Κόσμος

Αιθιοπία – Αεροπορική συντριβή: Δύο πολύνεκρες τραγωδίες μέσα σε 4 μήνες με Boeing 737 MAX!

Μέσα σε 120 ημέρες, δύο Boeing 737 MAX 8 συντρίβονται λίγα λεπτά μετά την απογείωσή τους, το ένα στην Ινδονησία και το άλλο στην Αιθιοπία. Συνολικός τραγικός απολογισμός, 347 άνθρωποι νεκροί!

Δύο αεροπορικές τραγωδίες σε διάστημα 4 μηνών εγείρουν ερωτήματα για το Boeing 737 MAX, μετά και την συντριβή της πτήσης Αντίς Αμπέμπα – Ναϊρόμπι, την Κυριακή (10.3.2019), λίγα λεπτά αφότου απογειώθηκε από την Αιθιοπία, παρασύροντας στο θάνατο και τους 158 επιβαίνοντες!

Είχε προηγηθεί στο τέλος του Οκτωβρίου του 2018 η συντριβή του αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων της ινδονησιακής εταιρείας χαμηλού κόστους Lion Air που κατέπεσε στην Θάλασσα της Ιάβας σκοτώνοντας 189 ανθρώπους.

Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε ακριβή σχόλια”, δήλωσε ο Ρίτσαρντ Αμπουλάφια, ειδικός αεροναυτικής του Teal Group, ο οποίος ερωτήθηκε για τις συνθήκες του δυστυχήματος και τις ομοιότητες ανάμεσα στις δύο τραγωδίες.

Μόνο τα στοιχεία της πτήσης και οι συνομιλίες στο κόκπιτ που περιέχονται στα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους μπορούν να δώσουν απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος: τεχνικά προβλήματα, σφάλμα του πιλότου ή συνδυασμός πολλών παραγόντων.

Προς το παρόν, “ο πιλότος δήλωσε ότι είχε προβλήματα και ότι ήθελε να επιστρέψει” και “έλαβε την άδεια” να κάνει μεταβολή και να κατευθυνθεί και πάλι προς την Αντίς Αμπέμπα, δήλωσε ο επικεφαλής της Ethiopian Airlines Τεγουόλντε ΓκεμπρεΜαριάμ κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Είναι, επίσης, γνωστό ότι οι μετεωρολογικές συνθήκες ήταν καλές στην αιθιοπική πρωτεύουσα την ώρα της αεροπορικής τραγωδίας.

Click4more: Αιθιοπία: Ανατριχιαστική ανάρτηση από τον Έλληνα που «ξεγέλασε» τον θάνατο στην συντριβή του αεροσκάφους!

Αιθιοπία – Ινδονησία: Σύμπτωση;

Πρόκειται για τον ίδιο τύπο αεροσκάφους. Όπως και στην περίπτωση της Lion Air, το δυστύχημα συμβαίνει αμέσως μετά την απογείωση και οι πιλότοι εκπέμπουν μηνύματα για να πουν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Στην συνέχεια το αεροσκάφος πέφτει. Είναι δύσκολο να ειπωθεί ότι αυτό δεν μοιάζει με το πρώτο δυστύχημα”, παραδέχεται πηγή της αεροναυτικής κοινότητας που δεν θέλησε να κατονομαστεί.

[read4more]

Για την Boeing, συνεχίζει, οι προσεχείς 24 ώρες θα είναι κρίσιμες από την άποψη της διαχείρισης της κρίσης, διότι η εταιρεία θα πρέπει να καθησυχάσει τόσο τους επιβάτες όσο και τους επενδυτές για την αξιοπιστία του αεροσκάφους.

Την Κυριακή (10.3.2019), η αμερικανική εταιρεία εξέφρασε την βαθιά της λύπη για την αεροπορική τραγωδία και διευκρίνισε ότι ομάδα τεχνικών έχει τεθεί στην διάθεση της έρευνας.

Η ομοσπονδία των Αμερικανών πιλότων είχε φέρει τότε στο φως πρόβλημα εσφαλμένων πληροφοριών των οργάνων ελέγχου (AOA, Αισθητήρας Γωνίας Προσβολής), που είναι πιθανόν να αποτελούν “το αιτιακό σύστημα του δυστυχήματος της Lion Air”.

Μία δυσλειτουργία στους AOA μπορεί να οδηγήσει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή της πτήσης, θεωρώντας ότι βρίσκεται σε απώλεια άντωσης, να θέσει το αεροσκάφος σε πορεία καθόδου, ενώ αντίθετα πρέπει να το ανορθώσει.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Το Ιράν καταδίκασε σε θάνατο με απαγχονισμό πράκτορα της ισραηλινής Μοσάντ – Είχε συλληφθεί το 2023
Ο επικεφαλής των δικαστών στο Ιράν, Γολαμχοσεΐν Μοχσενί Εζεΐ, ζήτησε να γίνονται με γοργές διαδικασίες οι δίκες των προσώπων που κατηγορούνται για κατασκοπεία υπέρ του Ισραήλ
Επίθεση του Ισραήλ στην Τεχεράνη του Ιράν
Το «θαύμα της θέσης 11A»: Δύο επιζώντες από αεροπορικά δυστυχήματα σε Ινδία και Ταϊλάνδη με διαφορά δεκαετιών και μια ανατριχιαστική σύμπτωση
Ο μοναδικός επιζών της μοιραίας πτήσης της Air India καθόταν στην ίδια ακριβώς θέση με έναν Ταϊλανδό επιζώντα το 1998 – Η θέση 11A έγινε θρύλος στο διαδίκτυο, αλλά οι ειδικοί προειδοποιούν
Ruangsak Loychusak