Ελλάδα

Ελληνικό: Η παγόδα, το υπόστεγο και το κορυφαίο αρχιτεκτονικό δημιούργημα που δεν θα κατεδαφιστούν

Τρία κτίρια με μοναδική ιστορία δεν θα κατεδαφιστούν στο Ελληνικό. Ποια είναι η ιστορία τους. Τι θα γίνει με τα παλιά αεροπλάνα.

Μπορεί την ερχόμενη Παρασκευή να πραγματοποιηθεί η επίσημη έναρξη των εργασιών στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τις πρώτες κατεδαφίσεις να έχουν ήδη προγραμματιστεί, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του newsit.gr ο χώρος θα αλλάξει μόνο χρήση και ταυτότητα, καθώς την ιστορία του θα συνεχίσει να την γράφει στην ίδια σελίδα, μιας και κάποια από τα κτίρια του, θα παραμείνουν ως έχουν, προκειμένου να θυμίζουν για πάντα τις ένδοξες εποχές.

Σύμφωνα με το «master plan» η πρώτη φάση του έργου, που αφορά τον καθαρισμό του χώρου και τις κατεδαφίσεις θα κρατήσει περίπου 3,5 χρόνια, ενώ μέσα στο διάστημα αυτό θα χτιστεί το καζίνο, τα δύο ξενοδοχεία και κάποιοι από τους ουρανοξύστες.

Από την άλλη τα κτίρια που δια νόμου έχουν χαρακτηριστεί μνημεία νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς, όπως είναι το υπόστεγο της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας (ΚΑΕ), το οποίο θα μετατραπεί σε Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας, το υπόστεγο «Παγόδα», το οποίο χτίστηκε από τους Άγγλους και χρησιμοποιούνταν ως αποθήκη, αλλά και το κεντρικό κτίριο του πρώην Αερολιμένα Αθηνών, σχεδιασμένο από τον κορυφαίο Φινλανδό αρχιτέκτονα Eero Saarinen θα γλιτώσουν το γκρέμισμα και θα ανακαινιστούν.

kentrikoktirio

Η αγγλική “Παγόδα”

Το υπόστεγο “Παγόδα” βρίσκεται στην περιοχή Χασάνι στο πρώην αεροδρόμιο και δίπλα στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΑ. Η κατασκευή του χρονολογείται πριν από το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο και χτίστηκε από τους Άγγλους, οι οποίοι το χρησιμοποίησαν ως αποθήκη. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, στο υπόστεγο τοποθετούνταν αεροσκάφη για να προστατεύονται από τις αεροπορικές επιδρομές.

pagoda

Με τη δημιουργία της Ολυμπιακής Αεροπορίας παραχωρήθηκε στην εταιρεία για τη στέγαση εγκαταστάσεών της. Είναι μονόχωρο κτίριο, ο φέρων οργανισμός του οποίου διαμορφώνεται με ξύλινους τοξωτούς φορείς, που θυμίζουν σκαρί βάρκας ανάποδα τοποθετημένης. Εκτιμάται ότι είναι ένα από τα ελάχιστα παραδείγματα αυτού του είδους τεχνικών εγκαταστάσεων στην Ελλάδα.

Το υπόστεγο της Ο.Α

Το υπόστεγο της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας είναι το πρώτο που χρησιμοποιήθηκε για τη συντήρηση αεροσκαφών και χρονολογείται στο 1931. Αρχικά είχε κατασκευαστεί στην Κέρκυρα, στην περιοχή Γουβιές, για να εξυπηρετεί την κίνηση των γαλλικών υδροπλάνων που κινούνταν από την Ευρώπη προς την ανατολική Μεσόγειο. Εκεί διατηρήθηκε μέχρι τον Β ́ Παγκόσμιο Πόλεμο και το 1949 αποσυναρμολογήθηκε και μεταφέρθηκε στο Αεροδρόμιο Ελληνικού. Το υπόστεγο μεταφέρθηκε στο Ελληνικό με πρωτοβουλία του Στέφανου Ζώτου, ιδρυτή της Πολιτικής Αεροπορίας στην Ελλάδα.

ypostego

Όσο για τα αεροπλάνα που έχουν βρεθεί όπως το πρώτο 747, το πρώτο 727 και το πρώτο 737 της Boeing με την αποπεράτωση του έργου υπολογίζεται πως θα κοσμούν τους εξωτερικούς χώρους του συνολικού έκτασης μητροπολιτικού πάρκου των 2.000.000 τ.μ.

paliaaeroplana

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
«Πήγε να βοηθήσει έναν άνθρωπο, και την χτύπησε το φορτηγό, "έφυγε" σαν ήρωας», λέει ο σύζυγος της αστυνομικού που πέθανε στη Χαλκιδική
Η σύζυγος μου γύριζε από την υπηρεσία της στις 5 Απριλίου, δεν μπόρεσε να τραβήξει τον ξαπλωμένο και τους χτύπησε το φορτηγό και τους δύο», εξηγεί ο σύζυγος της 46χρονης που πέθανε μετά από 2μηνη νοσηλεία
Η 46χρονη αστυνομικός που παρασύρθηκε από φορτηγό τον Απρίλιο και κατέληξε στις 14 Ιουνίου
«Κάθε φορά που ακούμε σειρήνες μπαίνουμε στα καταφύγια, δεν έχουμε κοιμηθεί», λένε οι Έλληνες καλλιτέχνες που έχουν αποκλειστεί στο Ισραήλ
Οι Έλληνες καλλιτέχνες βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με την πρεσβεία και προσπαθούν να βρουν τρόπο να επιστρέψουν στην Ελλάδα
Αλέκος Ζαζόπουλος