Κυριακή, 28 Απρ.
17oC Αθήνα

Olympic Aegean Air ο νέος εθνικός αερομεταφορέας;

ΦΩΤΟ EUROKINISSI
ΦΩΤΟ EUROKINISSI
Μόνο οι τυπικές ανακοινώσεις των δύο εταιρειών φαίνεται πως απομένουν για τη δημιουργία του μεγάλου εθνικού πολυμετοχικού αερομεταφορέα.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες οι κκ. Θ. Βασιλάκης και ο Α. Βγενόπουλος κατέληξαν στην απόφαση να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να προχωρήσουν στο εγχείρημα της «συγχώνευσης-απορρόφησης» των Αegean Αirlines και Οlympic Αir, δημιουργώντας μια νέα αεροπορική δύναμη για την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού κυρίως στο εξωτερικό.
 
Οι διαδικασίες για τη συνένωση των δύο αερομεταφορέων θα διαρκέσουν περίπου έναν χρόνο, με την προϋπόθεση ότι θα ληφθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις από την ΕΕ και τις αρμόδιες επιτροπές ανταγωνισμού στις Βρυξέλλες και στην Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες οι δύο εταιρείες συζητούν τη συνένωσή τους «με βάση την αρχή της ισότητας» και σε ποσοστά που θα κυμανθούν μεταξύ 60% και 40%.
 
Η πιθανότερη ονομασία της νέας εταιρείας που θα δημιουργηθεί και θα θυμίζει την παλαιά Ολυμπιακή (ΟΑ ) θα είναι Οlympic Αegean Αir δηλαδή ΟΑ!
 
Το παρασκήνιο
 
Οι δύο μεγάλοι όμιλοι των κκ. Α. Βγενόπουλου και Θ. Βασιλάκη αποφάσισαν να «συμφιλιωθούν» και άρχισαν τις συζητήσεις για τη συγχώνευση των δύο εταιρειών όταν διαπίστωσαν ότι οι προβλέψεις της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορέων προβλέπουν για το 2010 μείωση της επιβατικής κίνησης συνολικά κατά 5,6% και με το μεγαλύτερο μέρος των ζημιών να συγκεντρώνεται στην ευρωπαϊκή αγορά, αγγίζοντας τα 2,5 δισ. δολάρια. Παράλληλα και στην ελληνική αεροπορική αγορά τα σημάδια με το νέο έτος δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά καθώς εκτιμάται ότι θα σημειωθεί μεγάλη μείωση στην επιβατική κίνηση παρά τις προσφορές φθηνών εισιτηρίων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ζημιών αντιμετώπιζε η Οlympic Αir- άρχισε τη λειτουργία της σε «ντεμί σεζόν» για τις αεροπορικές εταιρείες. Σημειώνεται ότι παλαιότερα τα έσοδα της ΟΑ τούς καλοκαιρινούς μήνες ανέρχονταν στο 65% των εσόδων της και από τους υπόλοιπους μήνες εισέπραττε μόνο το 35% του τζίρου.
 
Η αρχική συνεννόηση έγινε σε επίπεδο κορυφής μεταξύ του κ. Θ. Βασιλάκη και του κ. Α. Βγενόπουλου, ενώ και οι άλλοι μέτοχοι της Αegean, όπως οι κκ. Θανάσης και Πάνος Λασκαρίδης, Αχ. Κωνσταντακόπουλος και Χ. Δαυίδ , εμφανίζονται θετικά διακείμενοι στο ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο ομίλων και μάλιστα λέγεται ότι ο ρόλος που διαδραμάτισαν ώστε να αρχίσουν οι συζητήσεις και οι δύο πλευρές να δώσουν «λόγο» ήταν καταλυτικός.
 
Αν ολοκληρωθεί η συμφωνία, οι δύο πλευρές φέρονται να δεσμεύονται ότι θα διασφαλιστεί το μεγαλύτερο μέρος των θέσεων απασχόλησης και οι όποιες περικοπές προσωπικού θα αφορούν το μάνατζμεντ των δύο σημερινών εταιρειών.
Ωστόσο από πολλές πλευρές τίθενται και ζητήματα ανταγωνισμού που θα πρέπει να διασαφηνιστούν καθώς οι δύο αερομεταφορείς ελέγχουν σήμερα συνολικά περί το 95% της εγχώριας αγοράς.
 
Τέλος παρά τις σημερινές διαβεβαιώσεις για ελάχιστη μείωση του προσωπικού σε περίπτωση συγχώνευσης κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι κατά την ενοποίηση προορισμών και δρομολογίων δεν θα υπάρξουν αρκετοί εργαζόμενοι που θα χάσουν τις δουλειές τους.
 
 

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε