Υγεία

Η βιταμίνη Ε αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη

Οι άνδρες που παίρνουν καθημερινά βιταμίνη Ε, είναι κατά 17% πιθανότερο να εμφανίσουν καρκίνο του προστάτη, σε σχέση με όσους δεν λαμβάνουν τέτοια διατροφικά συμπληρώματα, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Προσθήκη του newsit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Οι Αμερικανοί ερευνητές υπολόγισαν ότι σε χρονικό διάστημα μιας δεκαετίας ένας έως δύο ακόμα άνδρες, στους 100 που παίρνουν έξτρα βιταμίνη Ε, θα εμφανίσουν καρκίνο του προστάτη.

Όπως δήλωσε ένας από τους ερευνητές, ο δρ Έρικ Κλάιν της Κλινικής του Κλίβελαντ, «αν κανείς έχει αρκετές από αυτές τις βιταμίνες στον οργανισμό του, το να πάρει κι άλλες, δεν τον βοηθά σε τίποτε, αντίθετα το οτιδήποτε βρίσκεται σε ποσότητα παραπάνω από το κανονικό, μπορεί να αποβεί επιβλαβές».

Η νέα έρευνα, μεταξύ περίπου 35.000 ανδρών, έρχεται αμέσως μετά από μια άλλη μελέτη, που διαπίστωσε ότι η λήψη πολυβιταμινών κι άλλων διατροφικών συμπληρωμάτων από τις ηλικιωμένες γυναίκες, όχι μόνο δεν τις βοηθάει, αλλά αυξάνει ελαφρώς τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Δεν ξέρουν ακόμα με ποιο βιολογικό μηχανισμό η βιταμίνη Ε φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη, ενώ, από την άλλη, δεν λείπουν και οι επιστήμονες, όπως ο δρ Νιλ Φλέσνερ του πανεπιστημίου του Τορόντο, που δεν έχουν πειστεί ότι όντως υπάρχει τέτοια σχέση μεταξύ της συγκεκριμένης βιταμίνης και της νόσου.

Στο παρελθόν, είχαν υπάρξει αντιφατικά συμπεράσματα, καθώς μερικές μελέτες δεν είχαν διαπιστώσει ότι η βιταμίνη Ε αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο, ενώ μια μάλιστα είχε συμπεράνει ότι μειώνει τελικά τον κίνδυνο.

Ο Έρικ Κλάιν παραδέχτηκε ότι η δική του νεότερη έρευνα δεν αποτελεί την «τελευταία λέξη» πάνω στο επίμαχο ζήτημα, όμως τόνισε ότι δεν υπάρχει τίποτε άλλο που να μπορεί να εξηγήσει γιατί οι άνδρες που παίρνουν καθημερινά διατροφικά συμπληρώματα με βιταμίνη Ε, τελικά έχουν αυξημένη πιθανότητα να διαγνωστούν με καρκίνο του προστάτη.

Πάντως, η έρευνα κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα με ημερήσιες δόσεις αρκετά μεγαλύτερες από αυτές που συνήθως περιέχονται στα διατροφικά συμπληρώματα.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Υγεία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Υγεία: Περισσότερα άρθρα
Έδωσαν «μαγικά μανιτάρια» σε 80χρονη ασθενή με Αλτσχάιμερ στη Βραζιλία και βελτιώθηκε προσωρινά η κατάστασή της
Παρά την «παροδική λειτουργική βελτίωση» της ασθενούς, οι επιστήμονες προειδοποιούν: «Μην δοκιμάσετε να χορηγήσετε στο σπίτι την ουσία σε ασθενείς με νόσο Αλτσχάιμερ»
Sad senior old woman. Lonely from loss or sick with headache. Upset patient in retirement home with stress or pain. Alzheimer, depression, senility or dementia. Disorder, migraine or insomnia.
Laser για μυωπία το καλοκαίρι: Μύθοι και αλήθειες για την ιδανική εποχή της επέμβασης
Οι σύγχρονες διαθλαστικές επεμβάσεις με λέιζερ επιτρέπουν γρήγορη ανάρρωση και ασφαλή αποθεραπεία όλο τον χρόνο, αρκεί να τηρούνται οι μετεγχειρητικές οδηγίες και η σωστή προστασία των ματιών
Πηγή φωτό: iStock
Hydra Shot και New Born C: Το δίδυμο της λάμψης για υγιή και ανανεωμένη επιδερμίδα το καλοκαίρι
Η βαθιά ενυδάτωση και η αντιοξειδωτική προστασία συνδυάζονται σε δύο σύγχρονες, μη επεμβατικές θεραπείες που χαρίζουν άμεσα φωτεινότητα, φρεσκάδα και νεανική όψη στην επιδερμίδα
Πηγή φωτό: iStock