Παρασκευή, 19 Απρ.
20oC Αθήνα

Η Tesla ετοιμάζει και μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο

Η Tesla ετοιμάζει και μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο

Έστω κι εάν ακόμα προσπαθεί να καλιμπράρει την παραγωγή του Model 3, η Tesla σύμφωνα με τον Elon Musk είναι πολύ πιθανό να έχει παρουσιάσει ένα νέο, μικρότερο μοντέλο μέχρι το 2022.

Και από αυτά που μπορούμε να καταλάβουμε, το ερωτηματικό αφορά στο εάν θα έχει καταφέρει να το κατασκευάσει μέχρι τότε. Το νέο μοντέλο θα είναι ένα μικρό οικογενειακό -με όνομα προς το παρόν άγνωστο αλλά μάλλον όχι και πολύ δύσκολο να μαντέψουμε- που θα ανταγωνιστεί το Volkswagen ID Concept, από το οποίο ωστόσο θέλει να έχει πιο χαμηλή τιμή.

Το κλειδί σε αυτή τη σκέψη κρύβεται στο κόστος των μπαταριών που εξασφαλίζει η συνεργασία της Tesla με την Panasonic. Για παράδειγμα, το κόστος των μπαταριών του ID Concept όταν θα παρουσιαστεί σε περίπου ένα χρόνο θα αγγίζει τα €200/kWh. Και εάν η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 60 kWh, τότε μιλάμε για συνολικά €12.000.

Την ίδια στιγμή, για την Tesla με την Panasonic το κόστος αυτό εκτιμάται ότι θα έχει πέσει στα €100/kWh έως το 2020. Είναι μια τιμή που η υπόλοιπη βιομηχανία δε θα μπορεί να έχει νωρίτερα από το 2025 σύμφωνα με τις αναλύσεις και τις προβλέψεις των ειδικών.

Με έναν απλό πολλαπλασιασμό, είναι ξεκάθαρο το συγκριτικό πλεονέκτημα κόστους που θα έχει το μικρότερο Tesla σε σχέση με το αντίστοιχο Volkswagen.

Ακόμα ένα βασικό στοιχείο για τα μελλοντικά Tesla είναι η νέα τεχνολογία κυκλωμάτων που ονομάζεται «flex circuit» και ουσιαστικά είναι πολύ λεπτά αγώγιμα υλικά τοποθετημένα σε αντίστοιχα λεπτό και εύκαμπτο πλαστικό περίβλημα. Έτσι αντικαθίστανται ουσιαστικά οι συμβατικές καλωδιώσεις, με προφανές όφελος στο βάρος.

Ακόμα μάλιστα κι εάν είναι μια ακριβή τεχνολογία, θα απαιτείται τόσο λιγότερο υλικό που το συνολικό κόστος θα είναι τελικά χαμηλότερο. Σκεφτείτε ότι το crossover Model Y που θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα χρησιμοποιήσει αυτή την τεχνολογία θα έχει μόλις 100 m κυκλώματος, ενώ ένα σημερινό Model X έχει 3 km καλωδίωσης και ένα Model 3 έχει 1,5 km.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία αναμένεται να περάσει και στο μικρότερο Tesla όταν η παραγωγή του ξεκινήσει, κάτι που θα γίνει στο εργοστάσιο που η εταιρεία σχεδιάζει να κατασκευάσει στην Κίνα. Εκεί θα φιλοξενείται η γραμμή παραγωγής και του Model Y, το οποίο επίσης αναμένεται με ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις