Πέμπτη, 25 Απρ.
21oC Αθήνα

CFMOTO 800MT Touring: Ταξιδέψτε σε τιμή ευκαιρίας!

CFMOTO 800MT Touring: Ταξιδέψτε σε τιμή ευκαιρίας!

Μια σύντομη επαφή με το μεγάλο Sport Touring της CFMoto μας αφήνει με τις καλύτερες πρώτες εντυπώσεις…

Δεν ήταν κανονισμένο αλλά έτυχε, έτσι ξαφνικά στις πρώτες μέρες του Αυγούστου, λίγο πριν κλείσουν όλοι για καλοκαιρινές διακοπές…

Το newsit βρέθηκε στη σέλα της CFMoto 800MT Touring για κάτι λιγότερο από ένα 24ωρο, χρόνος που φυσικά δεν επαρκεί για πλήρη και αναλυτική δοκιμή, όμως ήταν αρκετός για κάποιες πρώτες εντυπώσεις από την κίνηση σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Μακρινές περιπέτειες σε ορεινούς προορισμούς στα πανέμορφα βουνά της Ελλάδας, την επόμενη φορά…

Όμως και αυτή η γρήγορη γνωριμία ήταν αρκετή για να μας λύσει την απορία “γιατί τώρα τελευταία όλοι μιλάνε για τις CFMoto”. Η πρόχειρη και εξ’αποστάσεως απάντηση έχει να κάνει με το κόστος αγοράς, γιατί ο κινέζος κατασκευαστής έχει καταφέρει να προσφέρει μοντέλα με εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά σε τιμές που είναι πολύ πιό κάτω από οποιονδήποτε ανταγωνισμό.

“Πάρτε καινούργιο σε τιμή …μεταχειρισμένου και με τρία χρόνια εγγύηση” είναι η ατάκα των πωλητών στην οποία δεν μπορείς να διαφωνήσεις.

Γιατί στην επόμενη απορία περί αξιοπιστίας που αναγκαστικά συνοδεύει όλους τους νεόκοπους κατασκευαστές, τα τρία χρόνια εγγύηση τερματίζουν οποιαδήποτε συζήτηση.

Εάν μια μοτοσυκλέτα έχει κατασκευαστικές αδυναμίες ή τεχνικά προβλήματα, μέσα σε τρία χρόνια θα τα έχει εμφανίσει-και, τέλος πάντων, όταν την αγόρασες καινούργια αλλά πλήρωσες τιμή μεταχειρισμένου, σίγουρα δεν είσαι χαμένος σε βάθος χρόνου!

Από την άλλη, ο CFMoto δεν είναι ένας τυχαίος κατασκευαστής που έμαθε προχτές να φτιάχνει μηχανάκια: από το 2011 ξεκίνησε να συνεργάζεται και από το 2013 είναι ο επίσημος συνεργάτης της ΚΤΜ που κατασκευάζει κάποιες μοτοσυκλέτες ΚΤΜ για την κινεζική αγορά, οπότε είναι φανερό ότι έχει δανειστεί τεχνογνωσία και σχεδιαστικό πνεύμα από την αυστριακή εταιρεία.

Ο δικύλινδρος κινητήρας των 95 ίππων και 7,8 kg.m ροπής βασίζεται στον πασίγνωστο LC8 της ΚΤΜ 790 Adventure, ενώ το πλαίσιο, το πίσω ψαλίδι και η γεωμετρία των αναρτήσεων επίσης παρουσιάζουν δανεισμένα στοιχεία από το 790.

Χωρίς να μπούμε σε μεγάλη ανάλυση των τεχνικών χαρακτηριστικών, ας δούμε τις εντυπώσεις που μας άφησε η σύντομη γνωριμία μας με την 800ΜΤ στην έκδοση Touring, με πρώτη και εξαιρετική εντύπωση μόλις γυρίσεις για πρώτη φορά το κλειδί στον διακόπτη, τη μεγάλη οθόνη TFT με την τέλεια ορατότητα σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Μπορεί να φαίνεται αστείο, όμως στην εποχή μας η καλή οθόνη με όλες τις πληροφορίες και όλες τις ηλεκτρονικές λειτουργίες που μπορεί να φανταστεί κανείς, είναι ένα πρώτο και πολύ σημαντικό βήμα στην ικανοποίηση του ιδιοκτήτη.

Όμως, σίγουρα, η ουσία μιας μοτοσυκλέτας είναι στο δρόμο και εκεί το ΜΤ800 δείχνει αμέσως την αυστριακή κληρονομιά του. Οι 95 ίπποι φτάνουν και περισσεύουν αφού έχουν γκάζι σε όλο το εύρος των στροφών και σε ταχύτητες βόλτας ή ταξιδιού, ενώ οι αναρτήσεις της ΚΥΒ (ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι με διαδρομή 160mm μπροστά και επίσης ρυθμιζόμενο αμορτισέρ με διαδρομή 150mm πίσω) διαχειρίζονται πολύ καλά το βάρος της μοτοσυκλέτας στην άσφαλτο και στον πατημένο, βατό χωματόδρομο που βρεθήκαμε για λίγο.

Σαφώς και δεν έχεις την ασαφή, μαλακή αίσθηση που είχαν κάποιες βαριές, μεγάλες μοτοσυκλέτες με λεπτά “καλάμια” και αδύναμες αναρτήσεις πριν 20 ή 30 χρόνια, είναι ξεκάθαρο ότι οδηγείς μια μοτοσυκλέτα με άκαμπτο πλαίσιο και ακριβέστατη συμπεριφορά, με μόνο μικρό παράπονο το ελαφρά αυξημένο βάρος και μάλιστα ψηλά (γιατί το δοχείο καυσίμων είναι κλασικό και όχι διαιρούμενο και τοποθετημένο χαμηλά όπως στην 790).

Από την άλλη, όμως, αυτό που είναι πραγματικά “μαγικό” και κάνει την μοτοσυκλέτα να ξεχωρίζει από ο,τιδήποτε μεταχειρισμένο παλαιότερης τεχνολογίας, είναι το καταπληκτικό cornering ABS που έχουμε γνωρίσει και σε αρκετές ακόμα σύγχρονες μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ αλλά και άλλων κατασκευαστών.

Η διαφορά σε σχέση με το κλασικό ABS (που λειτουργεί μόνο στην ευθεία) είναι ότι το σύγχρονο cornering ABS “διαβάζει” τη θέση και την κλίση της μηχανής στη στροφή και καταφέρνει να διορθώνει οποιοδήποτε λάθος του αναβάτη ακόμα κι αν αυτός πατήσει άτσαλα μπροστινό φρένο σε κατηφορική γλιστερή στροφή! Αυτό και μόνο το στοιχείο είναι τεράστια πρόοδος στον τομέα της ασφάλειας και είναι από μόνο του λόγος να πουλήσεις το παλιό σου μηχανάκι και να πάρεις ένα σύγχρονο που να διαθέτει cornering ABS!

Αν λείπει κάτι από τα ηλεκτρονικά συστήματα της ΜΤ800 είναι ένα σύστημα traction control που ίσως δεν είναι τόσο σημαντικό σε άλλες χώρες με καλύτερη άσφαλτο, όμως στην γνωστή μας “ελληνική” άσφαλτο θα ήταν καλοδεχούμενο. Πάντως, η ηλεκτρονική χαρτογράφηση του κινητήρα διαθέτει εκτός από το βασικό πρόγραμμα που ονομάζεται “Sport” και ένα δεύτερο πρόγραμμα “βροχής” (“Rain”) το οποίο επιλέγεις όταν βρέχει ώστε να πηγαίνεις με “κλειστά τα πετρέλαια” και να μην κινδυνεύεις από το σπινάρισμα του πίσω τροχού.

Αφήσαμε τελευταία την εξωτερική εμφάνιση γιατί αυτή είναι υποκειμενική και ενδεχομένως δευτερεύουσα, όμως η αλήθεια είναι ότι και αυτή (όπως και η οθόνη TFT που αναφέραμε νωρίτερα) παίζει τον ρόλο της σε αυτό που ονομάζουμε pride of ownership. Όσοι έτυχε να δουν και να σχολιάσουν την 800MT Touring κατά τη διάρκεια της σύντομης γνωριμίας μας, συμφώνησαν όλοι ότι σε επίπεδο σχεδιασμού δεν είναι καθόλου “κινεζιά” αλλά είναι μια σύγχρονη στην όψη και σαφώς καλοσχεδιασμένη μοτοσυκλέτα με ποιοτικά υλικά και μάλλον ευρωπαϊκές γραμμές.

Δεν θα βγάλουμε τελικό συμπέρασμα γιατί ομολογουμένως ήταν πολύ σύντομη η γνωριμία μας και δεν μας έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο πραγματικό φυσικό περιβάλλον της μοτοσυκλέτας, δηλαδή στο ταξίδι και σε όμορφες ορεινές διαδρομές σε άσφαλτο και (λίγο) χώμα.

Όμως το προσωρινό μας συμπέρασμα είναι ότι η CFMoto ήρθε για να μείνει και δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι τα μοντέλα της είναι κεντρικό θέμα συζήτησης σε πολλές μοτοπαρέες της χώρας μας τα τελευταία δύο χρόνια. Με όπλο την χαμηλή τιμή και με το -χρόνο με τον χρόνο- χτίσιμο της φήμης σε επίπεδο αξιοπιστίας και ποιότητας, η κινεζική εταιρεία πολύ σύντομα θα θεωρείται υπολογίσιμος αντίπαλος για όλους τους παραδοσιακούς κατασκευαστές από Ευρώπη και Ιαπωνία.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις