Υγεία

Περισσότερα από 4 ποτά την ημέρα αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου

Οι άνδρες που πίνουν περισσότερα από τέσσερα αλκοολούχα ποτά καθημερινά, έχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν καρκίνο του στομάχου.

Προσθήκη του newsit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Το αποκαλύπτει νέα μεγάλη ευρωπαϊκή επιστημονική έρευνα με ελληνική συμμετοχή, η οποία δεν διαπίστωσε ανάλογο κίνδυνο για τις γυναίκες που πίνουν πολύ.

Οι ερευνητές (μεταξύ των οποίων η καθηγήτρια Αντωνία Τριχοπούλου της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Αθηνών), μελέτησαν περισσότερους από 500.000 ενήλικες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι φανατικοί πότες κινδυνεύουν από καρκίνο περισσότερο από όσους πίνουν λίγο ή καθόλου.

Στο σύνολο του δείγματος, περίπου 10.000 άνδρες και 2.300 γυναίκες έπιναν πάνω από τέσσερα ποτά τη μέρα κατά μέσο όρο. Αυτοί οι άνδρες (αλλά όχι οι γυναίκες) είχαν διπλάσιο κίνδυνο να εμφανίσουν καρκίνο του στομάχου μέσα στην επόμενη δεκαετία, σε σχέση με όσους έπιναν το πολύ μισό ποτό τη μέρα.

Συγκρίνοντας τις επιπτώσεις των επιμέρους ποτών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η μπίρα φάνηκε να σχετίζεται περισσότερο με τη νόσο, σε σχέση με το κρασί ή με τα άλλα είδη αλκοόλ. Πάντως διευκρίνισαν ότι η μελέτη τους δεν αποδεικνύει ότι είναι οπωσδήποτε το πολύ αλκοόλ αυτό που προκαλεί τον καρκίνο του στομάχου σε μερικούς άνδρες.

Επίσης επεσήμαναν ότι ο απόλυτος κίνδυνος για ένα «βαρύ» πότη ίσως είναι μικρός, καθώς από τα 13.000 άτομα που έπιναν πολύ, μόνο 33 εμφάνισαν καρκίνο του στομάχου στη διάρκεια της μελέτης.

Πάντως οι ειδικοί συστήνουν να πίνει κανείς αλκοόλ με μέτρο, δηλαδή οι άνδρες μέχρι δύο ποτά τη μέρα και οι γυναίκες μέχρι ένα. Προηγούμενες έρευνες έχουν συσχετίσει το αλκοόλ με τον καρκίνο του στόματος και του λαιμού, καθώς και με άλλα προβλήματα υγείας, ιδίως του ήπατος.

Ο καρκίνος του στομάχου είναι μια σχετικά σπάνια μορφή της νόσου στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Το κάπνισμα θεωρείται παράγοντας κινδύνου, γεγονός που δυσκολεύει τη διάκριση των συνεπειών του αλκοόλ από το τσιγάρο, καθώς συνήθως οι πότες πίνουν και καπνίζουν πολύ ταυτόχρονα. Η νέα μελέτη πάντως διέκρινε το αλκοόλ ως ξεχωριστό παράγοντα κινδύνου από το τσιγάρο ή από την μόλυνση με το βακτήριο H.pylori, που προκαλεί έλκος και μπορεί επίσης να οδηγήσει σε καρκίνο.

Η επίπτωση του αλκοόλ στον καρκίνο αποδίδεται πιθανώς σε ένα υποπροϊόν του μεταβολισμού του αλκοόλ, την ακεταλδεϋδη, που θεωρείται καρκινογόνος ουσία. Επιπροσθέτως, η μπίρα περιέχει άλλες ουσίες, τις νιτροζαμίνες, που έχει δειχτεί ότι προκαλούν καρκίνο στα ζώα. Έτσι, κατά τους ερευνητές, είναι πιθανό ότι ο συνδυασμός των νιτροζαμινών με την ακεταλδεϋδη, ειδικά στην περίπτωση της μπίρας, αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του στομάχου.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Υγεία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Υγεία: Περισσότερα άρθρα
Έδωσαν «μαγικά μανιτάρια» σε 80χρονη ασθενή με Αλτσχάιμερ στη Βραζιλία και βελτιώθηκε προσωρινά η κατάστασή της
Παρά την «παροδική λειτουργική βελτίωση» της ασθενούς, οι επιστήμονες προειδοποιούν: «Μην δοκιμάσετε να χορηγήσετε στο σπίτι την ουσία σε ασθενείς με νόσο Αλτσχάιμερ»
Sad senior old woman. Lonely from loss or sick with headache. Upset patient in retirement home with stress or pain. Alzheimer, depression, senility or dementia. Disorder, migraine or insomnia.
Laser για μυωπία το καλοκαίρι: Μύθοι και αλήθειες για την ιδανική εποχή της επέμβασης
Οι σύγχρονες διαθλαστικές επεμβάσεις με λέιζερ επιτρέπουν γρήγορη ανάρρωση και ασφαλή αποθεραπεία όλο τον χρόνο, αρκεί να τηρούνται οι μετεγχειρητικές οδηγίες και η σωστή προστασία των ματιών
Πηγή φωτό: iStock
Hydra Shot και New Born C: Το δίδυμο της λάμψης για υγιή και ανανεωμένη επιδερμίδα το καλοκαίρι
Η βαθιά ενυδάτωση και η αντιοξειδωτική προστασία συνδυάζονται σε δύο σύγχρονες, μη επεμβατικές θεραπείες που χαρίζουν άμεσα φωτεινότητα, φρεσκάδα και νεανική όψη στην επιδερμίδα
Πηγή φωτό: iStock