*ανέβηκε 4 θέσεις σε σχέση με το 2021 και 22 από το 2019.

*παρουσιάζει την μεγαλύτερη άνοδο μετά το Λαύριο σε σχέση με το 2019 και από τις μεγαλύτερες αυξήσεις ποσοστιαία σε σχέση με το 2021.

Σε συνεργασία με τοπικούς, εθνικούς και διεθνής φορείς, η ΟΛΘ ΑΕ συμμετέχει ενεργά σε τοπικές, εθνικές και διεθνείς διοργανώσεις και εκθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας, προωθώντας τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή ως ιδανικό προορισμό για κρουαζιερόπλοια και τους επιβάτες τους στη Βόρεια Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία από κοινού με όλους τους προαναφερόμενους φορείς, υλοποιεί στοχευμένες ενέργειες και πρωτοβουλίες, με σκοπό την αύξηση της τουριστικής κίνησης και την ενίσχυση τόσο της τοπικής κοινότητας, όσο και της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. «Στη ΟΛΘ Α.Ε. επιχειρούμε με την κοινωνία και για την κοινωνία!», υπογραμμίζει η εταιρεία.

Σύμφωνα με στοιχεία από την ετήσια μελέτη της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας προ-κορονοϊού, ο επιβάτης που θα έρθει για την ημέρα, (γνωστός ως “transit” επιβάτης) ξοδεύει κατά μέσο όρο 100€ την ημέρα της επίσκεψης, ενώ ο επιβάτης homeporting ξοδεύει σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερα, διότι συνήθως έρχεται πριν από την ημέρα του προγραμματισμένου ταξιδιού για να επισκεφθεί τα αξιοθέατα της περιοχής.

Όταν ένα κρουαζιερόπλοιο καταπλέει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απασχολούνται 22 διαφορετικά επαγγέλματα (π.χ. καταστήματα και εστιατόρια, ξενοδοχεία, ξεναγοί και τουριστικά γραφεία, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι, ναυτιλιακά γραφεία κ.ά.). «Επομένως ο κοινωνικοοικονομικός αντίκτυπος της κρουαζιέρας είναι πολύ σημαντικός», σύμφωνα με την ΟΛΘ ΑΕ.

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις