Υγεία

Η μεσογειακή διατροφή κάνει καλό στη γονιμότητα

Οι γυναίκες που τρώνε φρούτα, λαχανικά, λάδι, θαλασσινά και δημητριακά ολικής άλεσης, έχουν περισσότερες πιθανότητες να μείνουν έγκυος.

Προσθήκη του newsit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Ερευνητές μελέτησαν περίπου 500 γυναίκες με προβλήματα γονιμότητας κι άλλες 1.600 γυναίκες που είχαν τουλάχιστον ένα παιδί. Οι επιστήμονες χώρισαν τις γυναίκες σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με το αν τα προηγούμενα χρόνια έκαναν «μεσογειακή» ή «δυτική» διατροφή.

Η τελευταία δίνει έμφαση στο κόκκινο κρέας, το γρήγορο φαγητό, τα λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα τις πατάτες, τα αποφλοιωμένα δημητριακά και τα αναψυκτικά με ζάχαρη.

Η έρευνα έδειξε ότι στη δεύτερη κατηγορία, της δυτικής διατροφής, δεν υπήρχε διαφορά στη γονιμότητα ανάλογα με το αν μια γυναίκα ακολουθούσε πιστά ή όχι τις «προδιαγραφές» αυτού του διατροφικού μοντέλου. Αντίθετα, στην περίπτωση της μεσογειακής διατροφής, μόνο το 17% που την ακολούθησαν αυστηρά, δήλωσαν ότι δυσκολεύτηκαν να μείνουν έγκυες, έναντι αυξημένου ποσοστού 26% όσων ανέφεραν ότι την ακολούθησαν λιγότερο πιστά.

Η νέα μελέτη έρχεται να προστεθεί σε αρκετές άλλες μέχρι τώρα, οι οποίες αναδεικνύουν τις ωφέλειες της μεσογειακής διατροφής για την υγεία, μειώνοντας, μεταξύ άλλων, τον κίνδυνο για παχυσαρκία, καρδιοπάθεια και διαβήτη. Πάντως η νέα έρευνα στηρίζεται σε παρατηρήσεις με βάση απαντήσεις σε ερωτηματολόγια και όχι σε πειράματα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η μεσογειακή διατροφή δρα προστατευτικά στην ινσουλινο-αντίσταση κι αυτή, με τη σειρά της, στην ωορρηξία, δηλαδή στην απελευθέρωση του ωαρίου από την ωοθήκη, ώστε να μπορέσει να γονιμοποιηθεί. Έτσι, σύμφωνα με την ερευνήτρια Εστεφανία Τολέδο του πανεπιστημίου της Ναβάρα, η μεσογειακή διατροφή επηρεάζει έμμεσα τη γονιμότητα.

Η μεσογειακή δίαιτα περιέχει θρεπτικές ουσίες που βοηθούν το σώμα να αποβάλει το σάκχαρο από το αίμα, χρησιμοποιώντας λιγότερη ινσουλίνη για αυτή τη λειτουργία. Αυτό επιτρέπει στον οργανισμό να διατηρεί καλύτερη ισορροπία στις ορμόνες που διευκολύνουν την αναπαραγωγή.

Οι ερευνητές συστήνουν τη μεσογειακή διατροφή στις γυναίκες που θέλουν να μείνουν έγκυες, αλλά, όπως είπαν, δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία ότι στις γυναίκες με διαγνωσμένο πρόβλημα γονιμότητας, αυτή η διατροφή μπορεί επίσης να τις βοηθήσει.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Υγεία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Υγεία: Περισσότερα άρθρα
Έδωσαν «μαγικά μανιτάρια» σε 80χρονη ασθενή με Αλτσχάιμερ στη Βραζιλία και βελτιώθηκε προσωρινά η κατάστασή της
Παρά την «παροδική λειτουργική βελτίωση» της ασθενούς, οι επιστήμονες προειδοποιούν: «Μην δοκιμάσετε να χορηγήσετε στο σπίτι την ουσία σε ασθενείς με νόσο Αλτσχάιμερ»
Sad senior old woman. Lonely from loss or sick with headache. Upset patient in retirement home with stress or pain. Alzheimer, depression, senility or dementia. Disorder, migraine or insomnia.
Laser για μυωπία το καλοκαίρι: Μύθοι και αλήθειες για την ιδανική εποχή της επέμβασης
Οι σύγχρονες διαθλαστικές επεμβάσεις με λέιζερ επιτρέπουν γρήγορη ανάρρωση και ασφαλή αποθεραπεία όλο τον χρόνο, αρκεί να τηρούνται οι μετεγχειρητικές οδηγίες και η σωστή προστασία των ματιών
Πηγή φωτό: iStock
Hydra Shot και New Born C: Το δίδυμο της λάμψης για υγιή και ανανεωμένη επιδερμίδα το καλοκαίρι
Η βαθιά ενυδάτωση και η αντιοξειδωτική προστασία συνδυάζονται σε δύο σύγχρονες, μη επεμβατικές θεραπείες που χαρίζουν άμεσα φωτεινότητα, φρεσκάδα και νεανική όψη στην επιδερμίδα
Πηγή φωτό: iStock