Ελλάδα

Ακυρώσεις πτήσεων: Τι ισχύει για την επιστροφή χρημάτων μετά το «τσουνάμι» ακυρώσεων

Τελικά τι ισχύει με τις πτήσεις που ακυρώθηκαν λόγω κορονοϊού; Διευκρινίσεις για τις επιστροφές χρημάτων και όλα όσα δικαιούστε. Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός και το πρόβλημα που έχει εντοπιστεί.

Πόσες… και πόσες αεροπορικές πτήσεις ακυρώθηκαν το τελευταίο διάστημα λόγω κορονοϊού. Με αφορμή τα αμέτρητα ερωτήματα και τις καταγγελίες που έχει δεχτεί η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας σχετικά με την ακύρωση στις πτήσεις λόγω της πανδημίας προχωρά σε διευκρινίσεις.

Ένα ζήτημα που απασχολεί χιλιάδες συμπολίτες μας, οι οποίοι αφού είδαν την πτήση τους να ακυρώνεται, αναρωτιούνται τι μέλλει γενέσθαι με τα αντίστοιχα αιτήματα επιστροφής χρημάτων των επιβατών που παραμένουν ανεκπλήρωτα.

Οι διευκρινίσεις για τις πτήσεις και τις επιστροφές χρημάτων

Σύμφωνα με διάταξη Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που έχει εκδώσει η Κυβέρνηση σχετικά με τις οφειλές των αεροπορικών εταιρειών από ματαιώσεις πτήσεων για το χρονικό διάστημα ‪25/2‬ έως και τις ‪30/9/2020‬, ισχύουν συνοπτικά τα εξής:

Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου αεροπορικών εισιτηρίων προς επιβάτες, εφόσον προβλέπονται από την ενωσιακή ή εθνική νομοθεσία, ικανοποιούνται μέσω της παροχής πιστωτικού σημειώματος (voucher) προς τους δικαιούχους, ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης.

Το πιστωτικό σημείωμα εκδίδεται από τον αερομεταφορέα και έχει ημερομηνία λήξης δεκαοκτώ μήνες από την έκδοσή του.

Κατά τη διάρκεια του δεκαοκτάμηνου, ο δικαιούχος του πιστωτικού σημειώματος μπορεί οποτεδήποτε να κάνει χρήση αυτού σε οποιονδήποτε προορισμό του δικτύου του αερομεταφορέα.

Μέχρι τη λήξη του πιστωτικού σημειώματος, η οφειλή δεν καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή.

Η οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή, εφόσον παρέλθουν δεκαοκτώ μήνες από την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος και αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί.

Το… πρόβλημα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και οι συζητήσεις

Ωστόσο, η παραπάνω διάταξη έρχεται σε αντίθεση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών όσον αφορά την άμεση επιστροφή των χρημάτων τους σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης.

Για το λόγο αυτό, σημαντικό είναι να γνωρίζουν οι καταναλωτές πως είναι σε εξέλιξη διαβουλεύσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη δίκαιη και ενιαία ρύθμιση του ζητήματος σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα οι καταναλωτές μπορούν. Να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Λάρισα: «Eίμαστε άνθρωποι κι όχι μηχανές», λέει η ΠΟΕΔΗΝ για νέο κρούσμα χορήγησης λανθασμένης αγωγής σε ασθενή
Η ασθενής του νοσοκομείου Λάρισας δεν υπέστη καμία επιπλοκή στην υγεία της, καθώς το λάθος έγινε άμεσα αντιληπτό από τη νοσηλεύτρια που διέκοψε τη χορήγηση και ειδοποίησε αμέσως τον θεράποντα ιατρό
Νοσοκομείο Αττικόν
Τροχαίο δυστύχημα στην Αθηνών – Λαμίας με 2 νεκρούς: «Το ένα αυτοκίνητο ήταν μέσα στο άλλο» - Μάχη για να κρατηθούν στη ζωή οι 3 τραυματίες
Στο τροχαίο τραυματίστηκε ακόμη ένα άτομο ελαφρά - Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που προσωπικά αντικείμενα των επιβατών αλλά και καθίσματα των αυτοκινήτων εκτοξεύτηκαν 20 μέτρα μακριά από τα οχήματα
Τροχαίο στις Αφίδνες
9
Ο ΕΟΦ απαγορεύει σκεύασμα που στοχεύει στην απώλεια βάρους: «Περιέχει την ουσία σεμαγλουτίδη που δεν αναγράφεται στην ετικέτα»
«Η μη εγκεκριμένη παρουσία της σεμαγλουτίδης στο συγκεκριμένο σκεύασμα μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για την υγεία του καταναλωτή», αναφέρει ο ΕΟΦ
Προϊόν