Ελλάδα

Κορονοϊός: Δεν είναι μόνο το εμβόλιο και η μάσκα – «Σύμμαχος» και η υγιεινή διατροφή

Προσθήκη του newsit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Ο εμβολιασμός, η χρήση μάσκας και οι αποστάσεις αποτελούν τα σημαντικότερα «όπλα» μας έναντι του κορονοϊού.

Οι επιστήμονες παγκοσμίως, όμως, ψάχνουν συνεχώς για καινούργια σχετικά «όπλα». Μια νέα μελέτη, λοιπόν, που δημοσιεύτηκε στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό Gut, καταδεικνύει ότι η υγιεινή διατροφή μπορεί να αποτελέσει σύμμαχό μας έναντι του κορονοϊού!

Ο κορονοϊός και η υγιεινή διατροφή

Οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Σταυρούλα Πάσχου (Επίκουρη Καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας), Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Προληπτικής Ιατρικής) και Θάνος Δημόπουλος (Καθηγητής Θεραπευτικής-Αιματολογίας-Ογκολογίας και Πρύτανης ΕΚΠΑ) συνοψίζουν τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής.

Συμπεριλήφθηκαν περισσότεροι από 590.000 Αμερικανοί και Βρετανοί ενήλικες. Καταγράφηκαν όσοι νόσησαν από COVID-19, η εικόνα των συμπτωμάτων τους καθώς και η σοβαρότητα της νόσησης, δηλαδή η ανάγκη για νοσηλεία σε νοσοκομείο και χρήση οξυγόνου. Συμπληρώθηκε, επίσης, διατροφολογικό ερωτηματολόγιο σχετικά με την πρόσληψη διαφόρων θρεπτικών συστατικών κατά τη διάρκεια μιας τυπικής εβδομάδας.

Οι ερευνητές κατέταξαν τους συμμετέχοντες σε 4 ομάδες με βάση την ποιότητα της διατροφής και συγκεκριμένα την πρόσληψη φυτικών συστατικών, όπως φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια και ελαιόλαδο.

Click4more: Κορονοϊός και αντισώματα: Πόσα έχει ο εμβολιασμένος και πόσα αυτός που έχει νοσήσει

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, σημειώθηκαν 31.815 τεκμηριωμένα κρούσματα με COVID-19. Βρέθηκε ότι οι συμμετέχοντες που άνηκαν στο ανώτερο 25% της κατανάλωσης φυτικών τροφών είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν COVID-19 σε σύγκριση με αυτούς στο κατώτερο 25%. Ακόμη, όταν αρρώστησαν ο κίνδυνος για σοβαρή νόσηση και ανάγκη για νοσηλεία ήταν 41% χαμηλότερος.

Η υγιεινή διατροφή δεν αποτελεί «μαγικό» ενισχυτικό του ανοσοποιητικού μας συστήματος που θα αποτρέψει την COVID-19. Απαιτείται μαζική προσέλευση στην εμβολιαστική διαδικασία και συμμόρφωση με τα λοιπά μέτρα που προτείνονται με βάση τα επιστημονικά δεδομένα. Όμως, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι μπορεί να έχει και τέτοια ευεργετικά οφέλη επιπρόσθετα στις ήδη γνωστές θετικές επιπτώσεις της σε ενδοκρινολογικά, καρδιαγγειακά και άλλα νοσήματα.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Καιρός σήμερα: Χαλάζι και μπουρίνια στις περισσότερες περιοχές της χώρας – Στους 30 βαθμούς η θερμοκρασία στην Αττική
Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση και θα φτάσει στις περισσότερες περιοχές της χώρας τους 26 με 29 βαθμούς και τοπικά στα ανατολικά ηπειρωτικά και το νότιο Αιγαίο τους 32 βαθμούς Κελσίου
Βροχή στην Αθήνα
Διπλή δολοφονία στο Αίγιο: «Αλληλοσκοτώθηκαν μάνα και γιος» ο προκλητικός ισχυρισμός του 65χρονου Ιταλού
Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες της γιαγιάς του 26χρονου και της αδερφής της 54χρονης για τον 65χρονο Ιταλό που κατηγορείται ότι σκότωσε τη σύντροφο του και τον γιο της
Τα δυο θύματα της δολοφονίας στο Αίγιο