Παρασκευή, 19 Απρ.
15oC Αθήνα

Διαδικτυακή οικολογική μαγειρική από το Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης

Διαδικτυακή οικολογική μαγειρική από το Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης

Στο Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, χώρος συνάντησης, δημιουργίας και συνεργατικότητας είναι η κουζίνα

Ο χώρος συνάντησης, δημιουργίας και συνεργατικότητας στο Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης είναι η …κουζίνα! Μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί συναντιούνται εκεί και μέσα από τη μαγειρική -και μάλιστα την οικολογική μαγειρική- μαθαίνουν όχι μόνο συνταγές, αλλά από μαθηματικά μέχρι γλώσσα και χημεία! Το σχολείο όμως λόγω των έκτακτων συνθηκών εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, παραμένει κλειστό κι έτσι η κουζίνα μεταφέρθηκε στο διαδίκτυο.

«Η κουζίνα είναι ο πιο “ζεστός” χώρος του σχολείου. Εκεί που συναντιόμαστε όλοι», τόνισε, μιλώντας στο «Πρακτορείο FM», το ραδιόφωνο του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, η εκπαιδευτικός του Ειδικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, Μαρία Χονδρογιάννη. Λόγω των συνθηκών, το σχολείο δεν θα ανοίξει, αλλά η ανάγκη να συναντηθούν εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες είναι μεγάλη. «Μας λείπουν πολύ τα παιδιά μας και όπως φαίνεται, τους λείπουμε κι εμείς», σημειώνει η κ. Χονδρογιάννη. Αποφάσισαν, λοιπόν, ορισμένες από τις πολλές δραστηριότητες του σχολείου να τις μεταφέρουν διαδικτυακά. Έτσι δημιουργήθηκε το εξ αποστάσεως πρόγραμμα συνεργασίας παιδιών- γονέων- εκπαιδευτικών, με τίτλο «Οικολογική Μαγειρική».

Στη σελίδα στο facebook «Παιδιά και Γονείς μαγειρεύουν Οικολογικά», «ανεβαίνουν» συνταγές και όπως εξηγεί η κ. Χονδρογιάννη, τα παιδιά δέχτηκαν με πολλή χαρά αυτή την έστω και διαδικτυακή επαφή. «Ήμασταν λίγο επιφυλακτικοί στην αρχή, νομίζοντας ότι θα έχουμε προβλήματα, με την επικοινωνία και τον συντονισμό, παρ’ όλα αυτά δεν συναντήσαμε κανένα πρόβλημα. Το αντίθετο, τα παιδιά χάρηκαν πάρα πολύ»

Οικολογική μαγειρική

Το Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης έχει αναλάβει μια σειρά πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Σε αυτές εντάσσεται και η οικολογική μαγειρική. «Στόχος είναι να μάθουμε στα παιδιά και να μάθουμε εμείς, αλλά και οι γονείς να αλλάξουμε λίγο τις διατροφικές συνήθειες που έχει ανάγκη τόσο η υγεία μας όσο και ο πλανήτης», τόνισε, μιλώντας στο «Πρακτορείο FM», ο ψυχολόγος του σχολείου Αδάμ Χαρβάτης. Εξήγησε δε, ότι αρκετές διατροφικές συνήθειες συμβάλλουν ιδιαίτερα στην κλιματική κρίση, όπως η κατανάλωση ζωικών προϊόντων καθώς «απαιτείται πολλαπλάσια κατανάλωση ενέργειας, για παράδειγμα για να φτιαχτεί ένα κιλό κρέας απ’ ό,τι για να φτιαχτεί ένα κιλό σιτάρι». Τα φαγητά που μαγειρεύουν λοιπόν είναι όλα με ντόπια προϊόντα και δεν περιλαμβάνουν ζωικά προϊόντα.

Χρήσιμα μαθήματα, χαρούμενα παιδιά

Εκτός από τη μαγειρική, υπάρχουν πολλές δραστηριότητες στο Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης που είναι πολύ διαφορετικές από εκείνες στα τυπικά σχολεία. «Κατά τη γνώμη μου αυτά θα έπρεπε να γίνονται και στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης. Όχι ότι κι εκεί δεν υπάρχουν προγράμματα, απλά θα έπρεπε να συμβαίνουν πολύ περισσότερο. Στη Φινλανδία, για παράδειγμα, αυτή τη στιγμή δεν έχουν μαθήματα. Αναλαμβάνουν κάποια πρότζεκτ και μέσα από αυτά μαθαίνουν. Αυτός είναι ο “φυσικός” τρόπος να μαθαίνει ο άνθρωπος», επισημαίνει ο κ. Χαρβάτης. Τα μαθήματα -από μαθηματικά και γλώσσα, μέχρι χημεία και γεωγραφία- γίνονται και μέσα από προγράμματα μαγειρικής, ανακύκλωσης ή θεάτρου. «Τα παιδιά μαθαίνουν πολλά πράγματα, τα οποία τους είναι πολύ πιο χρήσιμα από μια απλή αναπαραγωγή μιας παπαγαλίας κι έτσι μπορούν να γίνουν ενεργοί πολίτες. Μαθητές, δάσκαλοι, γονείς και φροντιστές είμαστε όλοι μαζί σε αυτή τη διαδικασία συνεργασίας για την υγεία μας αλλά και για το καλό του πλανήτη», σημειώνει ο κ. Χαρβάτης, επισημαίνοντας ότι το πιο σημαντικό είναι ότι «βλέπουμε τη σημασία των αλλαγών στα παιδιά μας, όταν καταφέρνουν να κάνουν κάτι που είναι πρακτικό, όταν καταφέρνουν να προχωρήσουν σε κάτι που είναι ουσιαστικό, κάτι που τους ενδιαφέρει και τους προσφέρει χαρά».

Περισσότερες πληροφορίες για το Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης: https://eidgymthess.wordpress.com/

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις