Σάββατο, 20 Απρ.
15oC Αθήνα

«Γρύπας»: «Έπεσαν» οι υπογραφές για την κατασκευή του 2ου ελληνικού drone

«Γρύπας»: «Έπεσαν» οι υπογραφές για την κατασκευή του 2ου ελληνικού drone
Φωτογραφία Intime

«Έπεσαν» οι υπογραφές για τον σχεδιασμό και τη βιομηχανική παραγωγή δεύτερου, πιο σύνθετου μη-επανδρωμένου αεροχήματος (drone), «Γρύπας», σήμερα Πέμπτη (12.1.2023) στο υπουργείο Οικονομικών, με την παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου.

Ειδικότερα, σήμερα υπεγράφη το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την παραγωγή του δεύτερου ελληνικού drone.

Παρόντες, εκτός του υπουργού Εθνικής Άμυνας, ήταν επίσης ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, η διοίκηση της ΕΑΒ και οι πρυτανικές αρχές των τεσσάρων Πανεπιστημίων.

Η υλοποίηση του νέου προγράμματος, με την ονομασία «Γρύπας», βρίσκεται σε εξέλιξη και αξιοποιεί τη συνεπή πορεία εργασιών και την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από το πρόγραμμα «Αρχύτας» για την έρευνα, ανάπτυξη και βιομηχανική παραγωγή του πρώτου Αυτόνομου Εναέριου Οχήματος Πολλαπλών Χρήσεων από φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Όσα δήλωσε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος

«Είναι γεγονός ότι τα τελευταία δύο χρόνια, περίπου, βρισκόμαστε σε συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών, τον εποπτεύοντα φορέα της ΕΑΒ. για να αναπτύξουμε το project της δημιουργίας, κατασκευής και χρήσης τελικά (μεγάλο ωφελούμενο εντέλει, όπως ευελπιστώ ότι θα γίνει, για τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας), ενός μη επανδρωμένου οχήματος ή και πολλών τύπων.

Για να αναπτύξει η χώρα μέσα από την εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία έναν τύπο μη επανδρωμένου ή πολλούς τύπους μη επανδρωμένων θα έπρεπε να συμβούν τα εξής:

Να συνδέσουμε το πρωτότυπο προϊόν της ακαδημαϊκής έρευνας ή μιας σχεδιαστικής πρωτοβουλίας όπως αυτή που αναπτύχθηκε στην ΕΑΒ, με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις και τις προδιαγραφές όπως αυτές σχεδιάζονται από τις Ένοπλες Δυνάμεις που γνωρίζουν καλύτερα από κάθε άλλον τις επιχειρησιακές ανάγκες ενός τέτοιου στοιχείου (του μη επανδρωμένου εν προκειμένω) και παράλληλα να συνδέσουμε αυτά τα δύο στοιχεία με την βασική φάση κατασκευής που είναι η σύνδεση με τη βιομηχανία προκειμένου να προχωρήσουμε από το σχεδιασμό στη φάση της κατασκευής του πρωτοτύπου και της δοκιμής του και τελικά μέχρι την φάση της βιομηχανικής κατασκευής πλέον σε μεγαλύτερους αριθμούς για τη διάθεση στους τελικούς χρήστες.

Αυτήν την άσκηση επιχειρήσαμε να λύσουμε μαζί με τον Υπουργό Οικονομικών και χαίρομαι που σε αυτή την άσκηση μπήκε ως βασικός συμμέτοχος και η ΕΑΒ. Διότι η ΕΑΒ είναι ένα βασικό στοιχείο της εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας, αντιμετωπίζει κάποιες προκλήσεις αλλά παρ’ όλα αυτά διαθέτει ταλέντο υπό μορφή ανθρώπινου δυναμικού που μπορεί να σχεδιάσει τέτοια συστήματα, τεχνογνωσία και την βιομηχανική υποδομή για να αναπτύξει ένα UAV όπως τελικά πρέπει να αναπτυχθεί ως τελικό προϊόν. Αυτή λοιπόν ήταν η άσκηση που λύσαμε. Ασφαλώς και η απόφαση είναι κοινή με το Υπουργείο Οικονομικών που είχε τη δυνατότητα να αναλάβει την πρωτοβουλία χρηματοδότησης αυτού του project.

Το ΥΠΕΘΑ συμμετέχει στην ανάπτυξη και τον σχεδιασμό του UCAV

Θα προσδιορίσουμε τα χαρακτηριστικά του προσχεδίου UCAV έτσι ώστε να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις των αποστολών. Θα διαθέσουμε εξειδικευμένο προσωπικό, ήδη κάποιος αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας έχει διατεθεί σ’ αυτό το project ώστε με την ειδική του γνώση να συνεισφέρει, όπως άλλωστε το ζήτησε η ΕΑΒ. Επομένως, θα συμμετέχουμε στην ανάπτυξη και τον σχεδιασμό του UCAV «Γρύπας».

Θα συνεισφέρουμε στην πιστοποίηση των εξωτερικών φορτίων, στη συγγραφή των επιχειρησιακών προδιαγραφών ασφαλώς και των απαιτήσεων των διαφόρων χρηστών. Θα παρέχουμε διά του εξειδικευμένου προσωπικού, ειδικές συμβουλευτικές υπηρεσίες ασφαλώς και θα συμμετάσχουμε στην εκτέλεση των τυπικών και υπηρεσιακών δοκιμών.

Θα συμμετάσχουμε στη συγγραφή των εγχειριδίων πτήσεως, τόσο για εκπαίδευση, όσο και χρήση από τους μελλοντικούς χειριστές, θα εκτελέσουμε τους επιχειρησιακούς ελέγχους και ειδικές δοκιμές, μια σειρά από εργασίες που είναι απαραίτητες στην ανάπτυξη αυτού του προϊόντος και είναι δεδομένη η συνεισφορά ασφαλώς των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων φυσικά υπό την προτροπή, τη σύμφωνη γνώμη, την αρωγή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας».

Το τρίμηνο που ξεκίνησε, θα προχωρήσει η κατασκευή του πρωτότυπου οχήματος. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του, θα γίνουν δοκιμαστικές πτήσεις, έλεγχοι, πιστοποιήσεις, κοστολογήσεις των εναλλακτικών τύπων οχημάτων και ανάληψη εκ μέρους της ΕΑΒ παραγγελιών για κατασκευή αεροχημάτων από χρήστες.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις