Σύντομα αναμένεται να δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία η Παλαιά Γέφυρα του Ευρίπου στη Χαλκίδα, η οποία από τα μεσάνυχτα της Κυριακής παρέμενε ανοικτή, μετά από βλάβη που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια διέλευσης σκαφών. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργούνται μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα, καθώς η συγκεκριμένη γέφυρα αποτελεί βασικό οδικό άξονα διασύνδεσης της Χαλκίδας με τη Στερεά Ελλάδα και την ενδοχώρα της Εύβοιας.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ) Μπάμπη Μανιάτη, ο οποίος μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, το πρόβλημα στη γέφυρα στη Χαλκίδα εντοπίζεται στον ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό της γέφυρας και συγκεκριμένα σε μία από τις ψηφιακές κάρτες που ελέγχουν τα έμβολα ανύψωσης και επαναφοράς.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όπως εξήγησε, από τα μεσάνυχτα που εμφανίστηκε η βλάβη, καταβάλλονταν συνεχείς προσπάθειες αποκατάστασης, με χειροκίνητες παρεμβάσεις.
Αρχικά κατάφεραν να κλείσουν χειροκίνητα και ένα τμήμα της γέφυρας και στις 15.30 το μεσημέρι της Δευτέρας (4/8/25) έκλεισαν και το δεύτερο, από την πλευρά της Εύβοιας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σε ανακοίνωσή του, ο ΟΛΝΕ επιβεβαιώνει ότι το πρόβλημα οφείλεται σε βλάβη στον ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό της πλευράς της Εύβοιας.
Το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι το πρώτο. Αντίστοιχο πρόβλημα είχε παρουσιαστεί και πριν από περίπου έξι χρόνια, όταν η γέφυρα είχε επίσης «κολλήσει» λόγω παλαιότητας και ηλεκτρονικών δυσλειτουργιών. Και τότε, η διαδικασία επαναφοράς έγινε χειροκίνητα και κράτησε ώρες, με σημαντικές επιπτώσεις στην κυκλοφορία.
«Η γέφυρα είναι 65 ετών. Έχει φτάσει στα όριά της. Χρειάζεται αντικατάσταση ή μια μεγάλη χρηματοδότηση για γενική επιδιόρθωση», δηλώνει ο κ. Μανιάτης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο έναρξης εκ νέου του διαλόγου για ριζική ανακατασκευή ή αντικατάσταση του έργου.
Από το πρωί της Δευτέρας 4 Αυγούστου, η κυκλοφορία στους δρόμους της Χαλκίδας έχει χτυπήσει «κόκκινο». Εκατοντάδες οδηγοί εγκλωβίζονται καθημερινά λόγω της διακοπής σύνδεσης μέσω της Παλαιάς Γέφυρας, ενώ δεν υπάρχει άμεση εναλλακτική διέλευσης εντός του αστικού ιστού.
Η ταλαιπωρία είναι μεγάλη, καθώς οι μετακινήσεις προς εργασία, σχολεία και δημόσιες υπηρεσίες γίνονται ακόμα, αποκλειστικά μέσω της Υψηλής Γέφυρας.