Πέμπτη, 5 Δεκ.
13oC Αθήνα

Mercedes – AMG SL 43: Το «βασικό» μοντέλο της SL με καινοτόμο τεχνολογία κινητήρων 

Mercedes – AMG SL 43: Το «βασικό» μοντέλο της SL με καινοτόμο τεχνολογία κινητήρων 

Για πρώτη φορά, χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητο παραγωγής ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων κατευθείαν από τη Formula 1™.

Μετά τις δύο εκδόσεις με κινητήρες V8, η Mercedes-AMG παρουσιάζει και στη χώρα μας την SL 43 (κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο 9,4-8,9 l/100 km, εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο 214-201 g/km), ένα ακόμα τεχνολογικά πρωτοποριακό μοντέλο του νέου, εμβληματικού roadster. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας εν σειρά τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με κυβισμό δύο λίτρων που παρέχει αντίστοιχη δύναμη πρόωσης. Είναι η πρώτη φορά παγκοσμίως που χρησιμοποιείται ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Πρόκειται για τεχνολογία δανεισμένη από τη Formula 1™. Το σύστημα της SL 43 έχει προκύψει αυτό που αναπτύχθηκε και χρησιμοποιείται με επιτυχία από την ομάδα Mercedes-AMG Petronas F1 εδώ και πολλά χρόνια στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτή η νέα μορφή υπερπλήρωσης εγγυάται ιδιαίτερα άμεση απόκριση στο γκάζι σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας ακόμη πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης και αυξάνοντας συγχρόνως και την αποδοτικότητα.

Ο στροβιλοσυμπιεστής λειτουργεί μέσω του ηλεκτρικού συστήματος 48 Volt, το οποίο τροφοδοτεί επίσης την κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG). Αυτό έχει αποτέλεσμα, η Mercedes-AMG SL 43 να αποδίδει 280 kW (381 hp) και μέγιστη ροπή 480 Nm συν την πρόσθετη ισχύ των 10 kW (14 hp) που παρέχει στιγμιαία η κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG) σε ορισμένες συνθήκες οδήγησης.

Επιπλέον, το νέο βασικό μοντέλο της οικογένειας SL διακρίνεται για τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό, ενώ τα πολυάριθμα προαιρετικά στοιχεία προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων εξατομίκευσης ενισχύοντας την άνεση και την ασφάλεια.

Ο ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων βελτιώνει την απόκριση του κινητήρα

Η αρχή λειτουργίας του ηλεκτρικού στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων βασίζεται στην ίδια τεχνολογία που χρησιμοποιεί η ομάδα Mercedes-AMG Petronas F1. Ένας ηλεκτροκινητήρας πάχους σχεδόν τεσσάρων εκατοστών ενσωματώνεται απευθείας στον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή ανάμεσα στον στρόβιλο στην πλευρά εξαγωγής και τη φτερωτή συμπιεστή στην πλευρά εισαγωγής. Είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενος και κινεί απευθείας τον άξονα του στροβιλοσυμπιεστή, επιταχύνοντας τη φτερωτή του συμπιεστή προτού αρχίσει να την κινεί συμβατικά το ρεύμα καυσαερίων.

Αυτό βελτιώνει σημαντικά την άμεση απόκριση από τις στροφές στο ρελαντί και σε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποκρίνεται ακόμη πιο άμεσα στο πάτημα του πεντάλ γκαζιού, ενώ η συνολική εμπειρία οδήγησης είναι πιο δυναμική. Επιπρόσθετα, ο εξηλεκτρισμός του στροβιλοσυμπιεστή επιτρέπει υψηλότερη ροπή σε χαμηλές στροφές, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία και βελτιώνοντας την επιτάχυνση από τη στάση. Ακόμη κι όταν ο οδηγός απομακρύνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού ή πατήσει το φρένο, η τεχνολογία του ηλεκτρικού στροβιλοσυμπιεστή είναι σε θέση να διατηρεί διαρκώς την πίεση υπερπλήρωσης. Αυτό διασφαλίζει συνεχή, άμεση απόκριση.

Κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT MCT 9G με υγρό συμπλέκτη εκκίνησης και κίνηση στους πίσω τροχούς

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας, γνωστός ως M139, ο οποίος εδώ και χρόνια τοποθετείται εγκάρσια στα κόμπακτ μοντέλα Mercedes AMG χωρίς ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων, στην SL 43 τοποθετείται κατά μήκος. Στο βασικό μοντέλο της SL, που διαθέτει κίνηση στους πίσω τροχούς, συνδυάζεται για πρώτη φορά με το κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission). Ένας υγρός συμπλέκτης εκκίνησης αντικαθιστά τον μετατροπέα ροπής. Μειώνει το βάρος και, λόγω της χαμηλότερης αδράνειας, βελτιστοποιεί την απόκριση στις εντολές του οδηγού με το πεντάλ επιτάχυνσης, ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση και τη μεταβολή φορτίου. Το προσεκτικά βαθμονομημένο λογισμικό εγγυάται εξαιρετικά σύντομους χρόνους αλλαγής και γρήγορα, πολλαπλά κατεβάσματα ταχυτήτων, εφόσον χρειάζεται. Επιπλέον, η ενδιάμεση λειτουργία γκαζιού στα προγράμματα οδήγησης «Sport» και «Sport+» προσφέρει έντονες συγκινήσεις κατά την οδήγηση με αλλαγή ταχυτήτων. Υπάρχει επίσης η λειτουργία RACE START, η οποία εξασφαλίζει βέλτιστη επιτάχυνση από στάση.

Αρχιτεκτονική roadster με σύνθετη κατασκευή αλουμινίου για χαρακτηριστικές οδηγικές επιδόσεις AMG

Η νέα SL της κατασκευαστικής σειράς R232 είναι βασισμένη σε μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική οχήματος, που αναπτύχθηκε από τη Mercedes AMG. Ο νέος σχεδιασμός επιτρέπει μια διαμόρφωση 2+2 καθισμάτων για πρώτη φορά μετά το 1989 (Mercedes SL κατασκευαστική σειρά R129). Αυτό κάνει τη νέα SL ακόμη πιο χρηστική. Τα πίσω καθίσματα ενισχύουν την καθημερινή πρακτικότητα και προσφέρουν χώρο για άτομα ύψους έως 1,50 μέτρο (έως 1,35 μέτρα με παιδικό κάθισμα). Όταν δεν χρησιμοποιούνται τα επιπλέον καθίσματα, εκτείνεται ένα πρόσθετο αλεξήνεμο πίσω από τα πίσω καθίσματα που προστατεύει τους μπροστινούς επιβάτες από ρεύματα στον αυχένα τους. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος και να χωρέσει, για παράδειγμα, μια τσάντα του γκολφ.

Κατασκευασμένο από ελαφρύ αλουμίνιο, το πλαίσιο οχήματος αποτελείται από ένα περιμετρικό πλαίσιο αλουμινίου με αυτοφερόμενη δομή. Η σχεδίαση εγγυάται μέγιστη ακαμψία και, επομένως, αποτελεί την τέλεια βάση για δυναμική οδήγησης ακριβείας, υψηλή άνεση, βέλτιστη ασφάλεια και σπορ αναλογίες αμαξώματος. Στόχος της αρχιτεκτονικής του αμαξώματος είναι να επιτευχθούν οι χαρακτηριστικές οδηγικές επιδόσεις AMG, με έμφαση στην πλευρική και διαμήκη δυναμική, και ταυτόχρονα να τηρηθούν οι υψηλές προδιαγραφές άνεσης και ασφάλειας.

Βασικό μοντέλο με διακριτικά χαρακτηριστικά στην εξωτερική σχεδίαση

Η εξωτερική σχεδίαση της SL 43 διαφέρει σε επιμέρους λεπτομέρειες από τα δύο οκτακύλινδρα μοντέλα. Για παράδειγμα, έχει διαφοροποιημένες μπροστινές και πίσω ποδιές, καθώς και στρογγυλό αντί για ορθογώνιο διπλό πλαίσιο συγκράτησης απολήξεων. Χαρακτηριστικές λεπτομέρειες της σχεδίασης του αμαξώματος είναι το μακρύ μεταξόνιο, οι κοντοί πρόβολοι, το μακρύ καπό κινητήρα, η μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα επιβατών με έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και το δυναμικό πίσω τμήμα. Όλα μαζί συνθέτουν τις χαρακτηριστικές αναλογίες της SL και χαρίζουν στο roadster την επιβλητική, δυναμική του εμφάνιση – μαζί με τους διογκωμένους θόλους των τροχών και τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου που βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με το εξωτερικό περίβλημα. Η SL 43 διατίθεται με ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό. Επιπλέον, διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός η ίδια γκάμα με τα οκτακύλινδρα μοντέλα: αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες αλουμινίου με διάμετρο 20 ή 21 ιντσών, που μειώνουν την αντίσταση του αέρα λόγω μειωμένων στροβιλισμών. Ιδιαίτερα μελετημένες είναι οι ζάντες 20 ιντσών με πλαστικούς αεροδυναμικούς δακτυλίους που εξοικονομούν επιπλέον βάρος.

Διατίθενται τρία πακέτα Design εξωτερικού που αναβαθμίζουν ακόμη περισσότερο την εμφάνιση προσθέτοντας κομψότητα ή δυναμισμό.

• Το εξωτερικό πακέτο χρωμίου AMG περιλαμβάνει κομψές, πολύ γυαλιστερές λεπτομέρειες χρωμίου στην μπροστινή ποδιά, στην επένδυση πλευρικών μαρσπιέ και στο πίσω μέρος.

• Στο πακέτο AMG Night, επιλεγμένα στοιχεία του εξωτερικού αποκτούν φινίρισμα σε πολύ γυαλιστερό μαύρο, όπως το μπροστινό splitter, οι επενδύσεις πλευρικών μαρσπιέ, τα καλύμματα καθρεφτών και το διακοσμητικό στοιχείο του πίσω διαχύτη. Εκτός από τα παραπάνω, διατίθενται σκούρα διακοσμητικά πλαίσια συγκράτησης απολήξεων. Ανάλογα με το επιλεγμένο χρώμα βαφής, προκύπτουν εντυπωσιακές αντιθέσεις ή ρέουσες μεταβάσεις.

• Το πακέτο AMG Night II περιλαμβάνει πρόσθετα στοιχεία σε πολύ γυαλιστερό μαύρο, όπως την επένδυση ψυγείου, την επιγραφή και το αστέρι Mercedes στο πίσω μέρος.

• Με το εξωτερικό πακέτο ανθρακονημάτων AMG, ελαφριά εξαρτήματα κατασκευασμένα από ανθρακονήματα παραπέμπουν στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού της SL. Στα εξαρτήματα από ανθρακονήματα περιλαμβάνεται το μπροστινό splitter και τα flics στον μπροστινό προφυλακτήρα, καθώς και η διακοσμητική λωρίδα στην επένδυση των πλευρικών μαρσπιέ. Επιπλέον, ξεχωρίζουν τα διακοσμητικά πλαίσια συγκράτησης απολήξεων σε πολύ γυαλιστερό μαύρο και η διακοσμητική λωρίδα στον διαχύτη σε εμφάνιση ανθρακονημάτων ή πολύ γυαλιστερό μαύρο.

Drive it Τελευταίες ειδήσεις