Ελλάδα

Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: «Δεν υπήρχε τρόπος να σταματήσει το μηχάνημα» – Έτσι έγινε η τραγωδία

Εργατικό δυστύχημα σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης στον ΗΣΑΠ, έπειτα από βλάβη που σημειώθηκε σε μηχάνημα που εκτελούσε εργασίες στις γραμμές. Η ειδική μηχανή λείανσης παρουσίασε βλάβη στα φρένα και κινούνταν ανεξέλεγκτα, με αποτέλεσμα τον θάνατο ενός 41χρονου υπαλλήλου της ΣΤΑ.ΣΥ. και τον τραυματισμό ακόμα δύο εργαζομένων. 

Το δυστύχημα σημειώθηκε περίπου στις 04.40 τα ξημερώματα στον σταθμό στον Αγ. Νικόλαο, όταν μηχάνημα λείανσης των γραμμών αντιμετώπισε πρόβλημα στα φρένα του, με αποτέλεσμα την σύγκρουσή του με άλλο συρμό. Από τους πέντε εργαζόμενους, οι τέσσερις κατάφεραν να πηδήξουν πριν την σύγκρουση. Το ειδικό μηχάνημα λείανσης, όπως αναφέρουν εργαζόμενοι της ΣΤΑ.ΣΥ, ζυγίζει περίπου 15 τόνους και με ταχύτητα περίπου στα 50χλμ/ ώρα, που είχε αναπτύξει, ήταν αδύνατο να σταματήσει. Αυτός ήταν και ο λόγος που τοποθετήθηκε άλλος συρμός για να σταματήσει την ανεξέλεγκτη πορεία του. 

distixima isap AgNikolaos intime distixima isap AgNikolaos intime

«Είναι μια πολύ άσχημη και δύσκολη κατάσταση. Προσπαθούμε τουλάχιστον να αποκαταστήσουμε τη συγκοινωνία» δήλωσε στο newsit.gr o κ. Κοντογιάννης, μέλος του ΔΣ ΗΣΑΠ. 

«Δημιουργήσαμε μια τεχνητή σύγκρουση για να μην έχουμε περισσότερα θύματα. Ένα μηχάνημα που είχε εργολάβος και τρόχιζε τη γραμμή παρουσίασε πρόβλημα στο σύστημα πέδησης και επειδή η γραμμή από την Κηφισιά μέχρι τον Πειραιά είναι μια τεράστια κατηφόρα, άρχισε να κυλάει προς τον Πειραιά» λέει στο newsit.gr o κ. Κοντογιάννης, περιγράφοντας το πώς έγινε το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ.

Δείτε φωτογραφίες:

Distixima HSAP AgNikolaos Distixima HSAP AgNikolaos

«Δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει»

«Αυτό δεν φρενάρει πουθενά, δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει. Οπότε δημιουργήσαμε μια τεχνητή σύγκρουση, βάλαμε στη μέση ένα τρένο και έγινε η σύγκρουση, για να το σταματήσουμε» σημειώνει στο newsit.gr o κ. Κοντογιάννης, μέλος του ΔΣ ΗΣΑΠ. 

Υπενθυμίζεται ότι στο μηχάνημα επέβαιναν συνολικά πέντε εργάτες και πριν την σύγκρουση είχε αναπτύξει πάνω από 50χλμ/ ώρα. Δύο από τους επιβαίνοντες κατάφεραν να πηδήξουν πριν από την μοιραία σύγκρουση, δύο τραυματίστηκαν και – σύμφωνα με πληροφορίες του newsit.gr – βρίσκονται εκτός κινδύνου στο «Γεννηματάς» και ο 41χρονος δυστυχώς κατέληξε. 

distixima HSAP nekros distixima HSAP nekros distixima HSAP nekros

«Αλλά χάσαμε ένα συνάδελφο, ο οποίος ήταν στην ομάδα που χειριζόταν το μηχάνημα, ήταν αυτός που τους έλεγε τι να κάνουν. Είναι μια πολύ δύσκολη κατάσταση για εμάς, ήταν και φίλος μου, νέο παιδί» λέει στο newsit.gr ο κ. Κοντογιάννης.

Δείτε βίντεο από το σημείο:

Ο 41χρονος που έχασε την ζωή του, σύμφωνα με ρεπορτάζ του newsit.gr, ήταν εργοδηγός επί δομής επί 16 χρονιά και οι συνάδελφοι του κάνουν λόγο για καλό και εργατικό παιδί. «Ήταν καλό παιδί, εργατικός και αγαπούσε την δουλειά του. Του άρεσε πολύ η θάλασσα και είχε πάρει μάλιστα και βαρκούλα. Αλίμονο στην μάνα του και τον ανιψιό του που υπεραγαπούσε» λένε στο newsit.gr συνάδελφοι του 41χρονου. 

«Θα έφθανε στον Πειραιά, αν δεν το σταματούσαμε»

Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Σπύρος Ρεβύθης, ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι το ειδικό μηχάνημα λείανσης, ξεκινώντας την πορεία του από την Κηφισιά, όπως διαπιστώθηκε, είχε πρόβλημα στα φρένα και απέκτησε ανεξέλεγκτη ταχύτητα, 50 χιλιόμετρα την ώρα, λόγω της κατηφορικής κλίσης της γραμμής του ΗΣΑΠ. «Εάν δεν το σταματούσε ο συρμός που είχε τοποθετηθεί μεταξύ των σταθμών Αγ. Νικολάου και Αττικής, προκειμένου να ανακόψει την πορεία του, θα έφθανε στον Πειραιά και κανείς δεν ξέρει τι θα μπορούσε να συμβεί …», είπε χαρακτηριστικά.

distixima isap nekros intime

«Σωστή λύση» το τρένο για να φρενάρει το μηχάνημα

«Δεν έπιασαν τα φρένα και όταν αυτό το μηχάνημα φύγει δεν μπορεί να σταματήσει με καμία δύναμη», λέει συνάδελφος του 41χρονου, μιλώντας στο newsit.gr. «Η μόνη σωστή λύση ήταν που έβαλαν το τρένο μπροστά για να το φρενάρει. Διαφορετικά δεν υπήρχε περίπτωση να σταματήσει» προσθέτει. 

Δείτε αναλυτικά στο παρακάτω βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=aG1MdSWovFQ

Πώς επηρεάζονται τα δρομολόγια

Τα δρομολόγια του ΗΣΑΠ αυτή τη στιγμή γίνονται μόνο στο κομμάτι Πειραιάς – Ομόνοια και Α. Πατήσια – Κηφισιά, ενώ γίνονται έρευνες για το αν υπάρχει και σε άλλο σημείο των γραμμών πρόβλημα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΣΤΑ.ΣΥ., οι επιβάτες μπορούν εξυπηρετηθούν στο τμήμα Α. Πατήσια – Ομόνοια και αντίστροφα από τις λεωφορειακές γραμμές Α8 και Χ7 (έκτακτη), καθώς και από τις γραμμές τρόλεϊ 3,5 και 7.

Η επιβίβαση στις παραπάνω γραμμές, όπως αναφέρει η ΣΤΑ.ΣΥ., γίνεται στη στάση «Αλυσίδα», έξω από το σταθμό της Γραμμής 1 «Άνω Πατήσια». Στην οδό Αχαρνών η εξυπηρέτηση των επιβατών γίνεται από τη λεωφορειακή γραμμή Β9 και τη γραμμή τρόλεϊ 6.

Δείτε φωτογραφίες:

Distixima HSAP AgNikolaos distixima HSAP nekros

Ρεπορτάζ: Αναστασία Σταματοπούλου και Άννα Τριανταφυλλιά Τσούτσα

Πηγή φωτογραφιών: newsit.gr και Intime News

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Ταλαιπωρία δίχως τέλος για τους ταξιδιώτες των Χριστουγέννων - Εκτροπές, παρατημένα τρακτέρ και ουρές χιλιομέτρων
Σήμερα, παραμονή Χριστουγέννων, η κατάσταση να είναι κάπως καλύτερη αφενός γιατί τα τρακτέρ έχουν πλέον σταθμεύσει στα δεξιά των δρόμων και αφετέρου γιατί η έξοδος φαίνεται να κορυφώθηκε χθες
Ουρές χιλιομέτρων την Τρίτη
11
Με μπόρες και ισχυρές καταιγίδες τα κάλαντα των Χριστουγέννων, σε ποιες περιοχές θα βρέξει - Η πρόγνωση των επόμενων ημερών
Εξασθένηση των ισχυρών φαινομένων προβλέπεται, στα δυτικά τη νύχτα της Τετάρτης 24-12-2025 προς Πέμπτη 25-12-2025 και στις υπόλοιπες περιοχές το απόγευμα της ημέρας των Χριστουγέννων
Καρυοθραύστης και άνθρωποι με ομπρέλες
Καιρός σήμερα: Ισχυρά φαινόμενα σε πολλές περιοχές της χώρας – Καταιγίδες σε Αττική και Θεσσαλονίκη
Η θερμοκρασία θα φτάσει στα βόρεια ηπειρωτικά τους 10 με 13 βαθμούς, στο Ιόνιο, τα υπόλοιπα ηπειρωτικά και το βόρειο Αιγαίο τους 14 με 17 και στην ανατολική νησιωτική χώρα τους 17 με 19 βαθμούς Κελσίου
καιρός
Πέθανε η Σύλβα Ακρίτα, η πρώτη γυναίκα βουλευτής στην ιστορία του ΠΑΣΟΚ – Η ανάρτηση της κόρης της, Έλενας Ακρίτα
Ήταν ιδρυτικό μέλος του ΠΑΣΟΚ και τον Οκτώβριο του 1986, ο Ανδρέας Παπανδρέου της ανέθεσε καθήκοντα υφυπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων
Η Σύλβα Ακρίτα με την κόρη της Έλενα Ακρίτα, σε παλαιότερη φωτογραφία τους ΑΠΕ-ΜΠΕ 10
Κάλαντα με τα τρακτέρ στις εθνικές οδούς και τους οδηγούς να ελπίζουν να αποφύγουν τους χωματόδρομους - Η Οδύσσεια των εκδρομέων
Για την Τετάρτη, παραμονή Χριστουγέννων, η εκπρόσωπος της ΕΛΑΣ, Κωνσταντία Δημογλίδου αισιοδοξεί ότι η βελτιωμένη εικόνα σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο που επικράτησε τις βραδινές ώρες, θα συνεχιστεί
Οδύσσεια των εκδρομέων των γιορτών
42