Audi, Porsche και Toyota διεκδικούν τη νίκη αλλά οι λοιπές συμμετοχές είναι αυτές που δίνουν το μοναδικό χρώμα στον πλέον φημισμένο αγώνα αντοχής του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ήταν 23 Μαΐου 1923 όταν ξεκίνησε η ιστορία ενός αγώνα που θα γινόταν σύμβολο στους αγώνες αντοχής. Τριάντα τρία αυτοκίνητα είχαν παραταχθεί στην εκκίνηση ενός αγώνα που εμπνεύστηκε ο Σαρλ Φαρού και θα άλλαζε για πάντα την εικόνα της περιοχής που τον φιλοξενούσε, αλλά και αυτή καθαυτή την ιστορία των αγώνων.
Από τα 33 πληρώματα, μόνο ένα δεν ήταν γαλλικό και τερμάτισε στην 3η θέση οδηγώντας μια Βentley. Αξιοσημείωτο είναι πως δεν υπήρχε τέταρτος. Όλοι οι υπόλοιποι είχαν εγκαταλείψει.
Η Bentley βέβαια επέστρεψε την επόμενη χρονιά και κέρδισε τον αγώνα, την ώρα που η φήμη του είχε κιόλας αρχίσει να περνά τα γαλλικά σύνορα και οι συμμετοχές να αυξάνονται χρόνο με το χρόνο.
Bentley και Alfa Romeo μονοπωλούσαν το βάθρο μέχρι ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος να διακόψει τον αγώνα, ο οποίος επανέκαμψε το 1949, όταν και άρχισε η εποχή της Ferrari, εποχή που γρήγορα επισκιάστηκε από την κυριαρχία της Jaguar.
To 1955 λίγο έλειψε να τερματιστεί άδοξα η ιστορία του αγώνα, όταν σε ένα τρομακτικό δυστύχημα σκοτώθηκαν 80 θεατές και ο Πιερ Λεβέγκ, στο τιμόνι μιας Μercedes «SLR». Ο σκεπτικισμός που επικράτησε σε όλη την Ευρώπη σε σχέση με την ασφάλεια των αγώνων, ευτυχώς δεν επικράτησε και την επόμενη χρονιά οι 24 ώρες του Mans έγιναν κανονικά.
Έκτοτε και για 10 χρόνια η Ferrari μονοπωλούσε τις νίκες μέχρι ότου έρθει η εποχή της Porsche. Ο αγώνας του 1970 ήταν το επιστέγασμα των προσπαθειών 20 σχεδόν χρόνων για την πολυπόθητη νίκη που ήρθε με την «917». Και δεν μιλάμε μόνο για μία νίκη αλλά για απόλυτη κυριαρχία με την Porsche να μετρά 16 πρώτες θέσεις στο βάθρο μέχρι το 1998 με τις «917», «935», «936», «956» και «962». Μέχρι να… κλείσει ο αιώνας, νίκες είχαν δει και η Mazda και η Peugeot.
Αν το 2000 θεωρήθηκε έτος ορόσημο για τις ζωές όλων μας, ήταν και για τις 24 ώρες του Mans. Είναι η χρονιά που Αudi αποφάσισε να διεκδικήσει τις δάφνες του νικητή. Κάπου εκεί ξεκίνησε και η μεγάλη της κόντρα με την Peugeot, την ώρα που το 2006 γράφει την πρώτη της νίκη με αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ (ο πρωτότυπο «R10»). Η εποχή του ντίζελ για του αγώνες ήρθε για να μείνει ενώ θα ακολουθούσαν και αυτή με την υβριδική τεχνολογία.
Στο σήμερα
Ο αγώνας του 2015 έχει όπως και αυτός του 2014 τους ίδιους διεκδικητές. Στο Ίνγκολσταντ ξέρουν τη συνταγή της επιτυχίας και θέλουν για άλλη μια φορά να δουν τα Audi να τερματίζουν εμπρός από όλους.
Την ίδια στιγμή η Porsche ποντάρει στην ταχύτητά της, ενώ στην Toyota έχουν σαν άσσο στο μανίκι την αξιοπιστία και πιστεύουν πως επιτέλους θα φτάσουν στην πολυπόθητη νίκη, την οποία πολλές φορές άγγιξαν αλλά καμία δεν γεύτηκαν.
Η Porsche από την άλλη θέλει και αυτή με τη σειρά της να κερδίσει και να βιώσει και πάλι στιγμές δόξας από το παρελθόν. Σε κάθε περίπτωση το σίγουρο είναι πως η Audi δεν θα μείνει με σταυρωμένα χέρια και δεν έχει βέβαια σκοπό να αφήσει κανέναν να αμφισβητήσει την κυριαρχία που έχει «χτίσει» τα τελευταία χρόνια.
Πιο πίσω βέβαια στις λοιπές κατηγορίες οι μάχες προβλέπονται ακόμη πιο συναρπαστικές και επί της ουσίας αυτές είναι που δίνουν και το μοναδικό χρώμα στον αγώνα του Mans και ειδικά τη νύχτα όπου οι συνθήκες δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο. Η διαδικασία της Pole Position θα έχει ολοκληρωθεί λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Πέμπτης με την εκκίνηση να είναι προγραμματισμένη για τις 4 το απόγευμα του Σαββάτου, με τον καιρό να παίζει καθοριστικό ρόλο στην τελική έμβαση, αφού πολλές φορές στο παρελθόν η βροχή ανέτρεψε πολλά…