Κυριακή, 5 Μαΐ
16oC Αθήνα

Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: Δύο ατυχήματα με μηχανές λείανσης μέσα σε τρεις μήνες

Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: Δύο ατυχήματα με μηχανές λείανσης μέσα σε τρεις μήνες

Το τελευταίο αντίο στον αδικοχαμένο εργοδηγό της ΣΤΑΣΥ, Πέτρο Γιάμαλη θα πουν αύριο το μεσημέρι (19.11.2021) οι συγγενείς και οι συνάδελφοί του στο 3ο νεκροταφείο Αθηνών. Όλοι οι συνάδελφοι του 41χρονου εργοδηγού ζητούν την άμεση απόδοση ευθυνών για το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ και πραγματοποιούν συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της Διοίκησης στο κέντρο της Αθήνας.

Ο πρόεδρος εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Σπύρος Ρεβύθης τονίζει στο newsit.gr, ότι ακόμα και μετά το εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ «δεν έχει ανοίξει ρουθούνι» και σύμφωνα με τις καταγγελίες των εργαζομένων, «η εταιρεία παραμένει στην σκιά και αποκρύπτει στοιχεία».

Ο κ. Ρεβύθης υπογραμμίζει στο newsit.gr ότι όλοι τους είναι «οργισμένοι με την διοίκηση», καθώς βγαίνουν στην επιφάνεια αποκαλύψεις για τη μηχανή λείανσης, που στοίχισε τη ζωή του Πέτρου Γιάμαλη.

Επανέλαβε τον ισχυρισμό του πως πριν 3 μήνες είχε σημειωθεί ατύχημα στην ίδια μηχανή λείανσης, παρουσιάζοντας και φωτογραφίες: «Μαθαίνουμε εκ των υστέρων ότι υπήρχαν παλιότερα περιστατικά εκτροχιασμού στην ίδια λειαντική μηχανή και η διοίκηση το απέκρυψε».

 Στην ανακοίνωση εκπρόσωπου εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ αναφέρεται ότι «καταγγείλαμε ως εργαζόμενοι στις 22/8/21 ότι υπήρχε παρόμοιο περιστατικό εκτροχιασμού, που κατά δήλωση εργαζομένων οφείλονταν στα φρένα, από την ίδια μηχανή λείανσης που προξένησε το μοιραίο δυστύχημα και απομακρύνθηκε από την Βικτώρια με γερανό, πράγμα που η διοίκηση αρνήθηκε».

Μάλιστα οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ καταγγέλλουν ότι «ο διευθύνων σύμβουλος μας διέψευσε σε τηλεοπτικό σταθμό και στις εφημερίδες με δελτίο τύπου. Επειδή για άλλη μια φορά θα αποδείξουμε με φωτογραφίες τα λεγόμενα μας…».

Πήρε φωτιά μέσα σε τούνελ

Ο κ. Ρεβύθης μιλώντας στο newsit.gr αποκάλυψε ότι και πριν δέκα ημέρες έγινε άλλο ένα ατύχημα στη γραμμή 3 με παρόμοια λειαντική μηχανή. Χαρακτηριστικά είπε ότι «η αδελφή μηχανή της λειαντικής που ενεπλάκη στο θανατηφόρο δυστύχημα, πήρε φωτιά μέσα στο τούνελ στο μετρό της γραμμής 3. Εμείς ως εργαζόμενοι πιστεύουμε ότι έχει γίνει πλημμελής συντήρηση. Η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ είχε την υποχρέωση να επιβλέπει τον εργολάβο».

«Ο Θοδωρής που βρήκε τον Πέτρο νεκρό δεν μπορεί να κοιμηθεί τα βράδια»

Σημειώνεται πως οι υπάλληλοι των μέσων σταθερής τροχιάς (ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ και Τραμ) πραγματοποιούν σήμερα (18.11.2021) απεργία, διαμαρτυρόμενοι για το θάνατο του 41χρονου Πέτρου, ενώ συγκεντρώθηκαν έξω από το κεντρικό κτήριο του ΗΣΑΠ.

Οι φίλοι και συνάδελφοί του τονίζουν ότι «ο θάνατος του συναδέλφου μας δεν μπορεί και δεν πρέπει να μείνει αναπάντητος. Πρέπει να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για να μην υπάρξει κανένα παρόμοιο ατύχημα στο μέλλον».

Ακόμη ζητούν να δοθούν απαντήσεις από τη διοίκηση στα ερωτήματα που έχουν θέσει «για το εάν είχε ελεγχθεί και από ποιον φορέα το μηχάνημα λείανσης των γραμμών, το οποίο έγινε αιτία πρόκλησης του δυστυχήματος, εάν είχε γίνει κανονικά η συντήρησή του και από ποιον ελέγχθηκε κ.ά.».

Οι 3 τραυματίες ακόμα δεν έχουν επιστρέψει στην εργασία τους, καθώς εξακολουθούν να είναι σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση λένε συνάδελφοί τους: «Ο Θοδωρής που βρήκε τον Πέτρο νεκρό δεν μπορεί να κοιμηθεί τα βράδια».

Οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ μέσω της ανακοίνωσης καλούν «τον διευθύνοντα σύμβουλο να βγει να ζητήσει δημόσια συγγνώμη και να ανασκευάσει τις ανακρίβειες του και όχι μόνο…» και ζητούν «να ενισχυθεί με προσωπικό και μέσα το εργατοτεχνικό προσωπικό της ΣΤΑΣΥ, ώστε να σταματήσουν οι αναθέσεις σε εργολάβους εργασιών συντήρησης».

H ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ

Η ΣΤΑΣΥ με νέα ανακοίνωσή του απαντά στους ισχυρισμούς των εργαζομένων και διευκρινίζει:

  • Σύμφωνα με την ενημέρωση από την Ανάδοχο Εταιρεία, η βλάβη που έχει καταγραφεί στο εν λόγω μηχάνημα λείανσης στις 22 Αυγούστου, αφορούσε στο σύστημα λείανσης και ουδεμία σχέση είχε με το σύστημα πέδησης. Ο «εκτροχιασμός» ήταν η μικρή μετατόπιση ενός από τους 6 άξονες του μηχανήματος εκτός τροχιάς. Ο γερανός της ΣΤΑ.ΣΥ., που διακρίνεται στις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν, κλήθηκε προληπτικά, δίχως να χρειαστεί να επιχειρήσει. Η επαναφορά του τροχού έγινε με εργαλεία χειρός.
  • Όσον αφορά στις καταγγελίες του εκπροσώπου των εργαζομένων στο Δ.Σ. της ΣΤΑ.ΣΥ. για περιστατικό φωτιάς σε ίδιο μηχάνημα λείανσης της Αναδόχου Εταιρείας στη Γραμμή 3 του Μετρό, διευκρινίζεται, πως οι εργασίες λείανσης με αντίστοιχο μηχάνημα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει στη Γραμμή 3.
  • Η συντήρηση των μηχανημάτων είναι αποκλειστικά και μόνο αρμοδιότητα της Αναδόχου Εταιρείας. Η “SCHWEERBAU GMBH & CO KG” κατά τη διενέργεια του Διαγωνισμού, προσκόμισε τα απαιτούμενα Πιστοποιητικά για την εκτέλεση του έργου, καθώς και Πιστοποιητικά Ασφάλειας και Υγιεινής για εργασίες λείανσης, που διαθέτει από αναγνωρισμένο, Διεθνή Φορέα Πιστοποίησης.
  • Από την πρώτη στιγμή, η ΣΤΑ.ΣΥ. με εξώδικο που απέστειλε προς τη Γερμανική εταιρεία, ζήτησε την αναστολή εκτέλεσης των εργασιών μέχρι την ολοκλήρωση της διερεύνησης του δυστυχήματος, επιφυλασσόμενη ακόμη και για την καταγγελία της σύμβασης. Παράλληλα, συστήνεται Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος με τη συμμετοχή εξωτερικού, ανεξάρτητου πραγματογνώμονα. Η ΣΤΑ.ΣΥ. έχει ζητήσει εξηγήσεις και αναζητά ευθύνες από την Ανάδοχο Eταιρεία, ενώ συνδράμει τις Αρχές στο έργο της διερεύνησης της υπόθεσης.

Ρεπορτάζ: Άννα Τριανταφυλλιά Τσούτσα

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις