Driveit

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού: Πόσο ενημερωμένοι είμαστε, τι πρέπει να γνωρίζουμε;

Ενδιαφέρεται ο υποψήφιος αγοραστής αυτοκινήτου για τα συστήματα ADAS; Ιδού οι απαντήσεις

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πλημμυρισμένα με συστήματα υποβοήθησης οδηγού ADAS, που βοηθούν σε θέματα ασφάλειας. Μάλιστα αποτελούν και κριτήριο στις αξιολογήσεις σε δοκιμές πρόσκρουσης.

Όμως, τι γνωρίζουν οι υποψήφιοι αγοραστές για τα συστήματα αυτά; Πώς μπορούν να τα αξιοποιήσουν και να τους φανούν χρήσιμα;

Κύρια ερωτήματα και αναζήτησα απαντήσεις από τον Γιάννη Μουρτζούκο, προϊστάμενο Τεχνικής Εκπαίδευσης & Τεχνικής Υποστήριξης της Renault και Dacia στην Ελλάδα.

balis-mourtzoukos

Κύριε Μουρτζούκο, πόσο εύχρηστα είναι τα συστήματα αυτά, καθώς πολλά, ή τα περισσότερα ή και όλα, βρίσκονται στο μενού του συστήματος πολυμέσων του αυτοκινήτου;

Πράγματι τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης πληθαίνουν συνεχώς στα σύγχρονα αυτοκίνητα, ακόμη και στις βασικές εκδόσεις. Πολλά από αυτά είναι υποχρεωτικά, σύμφωνα με τον νέο ευρωπαϊκό κανονισμό GSR2.
Μέσα στο 2026, αναμένεται η προσθήκη και νέων υποχρεωτικών συστημάτων, όπως για παράδειγμα κάμερα παρακολούθησης της κόπωσης και της προσοχής του οδηγού, που θα συμβάλλουν περαιτέρω στην οδική ασφάλεια.

Τα τμήματα σχεδιασμού του Renault Group δίνουν ιδιαίτερη έμφαση όχι μόνο στην αποτελεσματικότητα των συστημάτων και την ουσιαστική προστασία που παρέχουν στους επιβάτες, αλλά και στην ευκολία χρήσης τους. Στόχος είναι τα συστήματα να υποστηρίζουν πραγματικά τον οδηγό, χωρίς να τον μπερδεύουν με δυσνόητα οπτικά ή ηχητικά μηνύματα και χωρίς να απαιτούν περίπλοκες ρυθμίσεις που αποσπούν την προσοχή από τον δρόμο.

RENAULT CLIO VI FULL HYBRID E-TECH (RB3B1 HEV)

Η φιλοσοφία αυτής της προσέγγισης συνοψίζεται στα εξής βασικά σημεία:

  • Αυτόματη ενεργοποίηση: Τα συστήματα υποβοήθησης ενεργοποιούνται στο σύνολό τους με κάθε εκκίνηση του οχήματος, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη προστασία χωρίς καμία ενέργεια από τον οδηγό.
  • Εξατομίκευση: Παρέχεται η δυνατότητα ρυθμίσεων μέσω ενός εύχρηστου και μεταφρασμένου στα ελληνικά μενού στο σύστημα πολυμέσων, επιτρέποντας στον οδηγό να προσαρμόσει τις λειτουργίες στις δικές του προτιμήσεις.
  • Πλήκτρο “My Safety”: Σε όλα τα μοντέλα υπάρχει ένα κεντρικό φυσικό πλήκτρο στο ταμπλό, με το οποίο ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιεί άμεσα τις προσωπικές ρυθμίσεις ασφαλείας, χωρίς να χρειάζεται να ανατρέχει στην οθόνη πολυμέσων.
  • Αναλυτικές οδηγίες: Στο εγχειρίδιο χρήσης του οχήματος περιλαμβάνεται αναλυτικό κεφάλαιο αφιερωμένο στα συστήματα υποβοήθησης, με κατανοητές επεξηγήσεις και οδηγίες που ο χρήστης οφείλει να μελετήσει.
  • Ψηφιακή υποστήριξη: Ο κατασκευαστής διαθέτει ειδική ιστοσελίδα υποστήριξης για τους πελάτες, όπου μπορεί κανείς να βρει οδηγούς χρήσης, εικόνες και μικρά videosπου διευκολύνουν την κατανόηση των λειτουργιών: e-Guide

RENAULT CLIO VI FULL HYBRID E-TECH (RB3B1 HEV)

Είναι εξοικειωμένος ο υποψήφιος αγοραστής με τα συστήματα αυτά; Γνωρίζει πώς λειτουργούν και τι ακριβώς κάνουν;

Αυτή η πληθώρα προηγμένων λειτουργιών και συστημάτων σαφώς απαιτεί έναν βαθμό εξοικείωσης από τον οδηγό. Η φιλοσοφία του Renault Group βασίζεται στην απλότητα και τη φιλικότητα προς τον χρήστη. Τα μενού ρυθμίσεων, τα χειριστήρια και οι ενδείξεις έχουν σχεδιαστεί με τρόπο που επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να τα διαχειρίζεται με ευκολία, ώστε να αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητές τους για μέγιστη ασφάλεια και άνεση. Η εμπειρία μας και η καθημερινή επαφή με τους πελάτες δείχνουν ότι το επίπεδο ενημέρωσης και εξοικείωσής τους είναι πλέον αρκετά υψηλό. Παρ’ όλα αυτά, είναι απολύτως φυσιολογικό να προκύπτουν απορίες ή ερωτήματα σχετικά με τη λειτουργία ή τη ρύθμιση συγκεκριμένων συστημάτων.

Για τον λόγο αυτό, το δίκτυο συνεργατών Renault & Dacia – τόσο στο Sales όσο και στο After Sales – εκπαιδεύεται συνεχώς, ώστε να μπορεί να παρέχει έγκυρη καθοδήγηση στον πελάτη, συμβάλλοντας έτσι στη βέλτιστη εμπειρία οδήγησης και χρήσης του οχήματος.

renault-4-e-tech-electric

Οι πωλητές στα καταστήματα, όχι μόνο της Renault και Dacia, προσφέρουν από μόνοι τους αυτές τις πληροφορίες προς τους υποψήφιους αγοραστές ή περιμένουν εκείνοι να τους ρωτήσουν;

Κατά τη διαδικασία της παρουσίασης, αλλά κυρίως κατά την παράδοση ενός καινούργιου Renault ή Dacia, ο σύμβουλος πωλήσεων αφιερώνει χρόνο για να εξηγήσει στον πελάτη τις βασικές λειτουργίες των συστημάτων. Παράλληλα, ενθαρρύνει τον οδηγό να ανατρέχει στις οδηγίες χρήσης του οχήματος για περισσότερες λεπτομέρειες και εξοικείωση με τις επιμέρους δυνατότητες. Η ενημέρωση αυτή αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παράδοσης ενός νέου οχήματος Renault & Dacia και αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία του ομίλου για ασφαλή και υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας. Για τις υπόλοιπες μάρκες δεν μπορούμε να εκφέρουμε άποψη, ωστόσο θεωρούμε ότι κάθε σοβαρός επαγγελματίας του χώρου οφείλει να ακολουθεί μια ανάλογη πρακτική, με στόχο τη σωστή καθοδήγηση και ικανοποίηση του πελάτη.

renault-4-e-tech-electric

Τώρα που το Ευρωκοινοβούλιο ψήφισε για την εφαρμογή σε όλες τις χώρες της υποχρεωτικής εξέτασης των υποψήφιων οδηγών και στα συστήματα υποβοήθησης, θα αλλάξει κάτι από τις εταιρείες;

Είναι πολύ θετικό το ότι και το σύστημα επιμόρφωσης και αξιολόγησης νέων οδηγών εξελίσσεται και ακολουθεί τη νέα τεχνολογία. Γνωρίζουμε, λοιπόν, ότι οι εξετάσεις θα περιλαμβάνουν και γνώσεις για τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Αυτό, θα βοηθά τους οδηγούς να κατανοούν ακόμη καλύτερα τα συστήματα αυτά και να τα αξιοποιούν στο μέγιστο. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι από την πλευρά μας καθώς και του εξουσιοδοτημένου δικτύου μας, θα ατονήσει η προσπάθεια ενημέρωσης και υποστήριξης των πελατών, αντιθέτως οι πελάτες θα μπορούν να έχουν μια ακόμη πιο ολοκληρωμένη πληροφόρηση και εκπαίδευση. Σημαντικό είναι ο μέσος οδηγός: 1. Να γνωρίζει τις δυνατότητες του κάθε συστήματος υποβοήθησης 2. Να είναι πεπεισμένος ότι τα συστήματα αυτά πρέπει να παραμένουν ενεργά κατά την οδήγηση διότι πραγματικά σώζουν ζωές, χωρίς να περιορίζουν την εμπειρία οδήγησης 3. Να γνωρίζει ότι σε κάθε περίπτωση οφείλει να οδηγεί υπεύθυνα, να τηρεί τον Κ.Ο.Κ. και να μην υποβαθμίζεται η προσοχή του λόγω της ύπαρξης των συστημάτων αυτών.

renault-scenic-e-tech-electric 

Μαζί με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού υπάρχουν και πολλά άλλα τεχνολογικά, εφαρμογές, ενημερώσεις λογισμού over the air. Μπαίνει ο κάτοχος του αυτοκινήτου στη διαδικασία να τα χρησιμοποιεί ή ένα μέρος αυτών; 

Είναι αλήθεια ότι η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων Renault & Dacia είναι πλέον “connected”. Μάλιστα, η τελευταία γενιά συστημάτων πολυμέσων, διαθέτει λειτουργικό Android και λειτουργίες Google  (Maps, Store, Assistant κ.λ.π.). Αυτό, ανάλογα με το όχημα και την έκδοση, σημαίνει ότι μπορούν να λάβουν ενημερώσεις over the air στα πολυμέσα, τον πίνακα οργάνων αλλά και σε βασικούς υπολογιστές του αυτοκινήτου όπως ο ψεκασμός καυσίμου, το υβριδικό σύστημα κ.ο.κ. Με τον τρόπο αυτό, ο πελάτης επωφελείται από τις βελτιωμένες λειτουργίες που προσφέρει ένα νεότερο λογισμικό, το οποίο εγκαθίσταται χωρίς να απαιτείται η επίσκεψη σε συνεργείο. Τα connected οχήματα, μπορούν επίσης να μεταδίδουν πληροφορίες όπως στάθμη καυσίμου, θέση στάθμευσης κ.α. στο smartphone του πελάτη, να δίνουν τη δυνατότητα απομακρυσμένου χειρισμού λειτουργιών και ρυθμίσεων, ειδικά σε αμιγώς ηλεκτρικά και plugin οχήματα, όπως φόρτιση, κλιματισμός, φώτα, κόρνα κ.α.

Η εμπειρία μας δείχνει ότι όλο και περισσότεροι πελάτες εκμεταλλεύονται όλες αυτές τις λειτουργίες. Το feedback και τα σχόλια που λαμβάνουμε από τη χρήση τους, μεταφέρονται στον κατασκευαστή, συμβάλλοντας έτσι στη συνεχή βελτίωση των συστημάτων αυτών. Αυτό αποτελεί μέρος της καθημερινής μας δουλειάς. 

Kύριε Μουρτζούκο ευχαριστώ πολύ.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Driveit: Περισσότερα άρθρα